Gå til innhold

Ipod Touch vs Touch Telefon

Sippe

Anbefalte innlegg

Hei hei! Denne tråden blir kanskje en blanding av MP3 spiller og Telefon men det går nok bra :>

Har blitt helt avhengig av spotify og vil gjerne ha dette på mobilen min men den er for gammel til å kunne bruke spotify, så da har jeg to alternativer, kjøpe ny telefon eller Ipod Touch.

Jeg har også veldig lyst på touch (Ser gøy ut å kunne skli rundt med fingeren :>)

En Ipod Touch har følgende:

Touch skjerm

Musikk

Kamera

Internett

Facetime greiene.

Pris: rett under 2000kr

Mens en xperia x10 har nesten det samme bortsett fra at den kan ringe og sende meldinger men den koster mere.

Så problemet er at jeg ikke klarer å bestemme meg for å kjøpe en Ipod Touch eller heller bruke de 2000kr + ekstra for å kjøpe en xperia x10. Da vil jeg få alt samla på ett sted men jeg bruker mobilen utrolig sjelden.

What to do?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv en iPod Touch 32GB (4. gen, nyeste) og det er uten tvil den beste mp3 spilleren jeg noengang har hatt.

Klarer meg fint med en "dårlig" mobil i tilegg...jeg bruker også mobilen skjeldent, så derfor legger jeg aldri mye penger i dem.

Endret av TM B
Lenke til kommentar

Fordelen med å ha en mp3-spiller og en mobiltelefon er at du slipper å gå tom for strøm på mobilen når du er på lengre turer og er avhengig av musikk og kanskje video.

Det er ikke dumt å kjøpe en iPod Touch, og så har du en litt dårligere telefon til sms og ringing.

Nå har jeg iPhone og er fornøyd med det. Hadde tidligere en iPod Touch og en litt dårligere mobiltelefon, og det fungerte bra.

Det negative er jo å måtte ha kontroll på to ting, men det er ikke et stort problem.

Lenke til kommentar

Kjøp X10 mini pro? Har tastatur som er veldig kjekt til å skrive meldinger fort. Dessuten er den billigere en IPod touch : http://nettbutikk.djuice.no/Details.aspx?varekategoriid=MOBIL_DJUICE&varekat=mobil&vareid=U20iTelenor.noB&aboId=523

Alle jeg kjenner som har den klager over den så jeg vil ikke kjøpe den:P

Quote: Det hadde jeg faktisk ikke tenkt på!

Glemte å si det i første posten men jeg savner også å ha et bra kamera på mobilen sånn at jeg kan ta bilder på fester osv. Men igjen så pleier jeg ikke å ta bilder så ofte:P

SÅnn som det ser ut nå så blir det mest sannsynlig en Ipod Touch :>>

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg vurderer noe av det samme, bortsett fra at jeg uansett vil beholde min vanlige telefon til det bruket.

Vil ha en mediespiller som jeg kan bruke til musikk, noe video (både streaming og innlagte filer), internettsurf og en del til kalender/notater. I tillegg trekker app-utvalget meg mot apple.

Jeg lurer på å kjøpe ipod touch 32gb, men har i det siste vurdert å kjøpe en pent brukt iphone 3gs. Grunnen er muligheten til å surfe på nett utenfor wlan-dekning. Bruker mobilen en del til internett når jeg er ute, og en iphone/ipod ville vært mye mer praktisk enn min lille mobil, men ipod krever jo da at jeg er finner et wlan. Iphone 4 blir for dyr, så det er ikke aktuelt. Prislandskapet er 2000-2500kr, ser noen brukte 3gs går for det.

Jeg lurer på:

Vil jeg irritere meg over iphone 3gs som mediespiller og kalender ift det ipod 4 kan tilby? Har de noen vesentlige fordeler overfor hverandre, bortsett fra netttilgang?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...