xelag1 Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Hei i dag så skulle jeg starte pc-en, den startet fint opp i ca 10 sec, så begynte den å lage en rar lyd, etter det gikk sikringa på rommet og pc-en luktet svidd. Etter dette starter den ikke opp en gang , sikringa bare går umiddelbart da jeg trykker på power knappen i fronten. God jul tenkte jeg. Jeg hadde pcen inne pga strømforsyninga hadde over støta alle pc delene og ødelagt seg selv også. Så den nye strømforsyninga er ikke mere en 1-2 år gammelt. Håper noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Er lite annet å gjøre enn å bytte strømforsyning. Høres ut som en klar reklamasjon. 1 Lenke til kommentar
troari Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Hei i dag så skulle jeg starte pc-en, den startet fint opp i ca 10 sec, så begynte den å lage en rar lyd, etter det gikk sikringa på rommet og pc-en luktet svidd. Etter dette starter den ikke opp en gang , sikringa bare går umiddelbart da jeg trykker på power knappen i fronten. God jul tenkte jeg. Jeg hadde pcen inne pga strømforsyninga hadde over støta alle pc delene og ødelagt seg selv også. Så den nye strømforsyninga er ikke mere en 1-2 år gammelt. Håper noen kan hjelpe. Ettersom du sier at dette først skjer ved trykk på Powerknapp, så tror jeg neppe det er PSU som er årsak. Ettersom den allerede har strøm før du trykker på Power knapp i front. Derfor tror jeg det er kompontenter i PC som har feil. Dette kan du sjekke, ved å ta ut PSU og bruke clips trikset. Se her http://daily-grind.net/?p=9 Ta så ut. Rambrikker og Skjærmkort. Sett inn 24 pins powerkabel og trykk på Powerknapp. Hvis sikring holder, sett inn ekstra 12Volts power kontakt til hovedkort. Fortsett deretter med å sette in Ram, Skjærmkort med alle kabler. Se om vifte svirrer etc. Sett deretter inn ett og ett komponent inntil du finner det som har kortslutning (feil.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå