luckysim1 Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 Hei! Jeg skal kjøpe meg et videokamera som skal brukes i forbindelse med fotball. Det skal brukes til å filme hele kamper, men også til å filme teknikk fra nært hold, f.eks. akkurat i skuddøyeblikket. Det er derfor viktig at kameraet har mulighet til noe slow motion-filming, men viktig at det også er brukbart til vanlig filming. Det kommer stort sett bare til å bli brukt ute, så lysforholdene kommer generelt til å være relativt gode. Prisen bør ligge rundt 4000,- God jul! Noen som vet om det er kommet noen nyheter som passer mitt behov? Takk! Lenke til kommentar
luckysim1 Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 Anyone? Nei? Lenke til kommentar
ET! Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Sony HDR-CX115 "slow-mo" er vel ikke mer enn 60fps i en 25fps timeline. Det er i minste laget for å studere fotball teknikk + at det bare er 3sek. burst. Faktisk er det 100fps som blir gjort om til 200 halve eller noe i den duren. Viktigste er at det jun er 100fps. Dette er testet profesjonelt av en kunde som drev med bilkrasjtesting. Vi kom til den konklusjon at ingen av Sony modellene holdt det de lovte i markedsføringen (kunden testet hele sortimentet med "highspeed"-funksjon. Lenke til kommentar
luckysim1 Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 Noen som vet om det har skjedd noe på denne fronten de siste ukene? Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Det er dessverre ikke sånn at det plutselig dukker opp et bedre kamera annenhver uke Endret 15. februar 2011 av Pc Lynet Lenke til kommentar
luckysim1 Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2011 Er jo lov å håpe? Lenke til kommentar
luckysim1 Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg har til syvende og sist bestemt meg for å gå for et HMX-S10 MPX HMX-S10 Så nå lurer jeg på hva slags minnekort jeg burde ha? Merke/type/størrelse? Takk! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Du er klar over at det kun er i oppløsningen 192x112 du får 600 fps? Kilde Lenke til kommentar
luckysim1 Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 Ja, jeg så det, men tenkte å prøve meg litt fram - men mener du noen andre kameraer vil kunne gjøre nytten (så du nevnte at 720/60p kanskje holder)? Takk for svar Lenke til kommentar
Fish Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg hadde faktisk samme spørsmål (men til et annet formål). Er FH25'en til Casio et godt valg? Tar den skarpe bilder til vanlig :-)? Skal bare brukes som fritidskamera (ferier osv.) + litt Slow Motion videoer Lenke til kommentar
Turboleif Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Jeg har dette: http://www.dustinhome.no/pd_5010445385.aspx Er strålende fornøyd med kameraet. Hadde ikke noen spesielle forventninger, men har hatt det sykt moro med slow-mo filming. Det er jo ikke strålende kvalitet på klippet når man har slow-mo på da, men for meg holder det i massevis. Edit: Så ikke det var videokamera du letet etter! Endret 21. februar 2011 av Turboleif Lenke til kommentar
Fish Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Hvis du bruker det til slow mo filming så bruker du vel filmfunksjon O_o? Lenke til kommentar
luckysim1 Skrevet 22. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2011 Jeg har til syvende og sist bestemt meg for å gå for et HMX-S10 MPX HMX-S10 Så nå lurer jeg på hva slags minnekort jeg burde ha? Merke/type/størrelse? Takk! Noen som har peiling på minnekort? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Kjøp et eller annet Class 4 SDHC kort eller raskere. Dersom du overfører bilder til PCen sjeldent eller er redd for å miste noe før du får overført så anbefales Sandisk og Lexar. Er du mindre rett for å miste noe så får du rundt dobbelt så mye lagringskapasitet ved samme pris ved å velge et annet merke. Mitt favorittsted å handle minnekort: Mymemory.co.uk 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå