Gå til innhold

Z-5500. 2.1 funker bare, og andre problemer.


Anbefalte innlegg

Hei. Ble nytt anlegg til jul (Logitech Z-5500 og har dessverre allerede støtt på noen problemer.

 

Alt av kabler er 100% riktig plugget.

 

Jeg har et Asus P6T hovedkort med innebygd lydkort som kjører SoundMAX (av Analog Devices).

 

Alt av innstillinger er satt til 5.1, og alle høytalerene gir lyd fra seg under "tester".( men ikke under soundMAX driveren sin 5.1 test, der er det bare 2 front, center og sub som funker)

 

Problemet er under selve bruken (musikk, spill, etc...). Jeg hører bare lyd fra 2 høytalere (front left og right) og subben. Lyden er også overraskende lav, da alt av subwoffer, surround, center, og volume nesten er på fullt.

 

Noe annet jeg syns er rart, er at under "Sonic Focus" innstillingene, der en kan endre bassnivå, soloklarhet, brillianse, og dynamikk, blir volumet styrt av soloklarheten (soloklarheten fungerer som volumkontroll). Og skrur jeg av Sonic Foucs, som egentlig er bare en vanlig "lyd-forbedrer", så skrus lyden av og på.

 

 

Hva er galt? Trenger jeg lydkort? Er det hovedkortet som ikke støtter 5.1? Kan jeg laste ned noen drivere eller annen software?

 

Er det noe mer dere lurer på, så spør i vei. Det var bare det jeg kom på i farta.

 

Takker for svar :)

Endret av ZepukkU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å stjele threaden din, men har et problem.Ser ingen grunn til å lage en ny thread, men om du vil så kan jeg gjerne fjerne dette...

 

Fikk akkurat Z-5500 i julegave, problemet er: isteden for en power knapp, så fikk jeg en headset knapp på "styredingsen" :S Det er selvfølgelig en produksjonsfeil, men uansett, ÅSSEN skal jeg skru fen av? må jeg drive å fikle med bassen? skru den av via den? Noen andre med det samme problemet? Og hvorfor i huleste er det en headset knapp isteden for power knapp? erre mulig lissom :ph34r: :ph34r:

 

ang problemet ditt, du må ha et lydkort som støtter 5,1 antar jeg. Rett meg om jeg tar feil

 

eller srry, Trykk på Effekt--> Stereo x2

 

Stereo x2= front, rear og sub

PL11 Movie= Alle(front, rear, sub og center)

PL11 Music= ALLE(front, rear, sub og center)

Endret av iBalanced
Lenke til kommentar

Hei, går helt fint å ha ditt spørsmål her på tråden.

 

Angående Stereo x2, jeg får ikke noe lyd ved å bruke den innstillingen, men volumpanelet indikerer at det er lyd (grønne baren går opp og ned). Eneste jeg får lyd med er 6 Ch Direct.

Endret av ZepukkU
Lenke til kommentar

Jeg har ikke plugget inn den svarte til pcen min, og jeg får lyd i alle høytalerne:S i følge manualen er den svarte til "rear", altså de bakre høytalerne.

 

har du prøvd alle "effektene"? skal prøve å lete litt rundt på nettet..

 

av en eller annen grunn så har jeg ikke noe input til den svarte greia på pcen:S

Lenke til kommentar

My apologies if this topic has already been discussed but I couldn't seem to find an answer to my issue...

 

 

 

I have a Z-5500 connected to my Windows 7 PC via the 6-ch connection. I can't seem to get my 5.1 working.

 

 

 

The speakers appear to be working fine (I press the test button on the remote and am getting sound from all the speakers). Yet when I run the test within Windows 7 (from the Configure button in the Sound menu from Control Panel), I only get sound from the front left, front right, and center speakers (in 6-ch). For Dolby, I only get sound from the front left and front right but not the center. In either case I don't get sound from my subwoofer or rear speakers. The Configure screen does show the test running with all 6 speakers - just no sound when it gets to the sub and rear. Yet if I play a movie via Nero, sound does come from all the speakers (including the sub and rear) - but I don't believe it's in 5.1. Also if it's in Dolby, I have to turn the volume to the max to have decent sound.

 

 

 

I believe I've configured Windows correctly - I selected 5.1 in the Configure button, updated the drivers, verified the coloured connections, etc.

 

 

 

I used to have the Z-5500 connected via optical digital on a Vista machine and it worked fine. But unfortunately I now have the optical connected to another device and therefore have to use the 6-ch connection for my PC.

 

 

 

The setup:

 

- Windows 7

 

- Intel DX58SO motherboard (updated Realtek HD audio drivers from Intel website)

 

- Sapphire HD 4870 video card (connected via HDMI to TV but disabled sound from card in Win 7)

 

 

 

Not sure if it's an issue with Windows 7, the drivers, or the speakers. Any help will be greatly appreciated!

 

 

 

 

LØSNING:

 

 

Wow, finally got the problem. TO ALL who is experiencing this problem. Try to switch the jacks from center/sub and rear speakers to different locations, making tests each time. My black wire now goes into the... blue spot i think. And the orange now goes into the black one... weird problem caused by windows 7. - Sound is heavenly now

 

 

Link:

http://forums.logitech.com/t5/Speakers/Z-5500-Windows-7-no-sound-from-rear-or-sub/td-p/442534

 

vet ikke om det kan hjelpe..

Lenke til kommentar

Jeg har nå byttet om alle kablene i alle mulige variasjoner, og hver gang de ikke sitter slik de skal er det bare center som fungerer.

 

Det jeg også irriteres veldig av er at under "Sonic Focus" innstillingene, der en kan endre bassnivå, soloklarhet, brillianse, og dynamikk, blir volumet styrt av soloklarheten (soloklarheten fungerer som volumkontroll). Og skrur jeg av Sonic Foucs, som egentlig er bare en vanlig "lyd-forbedrer", så skrus lyden av og på.

Endret av ZepukkU
Lenke til kommentar

Ikke for å stjele threaden din, men har et problem.Ser ingen grunn til å lage en ny thread, men om du vil så kan jeg gjerne fjerne dette...

 

Fikk akkurat Z-5500 i julegave, problemet er: isteden for en power knapp, så fikk jeg en headset knapp på "styredingsen" :S Det er selvfølgelig en produksjonsfeil, men uansett, ÅSSEN i fa..skapets navn skal jeg skru av dritten? må jeg drive å kødde med bassen? skru av dritten via den? Noen andre med det samme problemet? Og hvorfor i huleste er det en headset knapp isteden for power knapp? erre mulig lissom :ph34r: :ph34r:

ang problemet ditt, du må ha et lydkort som støtter 5,1 antar jeg. Rett meg om jeg tar feil

 

eller srry, Trykk på Effekt--> Stereo x2

 

Stereo x2= front, rear og sub

PL11 Movie= Alle(front, rear, sub og center)

PL11 Music= ALLE(front, rear, sub og center)

den nyere modellen kom med den knappen istedenfor strømknappen, vet ikke hvorfor, det er ikke en produksjonsfeil.

Lenke til kommentar

Tror du får noen bedre svar, og muligens mer hjelp i morgen, ikke mange online på denne tiden.. uansett, lykke til! sorry om jeg ikke fikk hjulpet deg nok:/ Aner ikke hva problemet er:L skal søke litt rundt, om jeg finner noe så svarer jeg snarest:p

 

 

Alt hjelper, takk for engasjementet, så får vi se i morra. God jul ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...