Gå til innhold

Jobb i sammenheng med helligdager

Anbefalte innlegg

Elektrikere, rørelggere også videre jobber for det meste på timelønn.. Hvordan regner man da ut det totale antallet timer for de 11 man faktisk jobber? Vet at man får feriepenger den feriemåneden.

Ser på nettet at de sier 1750, 1950 etcetc, men jeg vil gjerne ha et svar for er riktig.

Litt informasjon:

7,5 t/per dag

100% ansatt

Håper jeg får mange fine svar!

God jul fra en ensom kær :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En fulltidsjobb er normalt 230 dagers arbeid i året.

Med 7,5 timers dag er dette 1725 timer i året

Med 8 timers dag er dette 1840 timer i året

Så noe fasitsvar på dette finnes egentlig ikke, siden dette varierer med hva slags arbeidsavtale man har og i tillegg hvordan bevegelige hellidager treffer ut.

Et årsverk regnes som 1750 timer innen privat næringsliv.

Om du ser 1950 timers årsverk vil jeg tippe dette er inkludert ferie, men det er mindre nyttig begrep når man f.eks skal regne på omfang av jobber.

Lenke til kommentar

En fulltidsjobb er normalt 230 dagers arbeid i året.

Med 7,5 timers dag er dette 1725 timer i året

Med 8 timers dag er dette 1840 timer i året

Så noe fasitsvar på dette finnes egentlig ikke, siden dette varierer med hva slags arbeidsavtale man har og i tillegg hvordan bevegelige hellidager treffer ut.

Et årsverk regnes som 1750 timer innen privat næringsliv.

Om du ser 1950 timers årsverk vil jeg tippe dette er inkludert ferie, men det er mindre nyttig begrep når man f.eks skal regne på omfang av jobber.

Ah.. okei, som rørlegger/elektrikere.. Er det lett å få jobbe overtid da?

Lenke til kommentar

Ja, elektrikere er sjelden ferdig til fastsatte tider. Du reiser sjelden fra en jobb å lar det stå igjen 3 brytere for så å reise å koble de dagen etter. Er du ferdig men en jobb tidlig, får du som regel en mindre jobb som skal gjøres. Du kan vel nesten bestemme selv om du vil ha lange, eller korte arbeidsdager.

Vil ikke tro det gjelder i så stor grad hos rørleggere, siden fler av deres jobber varer over mange dager. Hos elektrikere er det mer 1-2 dagersjobber.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...