Toalettet Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Hei Jeg vil lage no musikk. Blir nok hiphop/pop. Jeg vil ikke gå over 3000, pg.a skal bare ha noe som virker. Musikken må høres grei ut og naturlig liksom .. Er glad i DIY-metoder når det gjelder fysiske (ikke-teknologiske) ting. Ser for meg at jeg må kjøpe mikrofon men hva mer? Har fra før av: 22" og 24" LCD flatskjerm og mikrofon fra biltema. Hva mer trenger jeg? Takk for svar ! Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Hei, Du burde sjekke ut et musikkprogram som heter Reason. Det er ypperlig til hiphop. Du trenger også et lydkort med inngang for mikrofon (XLR) og en bedre mikrofon, f.eks Shure SM58. Du må nok regne med litt mer enn 3000 kr da software er dyrt. en annen løsning er å kjøpe en pakkeløsning med software og lydkort. Det kan være en god start. F.eks denne pakken fra Native Instruments med Steinberg Cubase er en knakende god pakke. Se litt på dette forumet etter tråder som "Mikrofon til Studio/hiphop", "hjelp til valg av lydkort" etc. Dette står det masse om her inne. 1 Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Jeg henger meg på tråden, bare jeg ser etter til rock/metal Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Jeg henger meg på tråden, bare jeg ser etter til rock/metal For deg er saken mye lettere. Line 6 POD Studio plugg gitaren rett i lydkortet og bla i bibloteker av forsterkere. Dette er et USB lydkort som også har inngang for mikrofon. Musikkprogrammet Ableton Live medfølger. Dette er et meget godt program. Jeg ville valgt storebror kortet UX2 da mulighetene er mange flere på dette kortet for kun 600,- mer. Shake, rattle n roll Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Jeg henger meg på tråden, bare jeg ser etter til rock/metal For deg er saken mye lettere. Line 6 POD Studio plugg gitaren rett i lydkortet og bla i bibloteker av forsterkere. Dette er et USB lydkort som også har inngang for mikrofon. Musikkprogrammet Ableton Live medfølger. Dette er et meget godt program. Jeg ville valgt storebror kortet UX2 da mulighetene er mange flere på dette kortet for kun 600,- mer. Shake, rattle n roll Nice, dette var jo faktisk ikke så dyrt heller. Tror jeg går for dette, men skal titte litt ekstra før jeg tar en endelig avgjørelse Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Nice, dette var jo faktisk ikke så dyrt heller. Tror jeg går for dette, men skal titte litt ekstra før jeg tar en endelig avgjørelse Seffern, lønner seg det. Ableton Live er hvertfall en god plattform å lære seg. Det er en av de store. Kan du bruke den er veien kort til Protools, Cubase/Nuendo eller andre. Det som er bra med Line6 pakken er at den er rettet mot gitarister. En annen slager som er hakket bedre(dog dyrere) er Native Instruments sitt Guitar Rig, men da må DAW kjøpes ekstern. Da blir det brått dobbel pris. Kan være kjekt å begynne i andre enden. Want2havebody: Du kan kanskje ta en titt på Line 6 POD Studio ; da snakker vi lydkort, midi keyboard og ableton live. En god startpakke med andre ord=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå