Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 han er god i senga, osv. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Må si at en måneds vurderingstid for å få fjernet gult kort osv er litt drøyt. Dere ser jo selv resultatet; at forumet blir "spammet" av brukere som opprinnelig ikke trengte å være der. Dette rammer også brukerene her. F eks skrev Bergetun et bra innlegg i Linuxposten under bergetun2. Hadde blitt mer oversiktelig om han hadde postet under sitt gamle nick, men jeg forstår godt hvorfor hhan gjør det. Forøvrig har jeg alltid sett på ham som en seriøs poster. Får jeg lov å spørre om hvorfor han har gult kort ? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Forøvrig har jeg alltid sett på ham som en seriøs poster. Det har nok lite med saken å gjøre, i grunnen. Får jeg lov å spørre om hvorfor han har gult kort ? Les postingen hans en gang til. Det står nokså klart der. Lenke til kommentar
superman Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Jeg vil ikke argumentere for at det jeg gjorde var riktig men jeg synes det er feil aa peke noen til google nesten uansett. De fleste (iallefall de som har veart her en stund) har saapass hoey IQ at dem vet at dem finner svar paa google/googlegroups til det meste. Det boer ikke veare noedvendig aa skrive i alle poster at man har proevd google og at det ikke virket. Det var jo derfor den smilien med Google-skiltet ble fjernet. Ble jo misbrukt totalt. Lenke til kommentar
EC Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 btw- hvilke kommentarer er det snakk om ? *han HATER vi* *fordømte lamer* osv ? Det er kommentarer som ingen utenom moderatorer får se. Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Hehe - 'gule kort', 'røde kort' og 'advarsel'. Har aldri lagt merke til noen av disse hos hverken meg selv eller andre Lenke til kommentar
Silenoz Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Litt irriterende må det være å ha kort. Finnes det ander forum med den type "uthengig"? Har ikke vært borte i liknende. For øvrig så var det kanskje litt strengt å gi bergetun en advarsel på den lille greia dar, iallefall siden har ellers er seriøs og virker oppegående. Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Nei, som sagt, jeg har heller aldri lakt merke til dette før denne posten. Vel - ikke for å henge ut deg personlig, men dette viser jo at virkemidlet funker. Jaha, jeg mener akkurat det motsatte. Jeg har sett på bergetun som en seriøs poster, og at dere nå har gitt han denne "statusen" vil jeg ikke akkurat si at funker. Han var jo villig til å droppe hw.no i en måned. Det vil vel flere seriøse postere også gjøre, mens fjortissene og de som bare gjør kvalme vil gi totalt faam i det. Ja, blir de hevet ut, starter de en ny konto. Når de seriøse posterne blir straffet på denne måten og er villig til å droppe forumet, så er det jo ikke forumet som tjener på det, vi taper derimot stort på at de forsvinner til andre forum. Hva blir igjen da? ja nettopp. Så å si at det virker blir iallefall feil i mine øyne. Forumet har den siste tiden blitt mer et forum om regler, hva som er lov og ikke lov på forumet, modereringsfeil osv, isteden for hardware pc relaterte ting. Jeg synes denne metoden var tåpelig. Greit nok at det skal vises, men måten det gjøres på blir feil. gule og røde kort..... edit: Glemte å si at jeg synes det var feil vurdering av moderatoren som ga han denne advarselen. Hvis dette kvalifiserer til advarsel, ja, da skal en stor andel her på forumet ha det! Alle gjør feil, også moderatorer, men det virker ikke som hardware.no moderatorene gjør feil, har aldri sett de har skiftet mening i en sak de har gjort. "nei, vi mener det var rett å tempbanen han", "Vi har snakket sammen og blitt enig om at det var rett" osv osv.. En ting til, flere av moderatorene her skulle aldri blitt moderatorer. Takk Lenke til kommentar
EC Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Hele greia er til vurdering, og jeg vil sterkt anta at den forsvinner til fordel for et skjult system ment kun for moderatorer. "Uthenging" har den fordelen at det har en prevantiv effekt - en veldig dårlig bieffekt er at folk på en måte blir plassert i gapestokken. Som sagt: dette er en midlertidig løsning, og vi jobber på spreng med å finne bedre og "mer humane" måter å løse floka på. For øvrig: det er ikke bare vi som drifter forumet som er "skyldige" her. Den siste tiden har det blitt svært mange useriøse brukere av forumet, noe som er en stor uting. Når brukere ikke klarer å holde seg til de retningslinjer som gjelder, må sterk lut settes inn for å få satt en stopper. Det siste vi vil, er at forumet skal bli et forum der det er fritt fram - her skal vi kunne søke hjelp, dele erfaringer, snakke om hobbyen vår og generelt ha det trivelig. Da skal provokatører, spammere, flamere, toillbokka og uoppdragne fjols lukes bort. Tross alt - det viktigste er jo at vi har det moro sammen, og useriøse brukere klarer vi oss fint uten. De seriøse trykker vi til vårt bryst, og forsøker å tilrettelegge forumet på beste måte. Så som en aldri så liten advarsel fra oss moderatorer: "Når gåsa skal ribbes, så fyker det med fjær". Vi er på nippet til å innføre nulltoleranse, så hold dere i akt. Selv blir jeg skikkelig grinete når jeg blir nødt til å gripe inn fordi folk er useriøse eller bryter retningslinjene. Derfor ber jeg om at de av dere brukere som ønsker et koselig og vennlig forum, fritt for tull og tøys og useriøsitet, bidrar til å skape den atmosfæren jeg er sikker på at de aller fleste vil ha. For øvrig ønsker jeg dere en hyggelig helg! Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 systemet blir diskutert litt internt om dagene så vi får se hva som skjer. Men det at du påstår at flere av oss ikke burde være moderator bør du kunne dokumente skikkelig før du kommer med slike påstander. Hvis alle brukerene bare var snille gutter og piker så hadde vi sluppet og være så "slemme". Dette kommer opp hver gang vi gjør noe, da gjør vi for mye, og hvis vi ikke gjør noe så blir vi klaget på da og. Ikke lett og gjøre alle tilfreds Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Hva med å banne mailadressen til et brukernavn som blir utestengt? (Selv om det nok kan føre til at folk oppretter flere mailaddresser) Jeg vet ikke om dette gjøres i dag, men er det mulig? Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 At jeg sa _flere_ var kanskje litt drøyt, men et par har jeg merket meg. Yppet på meg hele staben av moderatorer i hw.no nettverket no sikkert Men uansett litt offtopic, da denne tråden egentlig er "ferdig": Hvorfor har dere moderatorer vanskelig for å innse at dere noen ganger gjør feil? Lenke til kommentar
Battone Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Aha, har faktisk lurt litt på det med advarsel + gult kort under nick.... Jeg syntes det så kult ut og tenkte; "hvordan får jeg sånn" Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 systemet blir diskutert litt internt om dagene så vi får se hva som skjer. Men det at du påstår at flere av oss ikke burde være moderator bør du kunne dokumente skikkelig før du kommer med slike påstander. Hvis alle brukerene bare var snille gutter og piker så hadde vi sluppet og være så "slemme". Dette kommer opp hver gang vi gjør noe, da gjør vi for mye, og hvis vi ikke gjør noe så blir vi klaget på da og. Ikke lett og gjøre alle tilfreds moderatorer er som politi, er ikke her for å plage seriøse brukere, men tar de som lager kvalme. og er man en av den som ikke er fult så seriøse er det en selvfølge at man ikke liker moderatorene. og uansett om man er seriøs eller ikke gjelder reglene for alle, både moderatorer, seriøse brukere og useriøse brukere. men det er jo igså noe som heter "jo flere kokker jo mere søl", så det burde ikke være så altfor mange med moderatorstatus, da det lett kan bli krangling om tolking av rettningslinjene. Mvh, Jan Erik Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Ok flotte greier. Ill be back in a month. Jeg kommer til aa la bergetun loginen ligge en mndes tid da jeg synes det er rett og slett flaut med det gule kortet til spott og spe for alle. Vel - ikke for å henge ut deg personlig, men dette viser jo at virkemidlet funker. "Advarsel" - ikonet er uansett en midlertidig løsning for å holde rede på om brukere har blitt advart for noe. Forhåpentligvis kommer vi snart opp med noe bedre. Syntes det er bra at advarsel syntes for alle, da kan man lett skille ut brukere på forumet. Gjør du en feil, må du stå for det. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 så en som fikk et rødt ikon som advarsel..ble veldig overaska,fordi han ha jo bestandig bra innlegg(poster)her på forumet. vel..jeg vet jo ikke alt,man han har sikker skrevet noe dumt. så,hva betyr rød ikon(rød advarsel) ? ps..er det siste sjanse..eller ? Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 moderatorer, er det slik? gul = 1 advarsel rød = 2 advarsler Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 At jeg sa _flere_ var kanskje litt drøyt, men et par har jeg merket meg. Yppet på meg hele staben av moderatorer i hw.no nettverket no sikkert Men uansett litt offtopic, da denne tråden egentlig er "ferdig": Hvorfor har dere moderatorer vanskelig for å innse at dere noen ganger gjør feil? Gjør vi feil inrømmer vi det og beklager for dem det gjelder vanligvis :-). Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Det er berre snakk om ein type kort, og det er gule. Om det har vore raude kort tidlegare, så finst dei i alle fall ikkje no. Det kan vere nokon har parodiert oss i avataren sin? Som kanskje nokon av dykk veit, så var det eg som utdelte advarselen til Bergetun, og eg står inne for det. Eg kan framleis ikkje sjå at denne advarselen skulle vere tvilsam, bortsett frå at det kan verte sett på som uthenging; gjer ein feil så skal ein kunne ta konsekvensane av det. Men eg kan kan godt innrømme og beklage at eg har gjort feil, _DERSOM_ eg har gjort det. Me gjer alle feil, og me moderatorar er ikkje noko betre enn nokon andre. Men i dette tilfellet er eg 100% sikker på at Bergetun fortente ein advarsel. <personlig meining>Eg, personlig, syns det er smaklaust av han å registrere ein ny brukar fordi han fekk ein advarsel; men det er ikkje i direkte brudd med retningslinjene, men med retningslinjenes intensjonar, slik som eg ser det. Eg vonar at forumstyret tek dette opp slik at me får klarheit i dette til seinare anledningar. Sjølv kan eg godt skjønne at enkelte syns at advarselsystemet kan verte oppfatta som ein gapestokk; men det er den prevantive effekten som er viktig å fokusere på. Eg kan godt sjå at det er eit svært lite optimalt system, og me skal sjå kva me kan gjere med det framover.</personlig meining> Edit; litt tillegg i teksten... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 <personlig meining>Eg, personlig, syns det er smaklaust av han å registrere ein ny brukar fordi han fekk ein advarsel; men det er ikkje i direkte brudd med retningslinjene, men med retningslinjenes intensjonar, slik som eg ser det. Eg vonar at forumstyret tek dette opp slik at me får klarheit i dette til seinare anledningar. Er det ikke brudd på rettningslinjene? Hørest ganske rart ut på meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå