Gå til innhold

Kamera med slow-mo-mulighet

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe meg et videokamera som skal brukes i forbindelse med fotball. Det skal brukes til å filme hele kamper, men også til å filme teknikk fra nært hold, f.eks. akkurat i skuddøyeblikket. Det er derfor viktig at kameraet har mulighet til noe slow motion-filming, men viktig at det også er brukbart til vanlig filming.

Det kommer stort sett bare til å bli brukt ute, så lysforholdene kommer generelt til å være relativt gode.

Prisen bør ligge rundt 4000,-

God jul!

Noen som vet om det er kommet noen nyheter som passer mitt behov?

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony HDR-CX115 "slow-mo" er vel ikke mer enn 60fps i en 25fps timeline. Det er i minste laget for å studere fotball teknikk + at det bare er 3sek. burst.

Faktisk er det 100fps som blir gjort om til 200 halve eller noe i den duren. Viktigste er at det jun er 100fps. Dette er testet profesjonelt av en kunde som drev med bilkrasjtesting. Vi kom til den konklusjon at ingen av Sony modellene holdt det de lovte i markedsføringen (kunden testet hele sortimentet med "highspeed"-funksjon.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har dette: http://www.dustinhome.no/pd_5010445385.aspx

Er strålende fornøyd med kameraet. Hadde ikke noen spesielle forventninger, men har hatt det sykt moro med slow-mo filming. Det er jo ikke strålende kvalitet på klippet når man har slow-mo på da, men for meg holder det i massevis.

Edit:

Så ikke det var videokamera du letet etter!

Endret av Turboleif
Lenke til kommentar

Kjøp et eller annet Class 4 SDHC kort eller raskere. Dersom du overfører bilder til PCen sjeldent eller er redd for å miste noe før du får overført så anbefales Sandisk og Lexar. Er du mindre rett for å miste noe så får du rundt dobbelt så mye lagringskapasitet ved samme pris ved å velge et annet merke.

Mitt favorittsted å handle minnekort: Mymemory.co.uk

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...