Oleleh13 Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Hei. Jeg er en Gutt på 17 år, og har energiproblemer. Jeg fikk kyssesyken menst jeg var i polen med klassen. Da jeg gikk i 10 klasse. før jeg fikk kyssesyken hadde jeg alltid energi, kunne gå på ganske lange fjellturer, lengre en di fleste, jeg kunne være aktiv på leirer og ha det artig. og i hverdagen. og ha energi etter skolen var ingen problem, det hadde jeg alltid. etter kyssesyken var jeg ganske slapp i mange uker, men kreftene bygget seg sakte men sikkert opp igjen, men ikke slik som det var før. nå føler jeg att jeg kanskje bare har 50-60% energi en det jeg hadde før som var 100% energi. nå sover jeg utrolig lenge, og når jeg prøver og stå opp er jeg ikke utkvilt. jeg har problemer med og komme meg på skolen, og hver uke er jeg der 3 dager, og ikke 5 som alle andre. Jeg har klart og nådd 2 videregående med gode karakterer, men skummelt mye fravær. og det synst jeg er ganske trist, for jeg vil ikke ligge hjemme og kvile meg i mange timer fra onsdag til søndag og samle opp krefter til og klare meg noen flere dager på skolen. en hverdag for meg uten og gå på skolen er som regel slik: Jeg kommer meg ikke opp og orker ingenting, har ligger i 8-9 timer og sovet, og ligger gjerne til klokken er 3-4 på ettermiddagen. da har jeg greit med energi og jeg kjeder meg og vil gjøre noe, og orker ikke og sitte inni i leiligheten min. så jeg kler godt på meg og kjører til venner og bekjente og har det fint, og kommer hjem igjen rundt 9 tiden og er sliten. og legger meg ofte i 10 tiden. når jeg er på skolen en dag er dagen slik: jeg står opp og kler på meg, lager til skolemat og kjører til busstoppet, tar bussen tin skolen og når jeg er på skolen så har jeg greit med energi, helt til slutten av dagen. på slutten på dagen er jeg så trøtt jeg kan bare lukke øynene menst jeg sitter i klasserommet og sovne. og har gjort det ett par ganger men prøver og la vær. og når jeg tar bussen hjem er jeg ganske sliten. når jeg omsider kommer meg til leiligheten er jeg trøtt og utmattet. lager meg mat og ser litt på tv og sitter med pcen. helt til klokken er rundt 6-7. Da legger jeg meg. og sover til neste skoledag og det samme skjer helt til onsdagen, da jeg er ganske så sliten. har blitt utplasert i en bedrift der jeg driver metallarbei som, sveising, fresing, Dreiing, sliping, montering osv. noe jeg synest er ganske attraktift og kjekt. der er jeg torsag og fredag hver uke. så jeg prioriterer ofte og være vekk onsdagen, for og komme meg dit, for det er mitt mål og få en slik jobb og vil veldig gjerne klare det. og det er meget skjelden jeg er med venner dagene jeg har vært på skole og utplasering. i helgene er jeg på besøk med kjæresten, fast forhold og har vært sammen med henne 2 år snart, om noen dager er det 2 år. og hun forstår og råder meg ofte til og hvile meg ut og tenke på meg selv og har hjulpet meg mye. min mor bor langt unna, og vi har god kontakt, og hun lurte på om det kunne være ME, for hun såg en reportasje på Tven kalt: Få meg frisk!- puls. jeg såg den og kjente meg godt igjen, men jeg jeg er glad jeg ikke har det i en så stor grad. og er smellsikker på att jeg har ME. og skal til lege etter nyttårsaften en tid. jeg eter variert og sunt, og drikker alkoholholdige drikker, men jeg røyker. noe jeg ikke er stolt eller glad for, men når jeg røyker føler jeg att jeg slapper godt av, selv om jeg står ute og tror det har en litt annen effekt på meg en med andre som røyker, og jeg føler meg ganske grei etter det. noe jeg syntest var rart for jeg har ikke hørt om att det er slik med andre. Jeg har hørt mye rart om hva som hjelper, men jeg vil ikke bli en pilleslave, og ikke har jeg økonimi til og betale dyre kurs og legetimer som bare kanskje kan hjelpe