JRL Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Har lastet ned en film som er i et rar arkiv på ca. 78 rar filer. Jeg har instalert støtte for rar formatet gjennom terminal. Og jeg kan åpne en fil uten problemer, jeg ber den om å extracete filen (filmen) og den starter, og gjør seg ferdig. men filen har ikke kommet ut. hva gjør jeg galt? dette skjer med alle akriver jeg har. så tror ikke det er korrupte filer. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Hvilket program bruker du? Prøvd å bruke "unrar e [navn på fil]"? Lenke til kommentar
JRL Skrevet 24. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2010 det ser ut som det heter archive manager. tror det er standard greie som ble instalert med ubuntu. har ikke mye erfaring med ubuntu. ble en nødløsning på en laptop crash i jul Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Archive Manager skulle jo i klare rar-filer. Prøv å start en terminal og kjør "unrar e /bane/og/navn/på/fil.rar". Lenke til kommentar
Øsse Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Jeg tror du trenger å ha installert Restricted Extras for at Archive Manager skal støtte rar-filer. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Jeg tror du trenger å ha installert Restricted Extras for at Archive Manager skal støtte rar-filer. Trodde det var det han mente med at han hadde installert rar-støtte fra terminal. Hvordan installerte du rar-støtte JRL? Lenke til kommentar
JRL Skrevet 25. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2010 jeg fulgte denne guiden: http://opencheese.com/2009/05/08/ubuntu-how-to-unrar-rar-files-with-ubuntu/ Det ser ikke ut som det er noe problem med kompabilitet for formatet, da den åpner .rar filen og viser innholdet uten problem. hmm, prøvde gjennom terminal, og da fikk jeg Failed på extracting. ikke sikker på hva som skjer her. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Prøv en test på fila. unrar t fil.rar Eventuelt med 7-Zip (Pakkenavn: p7zip-full) 7z t fil.rar Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 (endret) Tok litt feil der ja. Hvor legger du filen når den ber deg velge plassering? Endret 25. desember 2010 av AlecTBM Lenke til kommentar
JRL Skrevet 25. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2010 har prøvd samme mappe og directory før d Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Hei. I arch har jeg ingen problemer med å pakke ut rar filer iallefall. Riktignok så kjører jeg Xfce4 da, men det har ikke noe å si. Jeg har installer unrar også har jeg xarchiver. p7zip har jeg også. Når jeg høyreklikker på en rar-fil så får jeg opp blant annet noe med Extract. Har ikke Arch forran meg her så husker ikke helt hva det står, men jeg har ikke noe problem med å pakke ut rar iallefall. Men du skriver det at du har lasta ned en film med 78 rar-filer. Eller er det sånn 001 filer osv? Uannsett har du prøvd å markere alle filene da, også pakke dem ut? Er ikke noen kløpper på unrar kommandoer, men enn om du prøver unrar e /sti/til/din/rar/fil/*.rar eller bare unrar /sti/til/din/rar/fil/* Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Ikke marker alle filene, da får du VELDIG mange filmer Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Sikker på det? Jeg tror jeg faktisk har vært borti at jeg måtte markere alle sammen. Uannsett så tror jeg ikke du får så mange filer egentlig. Filmen heter jo tross alt det samme og den pakkes jo ut til samme mappe, så da vil den vel heller få beskjed om å erstatte den eksisterende fila? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Ja det vil man selvfølgelig få ja. Sammen med alle rar filene så er det en egen fil som forteller hvilke filer som skal pakkes ut Lenke til kommentar
fredrik-fyksen Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Jeg hadde problemer med og pakke ut rar filer (som var satt sammen av mange rar filer) i Ubuntu. Når jeg hadde problemet installerte jeg unrar, prøvde og installere unrar-nonfree og da fungerte det.. Mulig jeg er helt på jordet nå, men har du ikke fått det til enda, så er iallefall det en mulighet. Lenke til kommentar
Croome Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 sudo apt-get install rar så funker .rar-filer i Archive Manager Lenke til kommentar
JRL Skrevet 11. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2011 (endret) som sagt tidligere. så fungerer selve formatet i programet, da jeg har instalert det der. Men du skriver det at du har lasta ned en film med 78 rar-filer. Eller er det sånn 001 filer osv? ja det er slike filer. Men det er .rar format. jeg har nå fixa newsbin gjennom wine for mine usenet nedlastninger, og den unzipper slike arkiver automatisk og det er egentlig ikke et problem lenger, dog jeg fikk ikke til å uzippe selv. Endret 11. januar 2011 av JRL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå