Jaybird Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 (endret) Hei! Lager et påmeldingsskjema for compoer til et LAN. I den sammenheng, skal vi ha en side der vi kan se hvem som er påmeldt til hva, der vi vil ha noen tabeller for hvert aktuelle spill. Jeg trenger litt hjelp til å lage tabellene. Jeg vil ha det sånn: Altså øverst vil jeg ha lagnavn og deltakerer x3. Under deltakerne, vil jeg ha 4 "tabell-bokser" med Navn, Alder, Radnr og Bordnr. Hvordan kan jeg sette opp dette, og hvordan blir php-biten? Sånn ser det ut nå, og da kommer alt på en rekke: while($row = mysql_fetch_array($result)) { echo "<tr>"; echo "<td>" . $row['teamname'] . "</td>"; echo "<td>" . $row['namn1'] . "</td>"; echo "<td>" . $row['namn2'] . "</td>"; echo "<td>" . $row['namn3'] . "</td>"; echo "<td>" . $row['age1'] . "</td>"; echo "<td>" . $row['age2'] . "</td>"; echo "<td>" . $row['age3'] . "</td>"; echo "<td>" . $row['rad1'] . "</td>"; echo "<td>" . $row['rad2'] . "</td>"; echo "<td>" . $row['rad3'] . "</td>"; echo "<td>" . $row['bord1'] . "</td>"; echo "<td>" . $row['bord2'] . "</td>"; echo "<td>" . $row['bord3'] . "</td>"; echo "</tr>"; } echo "</table>"; Endret 25. desember 2010 av Jaybird Lenke til kommentar
quantum Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Hvis du kan kjøre det der så har du jo alt satt opp databasetabellene? Spør i html eller php-gruppa . . . Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Det du spør om er hvordan du designer html-tabellen, ikke database-tabellene. <table> <tr> <td>Lagnavn</td> <td>Deltaker 1</td> <td>Deltaker 2</td> <td>Deltaker 2</td> </tr> <tr> </td> <td> <!-- undertabell under Deltaker 1 --> <table> <tr> <td>Navn</td> <td>Alder</td> <td>rad-nr</td> <td>bodnr</td> </tr> </table> </td> <td> <!-- undertabell under Deltaker 2 --> osv... Lenke til kommentar
Jaybird Skrevet 26. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2010 Takk for hjelpen! Kom et lite stykke videre..men Det jeg har laget nå ser slik ut: echo "<table border='1'> <tr> <td>Lagnamn</td> <td>Deltakar 1</td> <td>Deltakar 2</td> <td>Deltakar 3</td> </tr> <tr> </td> <td> <!-- undertabell under Deltaker 1 --> <table> <tr> <td>Navn</td> <td>Alder</td> <td>rad-nr</td> <td>bodnr</td> </tr> </table> </td> <td> <!-- undertabell under Deltaker 2 --> <table> <tr> <td>Navn</td> <td>Alder</td> <td>rad-nr</td> <td>bodnr</td> </tr> </table> </td> <td> <!-- undertabell under Deltaker 3 --> <table> <tr> <td>Navn</td> <td>Alder</td> <td>rad-nr</td> <td>bodnr</td> </tr> </table> </td> "; while($row = mysql_fetch_array($result)) { echo "<tr>"; echo "<td>" . $row['teamname'] . "</td>"; echo "<td>" . $row['namn1'] . "</td>"; echo "<td>" . $row['namn2'] . "</td>"; echo "<td>" . $row['namn3'] . "</td>"; echo "</tr>"; echo "<tr>"; echo "<td>" . $row['age1'] . "</td>"; echo "<td>" . $row['age2'] . "</td>"; echo "<td>" . $row['age3'] . "</td>"; echo "</tr>"; echo "<tr>"; echo "<td>" . $row['rad1'] . "</td>"; echo "<td>" . $row['rad2'] . "</td>"; echo "<td>" . $row['rad3'] . "</td>"; echo "</tr>"; echo "<tr>"; echo "<td>" . $row['bord1'] . "</td>"; echo "<td>" . $row['bord2'] . "</td>"; echo "<td>" . $row['bord3'] . "</td>"; echo "</tr>"; } echo "</table>"; Hvilket resulterer til dette: Har en mistanke om at jeg må endre noe i den nederste kode-biten også? Legger ved et vedlegg, bilde av databasen. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 (endret) Om du ikke skal ha noe under Lagnavn, er det bare å legge en tom celle under, <td></td>. Bare husk å ha like mange td'er i hver tr. Du kan også bruke <td colspan="4"> istedetfor å operere med subtabeller. Det gjør at en td er like bred som 4 td'er. Google det eller prøv deg fram. Her er du såpass nær målet, at det bare er å prøve seg og knote litt fram og tilbake, eller å skrive koden så ryddig og oversiktlig som mulig at du får full kontroll. Endret 27. desember 2010 av MikkelRev Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå