Gå til innhold

Treg pc etter Windows update - hvorfor?

Anbefalte innlegg

Hei

Etter å ha kjørt Windows update forrige uke er pcn blitt utrolig treg. Dvd brenning går unna på 0,6x...mot 6 før som er det brennern klarer.

Ved å avinstallere oppdateringene blir pcn normal igjen..noen osm har noen gode forslag til hva som er galt?

MSmpeng.exe prosessen bruker ca 60 mb minne, og 150 mb virtuelt minne..eneste prosessen som breuker særlig med minne..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du fikk SP3 først nå, så har du ikke akkurat oppdatert pcen din ofte, og det kan jo være mange grunner til at den går tregt, f.eks at et av de ti talls sikkerhetshullene som har vært tettet i både SP3 og de ca 70 oppdateringene etter SP3 kom ut.

Det er vel litt over to år siden SP3 ble gitt ut...så det sier jo noe om du fikk den først forrige uke.

Jeg bruker orginal XP SP3 på de pcene jeg bruker XP på, og når alle oppdateringene er gjort, funker XP som bare det.

Min abefaling, ny installasjon av XP på en formatert OS partisjon. Installer alle oppdateringer via MS Update før du begynner å bruke pcen, inkludert alle SP pakker og de ca 70 oppdateringene som kommer etter SP3. Så skal du se at du får en rask pc igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...