meg. Jeg har litt høy puls også synest jeg, men jeg er ikke noe stresset eller noe tror jeg. Jeg drikker ikke, og i helgene slapper jeg av, sammen med kjæresten. vi drar ofte sammen til venner og har det fint, og ser film og koser oss. så problemet må vel ligge inni meg, noe som ikke stemmer, noe som ikke gir meg energi nok. men hva kan dette være? er det kanskje noe inni magen som ikke tar opp energi skikkelig, kan jeg ha en annen sykdom? Min mor tror jeg har diabetes 2. noe som ligner litt. og det kan og stemme, for jeg trenger hver dag noe søtt, og etter jeg har spist noe søtt så blir jeg litt kvikk igjen, selv om jeg har spist en middag med fks kylling ris og salat. på utplasering har jeg ofte med meg en pakke med drops. og tar en iblandt, noe jeg føler hjelper. Jeg tror også på att det kan være sykdommer jeg skaper selv, og har hørt om mange som har skapt sykdommer selv. noe som er ganske vanlig. og er det noen der ute som har hatt det slik og vil dele historien med meg og hva jeg kan gjøre, slik jeg blir mer klok på det? og noen som har noen meninger om hva det kan være? Takker meget til alle som svarer med respekt og mening! Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Det kan høres ut som ME, uten tvil. Jeg hadde det selv, kan nesten si jeg er kvitt det nå etter 5 år. Kom deg til en lege, få kjørt masse tester osv, så finner du ut av det. Måten de finner ut at du har ME er rett og slett bare å utelukke alt annen gjennom blodprøver, MR osv. Lenke til kommentar
Oleleh13 Skrevet 25. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2010 Det kan høres ut som ME, uten tvil. Jeg hadde det selv, kan nesten si jeg er kvitt det nå etter 5 år. Kom deg til en lege, få kjørt masse tester osv, så finner du ut av det. Måten de finner ut at du har ME er rett og slett bare å utelukke alt annen gjennom blodprøver, MR osv. Hei, takker for svaret Får jeg spørre hvordan du føler deg nå iforhold til hvordan du følte deg før? får du igjen hverdagen man savner? Hvordan blir man frisk, og hva måtte du gjør? og måtte du ta noen spesielle medisiner? Merk, du trenger ikke og svare på noe av dette om du føler det blir for privat jeg vil ikke sitte på en stol i noen år og vente på og bli frisk av hvile, det går ikke. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 ikke har jeg økonimi til og betale dyre kurs og legetimer som bare kanskje kan hjelpe meg Så lenge du er under 18 er all kontakt med helsevesenet gratis. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Ey, du, hvilken skole gikk du på da du resite til Polen med klassen? Er det en skole i grorudalen? Lenke til kommentar
Oleleh13 Skrevet 25. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2010 ikke har jeg økonimi til og betale dyre kurs og legetimer som bare kanskje kan hjelpe meg Så lenge du er under 18 er all kontakt med helsevesenet gratis. Det tengte jeg ikke på! var fint du minte meg på. men noen som vet hvordan det blir med resepter og medisiner jeg eventuelt må ta? om jeg må betale eller får det gratis siden jeg er under 18 år. jeg har ikke satt meg så veldig mye i sånt da jeg egentlig ikke har vært så mye syk før jeg fikk kyssesyken, kan foresten nevne jeg har lett for og bli syk nå, og det tyder vel på dårlig imunforsvar. jeg drikker Biola og spiser litt yogurt for og motbygge det da jeg har hørt det hjelper. Lenke til kommentar
Oleleh13 Skrevet 25. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2010 Ey, du, hvilken skole gikk du på da du resite til Polen med klassen? Er det en skole i grorudalen? Hei, Nei det var UUS, Ulstein Ungdoms Skole. Jeg fortalte lærerne att jeg vart smittet i polen, og di rådet alle til og sjekke seg, og 2 andre hadde fått det og. men har snakket med dem, og di har blitt friske. bare ikke jeg jeg er ganske sikker på hvor jeg fikk det, i en stor kjeller der alle klassene fikk en polsk rett, soppstuing. og jeg følte meg ganske dårlig dagen etterpå og det bare ble verre. og når jeg kom meg til lege her i norge fikk han påbevist att jeg fikk kyssesyken. Lenke til kommentar
3Maldini Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 ikke har jeg økonimi til og betale dyre kurs og legetimer som bare kanskje kan hjelpe meg Så lenge du er under 18 er all kontakt med helsevesenet gratis. Det tengte jeg ikke på! var fint du minte meg på. men noen som vet hvordan det blir med resepter og medisiner jeg eventuelt må ta? om jeg må betale eller får det gratis siden jeg er under 18 år. jeg har ikke satt meg så veldig mye i sånt da jeg egentlig ikke har vært så mye syk før jeg fikk kyssesyken, kan foresten nevne jeg har lett for og bli syk nå, og det tyder vel på dårlig imunforsvar. jeg drikker Biola og spiser litt yogurt for og motbygge det da jeg har hørt det hjelper. Helsevesenet er riktig nok gratis under 18, men dessverre så bør du nok bruke privatklinikker. Som Lillestrøm Helseklinikk. I det offentlige helsevesenet og de som sitter i regjeringen så er ME en psykisk tilstand, og XMRV finnes ikke til tross for at flere og flere land nekter ME pasienter å gi blod, heldigvis så gjør ikke blodbanken det regjeringen vil, å ta blod fra ME pasienter. Har du ME, så må du regne med å måtte ut med 10-30k for utredning, og da er det (nesten)kun privatklinikker som funker, ikke blir du feil dømt, de kan faktisk tolke resultatene fra prøvene. Og du ender ikke opp hos en psykolog som sier du er helt frisk i hodet, mens legen er lei deg. Jeg selv har brukt 14-17k, spiser piller til frokost, immunforsvar piller, vitamin bombe piller, roe ned tarmen samt sove piller(aminosyrer) og mer. Etter dette har jeg vært lite "annet" syk, da spesielt forkjølelse som jeg hadde annenhver dag ifjor. Har du null problemer med magen? Oftest har de med ME all mulig rar tarm, jeg tåler ikke noe av det "grunnleggende" vi har i maten i butikken osv, alt fra gjær, spelt og melk. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Får jeg spørre hvordan du føler deg nå iforhold til hvordan du følte deg før? Jeg var slik som du beskriver før. Det var vel i 5. - 6. klasse. Nå er jeg fullt på skolen, jobber 4 timer i uka og trener 3-4 timer i uka. Har tilleg nok energi til overs. Men skole er virkelig det som tar mest energi. får du igjen hverdagen man savner? Ja, jeg vil si det. Jeg orker ikke fult så mye som andre. Men det er i nærheten Hvordan blir man frisk, og hva måtte du gjør? Ikke bruke opp all energien, bare slik at du har litt igjen etter hver dag. Man skal rett og slett ikke bli sliten. Hvertfall minst mulig. Men man skal sniffe på grensa. Hvis du bare sitter inne hele dagen blir du ikke frisk, du må gjøre litt. og måtte du ta noen spesielle medisiner? Nei, det finnes heller ingen. Det er noe alternativ medisin. Papayastilk piller. (Rett og slett pulver laget at av stilken til papaya frukten) Men jeg hadde ingen effekt. Merk, du trenger ikke og svare på noe av dette om du føler det blir for privat Syns ikke det, bare å spørre om mer jeg vil ikke sitte på en stol i noen år og vente på og bli frisk av hvile, det går ikke. Og det må du ikke heller, bare bruk 90% av energien du har, ikke mer. Og om du føler deg veldig bra em dag, ikke gjør noe mer enn du vanlighvis orker. Og når man blir syk, ta det med ro litt lengre. Du går ikke på skolen hvis du fortsatt er litt syk, da ender du bare opp i senga på nytt. Lenke til kommentar
Oleleh13 Skrevet 25. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2010 ikke har jeg økonimi til og betale dyre kurs og legetimer som bare kanskje kan hjelpe meg Så lenge du er under 18 er all kontakt med helsevesenet gratis. Det tengte jeg ikke på! var fint du minte meg på. men noen som vet hvordan det blir med resepter og medisiner jeg eventuelt må ta? om jeg må betale eller får det gratis siden jeg er under 18 år. jeg har ikke satt meg så veldig mye i sånt da jeg egentlig ikke har vært så mye syk før jeg fikk kyssesyken, kan foresten nevne jeg har lett for og bli syk nå, og det tyder vel på dårlig imunforsvar. jeg drikker Biola og spiser litt yogurt for og motbygge det da jeg har hørt det hjelper. Helsevesenet er riktig nok gratis under 18, men dessverre så bør du nok bruke privatklinikker. Som Lillestrøm Helseklinikk. I det offentlige helsevesenet og de som sitter i regjeringen så er ME en psykisk tilstand, og XMRV finnes ikke til tross for at flere og flere land nekter ME pasienter å gi blod, heldigvis så gjør ikke blodbanken det regjeringen vil, å ta blod fra ME pasienter. Har du ME, så må du regne med å måtte ut med 10-30k for utredning, og da er det (nesten)kun privatklinikker som funker, ikke blir du feil dømt, de kan faktisk tolke resultatene fra prøvene. Og du ender ikke opp hos en psykolog som sier du er helt frisk i hodet, mens legen er lei deg. Jeg selv har brukt 14-17k, spiser piller til frokost, immunforsvar piller, vitamin bombe piller, roe ned tarmen samt sove piller(aminosyrer) og mer. Etter dette har jeg vært lite "annet" syk, da spesielt forkjølelse som jeg hadde annenhver dag ifjor. Har du null problemer med magen? Oftest har de med ME all mulig rar tarm, jeg tåler ikke noe av det "grunnleggende" vi har i maten i butikken osv, alt fra gjær, spelt og melk. takker så meget for informasjon, og føler jeg blir mer klok på dette. men er meget synd helsevesen og større grader i norge ikke vil tenke mer eller støtte di som har diagnosen ME.. og spesielt att di vil sende deg til en psykolog. noe som er en form for nedsettende uforståelse vil jeg si. men er vel kanskje vanlig i dag blandt alle "proffer" som jobber som leger. det jeg satt i tykk tekst vil jeg si noe om. Jeg har litt mageproblemer, men jeg nærmest "driter" i di problemene, for jeg har en sånn tendens og si til meg selv att det går over og er bare og bli vandt med det. jeg merker når jeg spiser mat med, Gjær, spelt og melk, ost og diverse saft osv. gjør meg dårlig og jeg får hodepine som er sterk men som går sakte over og gjerne har en svak hodepine i lengre tid etter. kremt avføringen min er variabel, har iblandt diare, relatift korte forstoppelser, men det som kommer ut ser ikke uvanlig ut. jeg har søkt opp og spurt leger på nett som er gratis. og vart klok der og, da fant jeg ut att jeg ikke burde drikke så mye melk, og spise brød som er grovt og slutte med mye krydder. og det hjalp mye. det gjalt Diareen. og når jeg eter ganske mye mat, som nå på julaften merket jeg att jeg voknet etter ca 8 timer i sengen. og vokner uten grunn, og er frisk og opplagt, skjedde da i dag, sto opp i halv 6 tiden, og nå kjenner jeg att det er på tide og ta seg en liten lur før jeg starter helt på dagen. Det har skjedd før og, tror det er att jeg tvinger kroppen til og ta inn så mye energi den bare klarer når jeg har spist meg stapp mett. det er noen matretter jeg holder meg langt unna, som fks Grøt, og mye frokostblandinger og mat som er krydret med annet en salt og pepper. mat med mye fett i, og som har mye ost. fordi jeg ikke føler meg helt vel etter. jeg spiser mye kjøtt og salater, og grønnsaker. spiser ikke ferdigmat. kanskje pizza i ny og ne. det var en periode jeg trente hver dag en sommer, etter kyssesyken, vart fort tynn og ganske sprek, og plutselig måtte jeg bare gi meg litt etter sommeren, jeg syklet mye, over en mil hver dag. og det hjalp helt til jeg bare følte meg dårlig. det var den beste perioden etter kyssesyken. dog helt til jeg