MrAvionics Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 (endret) Stasjonær: Skjermkort: Nvidia Geforce 9800GTX+ 512MB Prosessor: ADM Athlon 64 X2 5000+ Ram :4GB DDR2 800MHz Mamma brettet: Asus M2N MX-SE PLUSS PSU: 450W Strømforsyning Windows opplevelsesindeks: Hva tenker dere ? Hvor lenge vil den holde til å spille uten lagg med helt grei grafikk ? Når noe skal gjøres, er det vel å oppdatere hele dataen ? Er vel ingen ting som kan oppdateres ? Jeg har ikke tenkt til å kjøpe ny idag, men vil gjerne orientere meg. Vet også at det er tilnærmet umulig å si hvor lenge den holder, men vil ha litt utspill fra de gode datafolka her inne Takker og God Jul alle sammen Endret 27. desember 2010 av ArneAustenaa Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 (endret) Skal du oppgradere noe av betydning så må nok det meste byttes. Amd/Ati gir mest for pengene, men vær klar over hvis du skal spille Wow cata klyse at Intel/Nvidia gir mest ytelse i det spillet. Finnes mange tråder om dette i forumet, den som leter han finner. Om pcen er utdatert? Det er vel en veldig individuell oppfatning av akkurat det, selv er jeg av den mening at ting er omtrent utdatert i det øyeblikk du kjøper det. Det kommer alltid noe nytt og mye bedre hele tiden. Endret 25. desember 2010 av Phyltre Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 25. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2010 Om pcen er utdatert? Det er vel en veldig individuell oppfatning av akku rat det, selv er jeg av den mening at ting er omtrent ut datert i det øyeblikk du kjøper det. Det kommer alltid noe nytt og mye bedre hele tiden. Ja, vet jo det da, men med utdatert mente jeg at den ikke lengre er noe å spille med. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Du trenger ikke rare maskinen til å spille kabal. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 25. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2010 Haha, vittig du mente de fleste spill som kommer Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Til dem fleste nye store spill så døde pcen din for 3år siden Men du må nok oppgradere alt. Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 (endret) Som Sveibuen sier så stemmer nok det med mindre du har tenkt å spille på 640 x 480 oppløsning. Skal du ha en spille opplevelse som er ok, må du nok bytte ut alt sammen du har av hardware. Endret 25. desember 2010 av Phyltre Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Men for å ikke ver stygg å hjelpe deg litt, så oppgrader hk, cpu og ram først Da skjermkortet ditt skal nok klare å dra noen av dei nye spilla på medium, så lenge minne å cpu holder følge Kan fikse en pakke for deg for rundt om 2.5k fra dustinhome.no viss du vil Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 27. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2010 Takk for svar Hvor mye bør jeg investere i cup,hk og ram hvis jeg tenker å beholde det og oppgradere skjermkortet senere ? Bør jeg ha 4, 6 eller 8GB ddr3 hvis det er fremtidsrettet ? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Kommer helt an på budsjettet ditt For ca 2.5k kroner får du denne gode oppgraderingen. HK: https://www.dustinhome.no/pd_5010444769.aspx CPU: https://www.dustinhome.no/pd_5010373482.aspx Minne: https://www.dustinhome.no/pd_5010544500.aspx Min bror skal kjøpe det samme utenom cpu, for han skal heller gå for denne å satse på at han får låst opp dei 2 siste kjernene: http://www.dustinhome.no/pd_5010379265.aspx Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 29. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2010 Hovedkortet er uaktuelt. For få usb porter. Men er det ikke lurt å gå for 6GB med ram, når man tenker at den skal vare en stund ? Hvor lenge vil prosessoren vare hvis man har et skjermkort som holder følge ? Tenker da på medium grafikk. Hvor mye er det fornuftig å invistere i en prosessor når man tenker pris kontra ytelse ? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Joda, mer ram er nå kjekt, men da må du velge enten 4gb eller 8 gb da det oppsettet jeg har valgt kjører dual channel med rammen HK jeg valgte, valgte jeg bare pga at det var billig å for å lage et billig å bra oppsett til deg AMD er veien for deg å gå viss du vil ha mest ytelse for pengene. Kunne godt ha valgt en 6kjernes cpu som er fremtidsrettet, men da blir jo litt dyrere igjen. Skjermkortet du har klarer nok ikke å holde følge med cpuen, men du skal nok klare å spille di fleste spill i medium. Men noe crysis kan du se lenge etter. Bare et eksempel. Alt går jo på pengene Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Hovedkortet er uaktuelt. For få usb porter. http://en.wikipedia.org/wiki/USB_hub Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 29. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2010 Joda, mer ram er nå kjekt, men da må du velge enten 4gb eller 8 gb da det oppsettet jeg har valgt kjører dual channel med rammen Hva blir ytelsesforksjellene på dualchannel og trippelchannel ? Kunne godt ha valgt en 6kjernes cpu som er fremtidsrettet, men da blir jo litt dyrere igjen. Hvor lenge er det før det er nødvendig med kjerne ? Skjermkortet du har klarer nok ikke å holde følge med cpuen, men du skal nok klare å spille di fleste spill i medium. Men noe crysis kan du se lenge etter. Bare et eksempel. Men mente jo at jeg skal bytte skjermkort etter hvert. Hovedkortet er uaktuelt. For få usb porter. http://en.wikipedia.org/wiki/USB_hub Det er bare en nødløsning Har testet det før og er ikke fornøyd med den løsningen Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 1: AMD socket og Intel 1156 socket bruker dual channel, intel 1366 bruker trippel channel. Har noe med båndbredden til minne. 2: Nå i dag utnytter så og si alle programmer 2 kjerner. Men går mer og mer over til å bruke flere, det samme med spill. Bare se på Bad Compan 2 det bruker fint 6 kjerner. 3: Bytte skjermkort ja, det trenger du ikke med det første, viktigere å oppgradere cpu, hk og ram:) 4: HK jeg henviste til har mulighet til å la deg koble til mange USBer, du trenger bare sånt du skrur fast bak under skjermkortet viss du skjønner. I dem spora å så trekker du ledning til kontakt på hk. Ser jeg rett så er det opp til 4 sånne kontakter så du kan fint få 8 usb kontaker til 1 Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 31. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2010 1: AMD socket og Intel 1156 socket bruker dual channel, intel 1366 bruker trippel channel. Har noe med båndbredden til minne. Så du mener det ikke vil funke med trippel channel med minne på AMD ? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Det funker, men du får ikke utnyttet kapasiteten Som da ikke gir optimal ytelse Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2011 Ok, takk for svar Starter snart en ny post på forumet, da dette problemet med hva jeg kan ta vare på er løst og det vil bli litt uoversiktlig å fortsette med å finne deler Men takk for hjelp Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Jaja Men for å gjøre det billigst mulig, så kan du fint ta vare på skjermkortet, men det tar på åra da og heller vente til neste genrasjon grafikkort. Feks vente til 7xxx til AMD. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2011 Akkurat det jeg tenkte på etter forslag fra du Men lager ny tråd snart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå