Gå til innhold

Ønsker å spille spill uten å ha cd'n i - Foslag til løsing?

Anbefalte innlegg

Som tittelen viser så har jeg flere spill installert på min datamaskin.

Jeg ønsker å kunne spille disse uten at jeg behøver å ha med cd'n eller dvd'n som hører til.

Jeg har kopiert discene til iso-bilder og har deretter mounted disse.

Når jeg da ster flere av spillene kommer en "No cd"-advarsel og så får jeg ikke startet spillet.

Alle spillene jeg snakker om er orginale spill som jeg har kjøp ærlig og redelig fra autorisert forhandler.

Jeg har alt av dokumentasjon, serial key osv der det hører til.

Altså kun snakk om å slippe å ta med meg cd'ene når jeg feks er ute og reiser.

Spillene det foreløpig er snakk om er GTA San Andreas, Ghost Recin AWF og BF2.

Har tittet litt på CureROM, men den kommer opp som trussel av Win Security Essentials.

Ønsker generelt noe som gjør at det generelt ikke behøves cd, og IKKE cracks for hvert enkelt spill.

Med tanke på at jeg har betalt for spillene på riktig vis så ser jeg ikke noen moralske eller etiske problemer med dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du trenger er ROM emulatorer som bypasser de ulike kopibeskyttelsene. Men dette er ikke bare bare og det du ber om er egnetlig lite realistisk. Selv om du finner en emulator som sier den bypasser kopibeskyttelsen så betyr det ikke nødvendigvis at det virker...

Lenke til kommentar

Hvis du legger til spillene i Steam så slipper du å bruke CDen. Vel og merke så lenge spillet også selges på Steam.

Er ganske sikker på at dette bare gjelder spill som er kjøpt fra steam/benytter seg av steam.

Spill som kjøpes i butikken og som ikke benytter seg av steam har ingen verifisering mot steam-servere.

Lenke til kommentar

Flee gode innspil her. Når det gjelder Steam fungerer no-cd kun for spill som kan kjøpes gjennom Steam. Det har jeg kontrollert. Har for moro skyld lagt til alle spillene til Steam, men kun de jeg hadde fra før som Halflife 2 og Bf2 kan kjøres uten cd. Eksempelvis GTA San Andreas kan det ikke.

Skal sjekke ut den til Slysoft.

Lenke til kommentar

En annen ting, om jeg ikke tar mye feil er det viktig at du faktisk får med deg kopibeskyttelsen når du lager selve iso filen. Klarer du det så mener jeg at iso filen skal kjøre uten problemer. Dog ikke 100% sikker.

Jeg har dessverre alt for lite teknisk kunnskap til å ha noen forutsetning til å vite hvordan jeg skal få med kopibeskyttelsen. Umiddelbart tenker jeg at det er jo akkurat derfor den er der for at jeg ikke skal få den med. Men som sagt vet ikke jeg.

Noen forslag til hvordan?

Har forresten sett på GameJackal som ble nevnt lengre opp og det ser ut til å være blant de få som skal funke på stort sett alle. Antageligvis en grei løsning etter hva jeg søker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...