Mannen med ljåen Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Jeg kjører ofte mellom Stavanger og Kristiansand. Bilen min har kun FM. Ofte mister jeg dekning langs svingete, norske veier med fjell på alle kanter. Derfor spør jeg dere som kjører samme strekning, og som har DAB, om det funker bedre for dere? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Du er heldig hvis du har litt DAB- dekning i Stavanger, etter det blir det bare dødt. Internett via mobil (internet) er mer sannsynlig Lenke til kommentar
gxi Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 (endret) Det er vel egentlig bare enkelte veldig utbygde europaveistrekninger i Norge som har god DAB-dekning. Disse strekningene er de som benyttes i markedsføringen av en elendig teknologi som krever mange mange flere sendere pr. geografisk område enn FM. Disse få utbygde områdene har nok kostet mer å bygge ut enn det ville kostet å skaffe perfekt FM-signal på alt av veier i hele Norge på de mest brukte kanalene. Hvis du har muligheten for det kan bytte av antenne, antennekabel og spiller gi stor forskjell i FM-signalet. Endret 25. desember 2010 av gxi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå