Gå til innhold

Maleri: Hva er dette?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi jeg ikke hadde andre/bedre bilder. Bildet er tatt fra en episode av Columbo: "Short fuse" (1972)

.....

Nå har jeg nettopp fått et tips om at bildet sannsynligvis er malt av en Maurice Utrillo. Det dukker oppå etpar eksempler på tilsvarende ved søk.

Men de dreier seg visstnok om falsknerier, og finner uansett ikke navnet på det orginale.

002.JPG

Lenke til kommentar

Hva vil du med det? Det er jo ikke et spessielt bra bilde (dog ikke spessielt dårlig heller :p)

Ja kan ikke akkurat det være min sak da, hva jeg vil med det. Hørt om smak og behag før..?

Selvsgt, jeg bare sier hva jeg mener.

Korreksjon: Du spurte hva jeg vil med det.

Vel, nå er det sånn at jeg likte bildet. Og om jeg kommer over en kopi, kan jeg gjerne komme til å anskaffe det og henge det opp et sted.

Så det jeg forsøker finne ut av, er altså hva bildet heter. :hm:

Endret av groenn
Lenke til kommentar

Malerier laget av Maurice Utrillo er både kostbare og vanskelige å få tak i.

http://www.sothebys.com/app/live/lot/LotDetail.jsp?lot_id=159628737

Maleriet du er interessert i har blitt solgt gjennom det internasjonale auksjonshuset Sotheby's. Verket ble solgt over estimert pris for 170 500 USD.

EDIT: Hvis det mot formodning eksisterer flere eksemplarer av det gjeldende motivet, så kan du undersøke det internasjonale markedet på hjemmesidene til Sotheby's og Christie's. Alternativt kan du i tillegg undersøke det norske markedet på Blomqvist og Grev Wedel.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Aah glimrende, tusen takk skal du ha :)

Nå har jeg aldri tenkt eller trodd jeg skulle få orginalen i hende. Er fornøyd med en kopi.

.................

Så har jeg spørsmål om nok et maleri. Også det fra Columbo og den etterfølgende episoden "Blueprint for murder" (1972)

Kanskje du kjenner til det også?

26221.jpg

Endret av groenn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...