Gå til innhold

LG Optimus One: Får ikke endret språk på mobilen

Anbefalte innlegg

Hei

Beklager, jeg fant ikke noen generell optimus one-tråd....

Sønn og datter har fått hver sin Optimus One (p500) til jul. Har problemer med å få valgt norsk språk på en av dem: Telefonen slås på, blir bedt om å taste PIN på tysk, det merkelige er at språket på telefonen etter det er på svensk. Går inn i "innstillinger", velger "Språk og tastatur", velger "norsk".

Da er språket på norsk helt til telefonen slås av og på igjen, da er det samme leksa med tysk og svensk.

Hvordan får jeg lagret norsk sånn at det blir standard-språket på telefonen helt fra den slås på?

Edit: På den mobilen som fungerer som den skal så står det "Norwegian" under "Velg pråk" under "Språk og tastatur" i "Innstillinger". I problem-telefonen står det ingen ting under "Velg språk", samme hvilket språk man velger, noe som vel betyr at det språket man velger ikke blir lagret av en eller annen grunn.

En annen ting: Hvordan kan jeg sjekke hvor mye data som er lastet ned via mobilnettet på telefonen?

Endret av Svein1967
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå foretatt en slik reset, men når den slås på etter dette blir man spurt om PIN-kode på tysk og selv om man velger norsk etter dette blir norsk ikke lagret som standard språk. Fremdeles tysk når telefonen slås på igjen.

Jeg ser at det på esken telefonen kom i står "DEU" og ett av programmene som følger med ser ut som en tysk chatte-tjeneste ved navn VZ Netzwerke. Virker som telefonen er ment for bruk i Tyskland.

Tar nå kontakt med forhandleren for å få den byttet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...