bergetun Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Vet ikke om dette er det rette forumet aa poste dette spoersmaalet men jeg fant ikke noe som passet bedre. Jeg her veart her paa forumet siden 2001 uten aa faa noe advarsel foer, men her for noen dager siden fikk jeg en advarsel for noe som jeg kanskje fortjente aa faa advarsel for. Grunnen til at jeg fikk advarsel: Jeg ba en fyr klappe igjen og heller komme med noe nyttig visst han skulle svare, dette fordi han ba meg gaa paa google og soeke etter svar der istendefoer og speorre her. Jeg burde egentlig ikke svart paa den maaten og heller skrevet som det var at jeg hadde proevd alle mulige soekemotoroer for aa finne svar paa mitt spoersmaal. Men i det siste saa har Linux forumet her paa hardware blitt like userioest som alle andre forumer her og det gjorde meg usannsynlig oppgitt over hele situasjonen, saa derfor kom jeg med ett teit svar til fyren. Jeg ser selvfoelgelig i ettertid at det var feil av meg og at jeg fortjente aa faa en advarsel for det. 90 % av postene mine her paa hardware har blitt postet i Linux forumet siden jeg elsker og hjelpe folk med Linux problemer og hjelpe dem med aa komme igang med Linux. Som jeg skreiv tidligere i denne posten saa har linux forumet blitt infisert av fjortisser og folk som bare er ute etter aa lage kvalm for andre, dette har faatt meg til aa tenke paa aa rett og slett skal slutte med aa veare aktiv paa hardware. Men over til ett annet spoersmaal. Hvor lenge varer den Advarselen jeg har fatt eller hvor lenge kommer det til aa staa "Advarsel Advarsel" under navnet mitt naar jeg poster meldinger ? Jeg synes det er rett og slett flaut og vurder aa stenge ned kontoen og faa meg en ny konto visst dette kommer til aa vare lenge.. Regards, Bergetun Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 jeg skjønner godt hva du mener angående at google er et tåpelig svar i en del sammenhenger, men kanskje ikke akkurat i dette... linux er en litt "spesiell ting" hvor det er bedre at du leser og lærer ting selv istedenfor at andre mater deg med informasjonen angående hvor lenge advarselen varer, who knows, the mods do, men jeg vil tippe 1-2 uker kanskje ? Lenke til kommentar
Merrin79 Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Litt pussig.. Jeg kom med forslag om advarsler og gule/røde kort for ett års tid tilbake, og da fikk jeg bare idiotiske svar som : hva med corner og straffespark osv Sier kanskje litt om hvordan mange brukere tenker... Det er dumt å komme med svar som ingen er tjent med, men bra at du innser det Bergetun Men jeg tror som Thomas at det varer sikkert en uke eller to, eller til en mod finner ut en ikke fortjener advarselen lenger.. Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2003 jeg skjønner godt hva du mener angående at google er et tåpelig svar i en del sammenhenger, men kanskje ikke akkurat i dette...linux er en litt "spesiell ting" hvor det er bedre at du leser og lærer ting selv istedenfor at andre mater deg med informasjonen angående hvor lenge advarselen varer, who knows, the mods do, men jeg vil tippe 1-2 uker kanskje ? Jeg vil ikke argumentere for at det jeg gjorde var riktig men jeg synes det er feil aa peke noen til google nesten uansett. De fleste (iallefall de som har veart her en stund) har saapass hoey IQ at dem vet at dem finner svar paa google/googlegroups til det meste. Det boer ikke veare noedvendig aa skrive i alle poster at man har proevd google og at det ikke virket. Jeg synes vi skal gi folk "benefit of the doubt" og regne med at dem har proevd aa finne svaret paa problemet sitt selv. Jeg har brukt *nix i snart 7 aar og har etter veart leart at hele Linux "samfunnet" er bygget opp av kunnskap flyt der folk overfoerer sin kunnskap til en annen osv osv. Men som jeg sa tidligere saa er jeg enig med at jeg gjorde noe feil og fortjente aa faa advarselen Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 hahaha, jeg har ikke skjønt før nå hva det kule kortet betyr..trodde det var en avatar eller.no Jeg bruker formuet minimalt om dagen, hadde jeg svart slik jeg "tenker" ang. mange av postene nå om dagen, så hadde jeg vel fått gult/rødt kort iløpet av 5min Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Ein advarsel varer egentlig ei udefinert tid, dvs. egentlig for evig. Me kan ta den vekk igjen etter ei stund, men å halde styr på alle som me har gitt advarslar til, når me har gitt dei, og kor lenge dei skal vare, vil verte relativt tungvindt etter kvart. Bergetun, ta kontakt med meg om ein måneds tid, og så skal me sjå om eg kan få fjerna den (sjølvsagt etter å ha fulgt med på korleis du har oppført deg denne månaden). Tilfellet ditt var eit tvilstilfelle, men du har likevel fortjent advarselen. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Kan moderatorer få advarsel? Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Kan moderatorer få advarsel? Ja, som alle andre. Men sannsynligheten for at det skal skje er relativt liten, såvidt eg kan tenke meg. Trur nok ein moderator mister retten til å moderere i første omgang, dersom det er snakk om å gje dei advarslar. Lenke til kommentar
janken Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Hehe... Jeg har til nå trodd at de var dem med gule kort i avataren som hadde makt til å gi gule kort. Hver gang en slik med gult kort i avataren sa noe fikk den som åpnet posten et gult kort. Finn på noe bedre sier no jeg. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Hva med heller å sette advarslelen som custum-title? Og så kan dere sette rød farge på den. Så slipper folk å miste avataren sin. Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2003 Ein advarsel varer egentlig ei udefinert tid, dvs. egentlig for evig. Me kan ta den vekk igjen etter ei stund, men å halde styr på alle som me har gitt advarslar til, når me har gitt dei, og kor lenge dei skal vare, vil verte relativt tungvindt etter kvart. Bergetun, ta kontakt med meg om ein måneds tid, og så skal me sjå om eg kan få fjerna den (sjølvsagt etter å ha fulgt med på korleis du har oppført deg denne månaden). Tilfellet ditt var eit tvilstilfelle, men du har likevel fortjent advarselen. Ok flotte greier. Ill be back in a month. Jeg kommer til aa la bergetun loginen ligge en mndes tid da jeg synes det er rett og slett flaut med det gule kortet til spott og spe for alle. Lenke til kommentar
EC Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Ok flotte greier. Ill be back in a month. Jeg kommer til aa la bergetun loginen ligge en mndes tid da jeg synes det er rett og slett flaut med det gule kortet til spott og spe for alle. Vel - ikke for å henge ut deg personlig, men dette viser jo at virkemidlet funker. "Advarsel" - ikonet er uansett en midlertidig løsning for å holde rede på om brukere har blitt advart for noe. Forhåpentligvis kommer vi snart opp med noe bedre. Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Har lurt litt på disse som svarer at man skal søke her og der for å finne ut av ting,hva er da egentlig funksjonen til dette forumet?? Hvis man synes at spørsmålet ikke er verdiget ett svar så ikke svar da vel? Og i forbindelse med å søke så er det mye enklere å stille ett spørsmål og få innspill en å måtte lete "høyt og lavt" på nettet,her har man også mulighet til en hvis oppfølging når det gjelder fremgangs måter etc. Og å starte nye tråder kan jo kanskje virke bortkastet men hvem vet stiller man et spørsmål på nytt så kan det jo være at det er en eller flere nye lesere som kan/vet ting som ikke står i den opprinnelige tråden. Men når det er sagt så må jeg si at jeg har kun positive erfaringer fra mine spørsmål,fått mye hjelp og nyttig informasjon her,og håper på mer :-) Lenke til kommentar
Swifty Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 hahaha, jeg har ikke skjønt før nå hva det kule kortet betyr..trodde det var en avatar eller.no Jeg også trodde det var en dårlig avatar eller no (helt til jeg så en med både advarsel og avatar) Btw. hvor lenge har dette advarsel systemet blitt brukt? kan ikke huske jeg har sett noe slik før ca. 2 uker siden... Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 For dere som husker han som kalte seg Extreme for en haug av tid siden (begynnelsen av 2002), der blei det jo et lite hel*vete og han kranglet så filla føyk med en moderator jeg ikke nevner her han var jo veldig flink etter hva jeg husker og svarte seriøst på omtrent alt av poster. Vet jo ikke om han bare bytta nick og fortsatt er her da Syntes det er sørgelig at forumet har blitt såpass ødelagt at man trenger gule kort osv. I mine øyne så er gult kort noen av det mest fjollete jeg har sett her på lenge Men det er meg selvfølgelig, sikkert noen som syntes det er bra også. Lenke til kommentar
EC Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Jeg lover å jobbe aktivt for en løsning som ikke vises offentlig - "kun for moderators øyne" for å si det slik. På den annen side er det en liiiten baktanke med de gule kortene. De er ikke kule å ha under nick'et sitt, ergo virker de prevantive. Sånn sett synes jeg ærlig talt de burde være der. "Vær snill gutt, ellers..." Jeg har frammet forslag om å gi mulighet til moderatorene å legge en kommentar på hver bruker - en kommentar som ikke kan leses av andre enn moderatorer. På den måten holder vi kontrollen over "værstingene", og ingen blir uthengt. Så kan vi heller dele ut gule kort for en begrenset tid til "toillkukan". Lenke til kommentar
555 Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 "Advarsel" - ikonet er uansett en midlertidig løsning for å holde rede på om brukere har blitt advart for noe. Da setter dere vel ikke pris på denna avataren da? :wink: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 vel vil bare se om jeg har forstått korrekt, hvis dere skal ha noen form for "skjult" advarsel så vil vel fortsatt brukeren som har denne advarselen bli gjort oppmerksom på at han har en aktiv advarsel og at han bli fulgt opp av moderatorer.. vil nødig oppleve å få en beskjed, vi har fulgt dine bevegelser i 2 uker og har bestemt oss for å hive deg ut av forumet btw- hvilke kommentarer er det snakk om ? *han HATER vi* *jævla lamer* osv ? Lenke til kommentar
sim Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Blir vel mer i form av n00b, whiner og andre gamer uttrykk ? Synes det er bra at dere jobber så mye for at en skal trives på forumet, samtidig skjønner jeg Bergetun godt, det kan ikke være kjekt å han en slik ting under navnet sitt. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Jeg håper jeg ligger under "han er blandt de søteste" Men jeg kan jo håpe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå