Tamx Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Har problemer med at skjermkortet blir så inn i granskauen varmt. Kjører et XFX Radeon HD 4870X2, som jeg kjøpte sommeren 2009. Kjøpte da hele PCen ny. Når jeg leser på nettet eller slike ting, lar jeg vita gå på 50%. Da holder kortet alt fra 50-70 grader. Det er sikkert høyt, men det fungerer i alle fall. Det er når jeg spiller at problemet virkelig kommer til syne. Prøvde å spille litt Need for Speed Hot Pursuit, men det var bare å glemme. Satte vifta på 100% og tok av sidedekselet på PCen, men kortet kom opp i 105 grader+. PCen står cirka 10 centimeter fra pulten, så tror ikke lufting er problemet. Skjermkortet har alltid vært ganske varmt, men synes det har blitt verre de siste månedene. Kan det ha noe med de nye driverne jeg la inn for en stund tilbake? Prøvde å oppdatere driverne via Steam, men det førte til at jeg kun fikk 8-bit farger og 800x600. Fikk en kompis av meg til å fikse det, men vet ikke om PCen/skjermkortet liker de nye driverne? Lenke til kommentar
mGrytbak Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Vil anbefale deg å bli kvitt alt støvet som mest sansynelig er i det. Blås på det med en kompressor, eller en boks komprimert luft. Eller, bruk støvsugeren på det, om det ikke er mulighet for noe annet. Lenke til kommentar
Tamx Skrevet 25. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2010 Har hørt at det ikke er så lurt å blåse ren PCen med verken kompressor eller luft på boks, da det kommer små vanndråper (eller noe slikt) ut når man blåser. Støvsuger er vel heller ikke så lurt har jeg hørt. Husker ikke helt hvorfor det ikke var lurt, men men. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Har hørt at det ikke er så lurt å blåse ren PCen med verken kompressor eller luft på boks, da det kommer små vanndråper (eller noe slikt) ut når man blåser. Det stemmer ikke. Jeg kan garantere deg at det er trygt å blåse gjennom PCen med både kompressor og luft på boks. Støvsuger er vel heller ikke så lurt har jeg hørt. Husker ikke helt hvorfor det ikke var lurt, men men. Dette stemmer derimot. Det er på grunn av statisk elektrisitet tror jeg. Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Det er nå slik det gjøres alikvel Lenke til kommentar
mGrytbak Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Luft på boks, kompressor og støvsuging er ok. Det eneste som er litt skummelt er slangen på støvsugeren. Lenke til kommentar
Tamx Skrevet 25. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2010 Har blåst ren PCen med kompressor, men det ser ikke ut til å hjelpe. Skjermkortet kommer fortsatt opp i over 100 grader når jeg spiller NFS Hot Pursuit. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Har du overklokket skjermkortet ? Lenke til kommentar
Tamx Skrevet 25. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2010 Nei, har ikke det. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Du kan jo gå tilbake til de driverne du brukte før ? Lenke til kommentar
roffenn Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Du har ikke garanti på kortet nei? Slik at du kunne sendt det inn. Hvis du har renset det å det ikke ble bedre så er det noe rart... Lenke til kommentar
Tamx Skrevet 25. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2010 Garantien på skjermkortet er på 24 måneder, så tror da jeg fortsatt har garanti. Har vurdert å levere det inn, men ønsket å se om jeg fant en løsning først. Nå har jeg installert driverne som fulgte med kortet, uten at det ser ut til å ha noen nytte. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Hvilket kabinett har du? Kan være skjermkortet ikke får nok frisk luft rett og slett. Har du sjekka om kjøleren sitter skikkelig på uten slark? Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Han skriver at han har tatt av sidedørene på kabinettet uten noe forskjell. Har du det varmt på rommet pcen står ? Lenke til kommentar
Balli Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 mitt forslag er enkelt, send en retur melding til selskapet du kjøpte skjermkortet. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 (endret) Han skriver at han har tatt av sidedørene på kabinettet uten noe forskjell. Har du det varmt på rommet pcen står ? Klarte visst å overse det, men kan være kjøleren som ikke sitter skikkelig på. Endret 26. desember 2010 av Lefse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå