runeme Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Hei, Har forsøkt å bytte min eksisterende wrt54gl router (m/dd-wrt) med 2 forskjellige nye Netgear routere. Får ikke tilgang til internet etter å ha kjørt gjennom standard innstillinger - selvtest i routerne finner heller ikke internet. Har selvsagt oppgradert firmware, testet uorginal firmware, sjekket bridge/dhcp, diskutert med NGT samt dårlig support på Netgear (India). Er det noen som får dette til å fungere? Eller vet om det er noen kompabilitetsproblemer mellom speedtouch og routere? Skulle gjerne byttet ut min router med en gigabit/n-router - men gidder ikke kjøpe enda en som kanskje ikke virker. (NGT support sier så enkelt at de ikke har support på routere). mvh Rme Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Ganske enkelt. Hvis en PC koblet til modemet finner nett men routeren ikke gjør det så er det routeren som er problemet. Hvis heller ikke en PC finner nett i modemet så er det modemet som er problemet. Lenke til kommentar
runeme Skrevet 25. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2010 Takker for svar, men så langt er jeg også kommet... Det er routerne. Men, når 2 stykk forskjellige nye routere ikke får internet kontakt etter å ha kjørt standard "Wizard", så begynner jo å lure på kompabilitet med modem. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Ikke kjør noen wizard. Det er jo bare plug and play i utgangspunktet. NGTs routermodem skal jo gi ut 10.0.0.x og Netgear 192.168.1.x, så det skal holde å la den hente IP automatisk. Lenke til kommentar
runeme Skrevet 25. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2010 Ikke sant? Men uansett hvordan jeg gjør det, wizard eller ikke wizard så fungerer det ikke... Har hatt x-antall routere tidligere, oppdatert wrt-54 med x antal dd-wrt firmwarer etc opp igjenom årene. Aldri noe problem. Ikke sjans med disse 2 Netgear routerne, får alltså ikke noe internet. Har også forsøkt å legge inn dd-wrt på en av dem, setter samme oppsett som wrt54gl - ikke internet. Bruker nå den ene som repeater. Derfor jeg spør om noen som har lignende oppsett og får det til å fungere. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Prøv om du får aksess til webinterface på en av de under. Sjekk om du får ipadresse på WAN (internettporten). Hvis routermodemet står i bridge, så må du evt logge på med pppoe. ip... /basicsetting.htm ip... /CA_HiddenPage.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå