Gå til innhold

Program for å importere bilder

Anbefalte innlegg

Jeg bruker vanligvis Windows Live Photo Gallery for å importere bilder tatt med mobilkameraet. Det fungerer i utgangspunktet veldig bra, men det er et lite problem som jeg ikke vet hvordan jeg skal komme rundt.

Når jeg starter importeringsprogrammet i Live Photo Gallery så vil det importere alle bilder som jeg har tatt med kameraet pluss alle bilder som jeg har kopiert over til minnekortet på telefonen på andre måter. I tillegg blir det importert små thumbernails som telefonen har generert.

Hvordan kan jeg importere kun de nye bildene som ligger i kameramappen på telefonen?

Jeg vet det bare er å kopiere over fra mappen manuellt, men det er kjekt å få gjort dette automatisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Live Photo Gallery importerer ikke tidligere importerte bilder, så den er egentlig grei. Men problemet er at jeg hele tiden legger til nye bilder og filmer i forskjellige mapper på minnekortet utenom de jeg tar med kameraet, og de blir også registret som nye bilder av Live Photo Gallery og blir importert til PC sammen med kamerabildene.

Jeg skulle ønske det var mulighet for å spesifisere hvilke mapper Live Photo Gallery skal se etter nye bilder på minnekortet.

Endret av Ronny M
Lenke til kommentar

Men problemet er at jeg hele tiden legger til nye bilder og filmer i forskjellige mapper på minnekortet utenom de jeg tar med kameraet.

Akkurat det anbefaler jeg deg å slutte med. Ikke bruk minnekortet som ekstralager for andre ting når du bruker det i et kamera. SKaff deg en billig minnepinne til slikt.

Lenke til kommentar

Men problemet er at jeg hele tiden legger til nye bilder og filmer i forskjellige mapper på minnekortet utenom de jeg tar med kameraet.

Akkurat det anbefaler jeg deg å slutte med. Ikke bruk minnekortet som ekstralager for andre ting når du bruker det i et kamera. SKaff deg en billig minnepinne til slikt.

Kanskje jeg har uttrykt meg på en måte som kan misforstås.

Det er snakk om en mobiltelefon som jeg bruker til å ta bilder med. Den har et intert minnekort som jeg også bruker til å legge inn bilder og video som jeg ser på når jeg er på farten.

Når jeg skal importere bildene jeg har tatt med mobilen, blir også alle de andre bildene og videoene som jeg har kopiert over til minnekortet siden siste importering også registrert som nye av Live Photo Gallery.

Endret av Ronny M
Lenke til kommentar

Kanskje jeg har uttrykt meg på en måte som kan misforstås.

Det gjorde du - jeg trodde det var et vanlig minnekort i et vanlig kamera ;)

Det er snakk om en mobiltelefon som jeg bruker til å ta bilder med. Den har et intert minnekort som jeg også bruker til å legge inn bilder og video som jeg ser på når jeg er på farten.

Det er naturlig at du ønsker å bruke kortet slik.

Når jeg skal importere bildene jeg har tatt med mobilen, blir også alle de andre bildene og videoene som jeg har kopiert over til minnekortet siden siste importering også registrert som nye av Live Photo Gallery.

Jeg tror du må tenke anderledes - Ikke bruk Live Photo Gallery til å kopiere bildene fra kamera til PC; bruk Windows utforsker i stedet og kopier bildene manuellt over til "Mine Bilder" (Husk opprett mapper med fornuftige navn).

Lenke til kommentar

Jeg tror du må tenke anderledes - Ikke bruk Live Photo Gallery til å kopiere bildene fra kamera til PC; bruk Windows utforsker i stedet og kopier bildene manuellt over til "Mine Bilder" (Husk opprett mapper med fornuftige navn).

Ja, det er sikkert den beste løsningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...