Gå til innhold

[Løst] Phillips TV svarer ikke på fjernkontrollens kommando?

Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Hallo

Jeg har en Phillips TV 42" fra 2008 og nå fungerer ikke fjernkontrollen. Jeg har forsøkt å bytte batterier men fjernkontrollen fungerer ikke. Den fungerer på den andre TV'en som er helt lik i stuen, mens den fjernkontrollen på stue TV'en fungerer også ikke hos meg. Fjernkontrollen sluttet å virke for en periode så fungerte den igjen for en kort periode og nå har den ikke virket igjen siden det.

Jeg var heldig at jeg fikk deaktivert barnesikringen iløpet av den korte perioden fjernkontrollen fungerte ellers ville TV'en vært fullstendig ubrukelig ettersom du kan ikke trykke inn tall på side knappene. Jeg bruker side knappene for å slå på Tv'en osv.

Noen løsning på dette problemet eller skal jeg bare levere den inn på garantien etter nyttår?

Jeg mistenker at sensoren på TV'en er gåen, så det er ikke fjernkontrollen det er noe feil med.

Mvh Tricell

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet+56132

Jeg har fikset problemet, jeg sendte inn TV'en til reparasjon og de skiftet ut en komponent som kalles for "IR-Board", TV'en fungerer nå helt feilfritt.

Symptomene på dette problemet er at sensoren som registrerer fjernkontroll er defekt. Man har 5år reklamasjonsrett for slike produkter. Det tok en uke å reparere dette hos Elkjøp.

Merke: Phillips.

Modell: 42PFL3403D/12

Modell beskr: 42" LCD TV 30-->

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...