vart dårlig og "lat" igjen. jeg spiser ikke mye sukker, Jeg drikker Cola hver dag, noe jeg tror vil hjelpe og degradere. (vet det er mye sukker i cola) jeg spiser mye fruktsukker, som i søte frukter som plommer og jordbær osv, Men appelsin holder jeg meg langt unna, for jeg får en katastrofal hodepine. jeg har prøvd diverse "medikament" som energitilskudd, og små tabletter for fordøyelse osv, men egentlig ikke noe positivt i det. men merker att biola og yogurt har hjulpet mye. jeg føler jeg har ett lite teppe jeg må tenke igjennom på skolen, men jeg er flink med og konsentrere meg og får ganske mye inn i hodet, men det teppe er der hele tiden. noe jeg ikke hadde før. men det gjelder og få ting inn i hodet, men ikke fra hodet og ut. akkurat som du prøver og lære noe når du er ganske sliten, slik er det teppet. jeg har ikke akkurat det så veldig lett med dette problemet når jeg bor alene 5 dager i uka og i helgene har besøk av kjærest. og familie bor mange mange mil unna. jeg merket att når jeg flyttet til leilighet vart det værre en litens stund, men det viste seg att det skulle bli bedre en før en lang lang periode, men så gikk det 1 steg bak fra startstreken igjenn. jeg er ganske hygienisk av meg, kanskje litt mer en alle andre, for jeg er redd jeg blir syk siden jeg har så lett for og bli det. er mange mange ting som er i bilet til di som har ME har jeg skjønt, og mange likhetstrekk mellom meg og ME syke. så tror nesten jeg har det. men skal nok få livet til og gå, selv om ikke det blir som før takker meget for all informasjon jeg har fått. Lenke til kommentar
Oleleh13 Skrevet 25. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2010 (endret) Får jeg spørre hvordan du føler deg nå iforhold til hvordan du følte deg før? Jeg var slik som du beskriver før. Det var vel i 5. - 6. klasse. Nå er jeg fullt på skolen, jobber 4 timer i uka og trener 3-4 timer i uka. Har tilleg nok energi til overs. Men skole er virkelig det som tar mest energi. får du igjen hverdagen man savner? Ja, jeg vil si det. Jeg orker ikke fult så mye som andre. Men det er i nærheten Hvordan blir man frisk, og hva måtte du gjør? Ikke bruke opp all energien, bare slik at du har litt igjen etter hver dag. Man skal rett og slett ikke bli sliten. Hvertfall minst mulig. Men man skal sniffe på grensa. Hvis du bare sitter inne hele dagen blir du ikke frisk, du må gjøre litt. og måtte du ta noen spesielle medisiner? Nei, det finnes heller ingen. Det er noe alternativ medisin. Papayastilk piller. (Rett og slett pulver laget at av stilken til papaya frukten) Men jeg hadde ingen effekt. Merk, du trenger ikke og svare på noe av dette om du føler det blir for privat Syns ikke det, bare å spørre om mer jeg vil ikke sitte på en stol i noen år og vente på og bli frisk av hvile, det går ikke. Og det må du ikke heller, bare bruk 90% av energien du har, ikke mer. Og om du føler deg veldig bra em dag, ikke gjør noe mer enn du vanlighvis orker. Og når man blir syk, ta det med ro litt lengre. Du går ikke på skolen hvis du fortsatt er litt syk, da ender du bare opp i senga på nytt. Takker veldig mye! Glad på dine vegne, og alle andres vegne for att di som har hatt problemer med dette har blitt bedre! Jeg vil spørre deg om flere ting. Hvordan var døgnrytmen din? hvor mye sov du ? hvor mye orket du og gjøre? tok det lang tid før legene fant ut du hadde ME? må jeg bare pushe meg selv hele tiden så jeg er litt på grensa hver dag for og bli bedre? og ikke pushe meg over den grensa? hvor var du sliten i kroppen? (jeg blir fort sliten i armer og hode. men ben og rygg er ikke slitne. men har ganske mye muskler i bena, og har krafti rygg.) noe spesielt du ikke ville spise? isåfall hva var årsaken? Var du mye plaget med hodepine/migrene? Hadde du noen gang tanker som sa og motiverte deg til og klare ting og att du ikke er syk? og pgr av det klarte ting bra i noen perioder? Har ganske mange spørsmål, men vet ikke hvor grensen hos deg ligger om hva og hvor mye jeg kan spørre men takker for allt du vil bistå med Endret 25. desember 2010 av Oleleh13 Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 (endret) Det er en ting jeg vil si først, jeg var aldri hardt ME rammet. Jeg var slik som du er nå, og der var på det verste. Hvordan var døgnrytmen din? Jeg hadde problemer med å sovne tidligere. Lå ofte i senga i 1-2 timer før jeg sovnet. La meg vel mellom 9 og 10. Sovna også ofte etter skolen. hvor mye sov du ? Det blir vel fra 10 - 12 til 07:45 på hverdager. Og 11 - 12 til rundt 9 ellers. Pluss etter skolen hvor mye orket du og gjøre? Før jeg viste at jeg hadde det, ble jeg presset gjennom skoledagen, lærerne trodde jeg var skikkelig lat, og venner gjorde det samme. Skoledagen i 5.-7. klasse var vel fra 08:30 til 13:30. Varierte litt fra dag til dag. Jeg kan se barneskolen fra vinduet mitt, så veien til skolen var ikke noe som tok energi. Når jeg kom hjem så jeg ofte på tv, og sovna veldig ofte i stolen. Sov rundt en time, kanskje litt mer. Etter det var det lekser som måtte gjøres, og etter det igjen var det trening. Jeg holdte da på med svømming, (gjør det enda) men det som egentlig er utrolig bra med svømming, at jeg så og si ikke er sliten etterpå. Jeg elsker jo å gjøre det, og i motsetning til andre sporter, er svømming veldig individuelt. Dermed kunne jeg holdte et lavere tempo en dem andre, og kunne trene like lenge. Og fortsatt ha energi etterpå. tok det lang tid før legene fant ut du hadde ME? Ja, egentlig. Men det var fordi de fant ut at jeg hadde jernmangel. Så jeg gikk på jerntabletter en stund og regna med jeg skulle bli bra etter det. Tok jernpiller en stund, uten at det hjalp. Og etter en god del tester fant legene ut at det var ME. Kan tenke meg at det tok 4-5 måneder. Pga jernmangel og ventetider på røntgen og MR. må jeg bare pushe meg selv hele tiden så jeg er litt på grensa hver dag for og bli bedre? og ikke pushe meg over den grensa? Riktig. Det legen sa til meg. Var at alle de andre i klassen min, hadde en bøtte full av energi, mens jeg bare hadde "så mye". Og han sa det var veldig viktig at jeg ikke brukte opp all energien. For hvis den gikk tom, tar det bare lengre tid å bli bedre. hvor var du sliten i kroppen? (jeg blir fort sliten i armer og hode. men ben og rygg er ikke slitne. men har ganske mye muskler i bena, og har krafti rygg.) Hele kroppen egentlig. Men jeg blir sliten på en litt annen måte enn "vanlig sliten". Etter svømmetreningene, er det bare deilig å sette seg ned foran TV'n eller dataen. Når jeg er "ME sliten" er jeg ikke sliten på en behagelig måte, som jeg blir etter å ha f.eks. svømt. noe spesielt du ikke ville spise? isåfall hva var årsaken? Nei Var du mye plaget med hodepine/migrene? Absolutt ikke. Men jeg var aldri det før jeg fikk ME, eller nå. Kan ikke huske sist jeg hadde vondt i hodet. Men min kusines kusine, som faktisk går i paralellklassen min, har ME hun også. Hun er kraftig plaget med hodepine og migrene. Pga det brukte legene lang tid på å finne riktig diagnose. Hadde du noen gang tanker som sa og motiverte deg til og klare ting og att du ikke er syk? og pgr av det klarte ting bra i noen perioder? Enkelt og greit: ja Har ganske mange spørsmål, men vet ikke hvor grensen hos deg ligger om hva og hvor mye jeg kan spørre men takker for allt du vil bistå med Jeg er bare glad for å hjelpe til EDIT: Og en ting til, etter jeg fikk ME har jeg alltid hatt litt lavt blodtrykk og høy vilepuls. Ganske sikker på at det er symptomer Endret 25. desember 2010 av Zoro Sama Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå