KriB Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Jeg er ute etter en mikrofon som kan festes over øret eller noe. Tingen er at jeg har testet diverse kombo headsett/mikk sett, men lyden i dem er sucky-sucky, og jeg lurer på om det finnes en "frittstående" mikk som kan festes slik at den ligger langs kinnet/strupen. Jeg har kjøpt meg KOSS headsett, og nå vil jeg game skikkelig! Hva er den beste programvaren for gametalk forresten? Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Jeg er ute etter en mikrofon som kan festes over øret eller noe.Tingen er at jeg har testet diverse kombo headsett/mikk sett, men lyden i dem er sucky-sucky, og jeg lurer på om det finnes en "frittstående" mikk som kan festes slik at den ligger langs kinnet/strupen. Jeg har kjøpt meg KOSS headsett, og nå vil jeg game skikkelig! Hva er den beste programvaren for gametalk forresten? Teamspeak funker ganske greit da.. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2003 Teamspeak er kombo headsett/mikk, ikke sant? I forhold til et 900 kroners headsett kan lyden i headsettet ikke sammenliknes, dessverre. Har vært rundt i halve Oslo og "kun mikk" hodesett finnes ikke, så jeg tror jeg går for svanehalsmikrofon, så får jeg heller lene meg litt frem. Hva bruker man for programvare for stemmekommunikasjon i et sånt oppsett? Messenger? Lenke til kommentar
Macint0sh Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Teamspeak er kombo headsett/mikk, ikke sant? Her tar du feil. Teamspeak er et av de mest populære kommunikasjonsprogrammene der ute. I det siste har også Ventrilo blitt populært. Jeg har forresten også letet etter en god mic i det siste, men det later ikke til at noen selger rene kragemics lenger. Jeg fant i hvert fall ingen. Tidligere brukte jeg en collarmic fra Labtech, dessverre døde denne, og det ser ikke ut til at noen butikker selger lenger. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2003 KriB skrev: Teamspeak er kombo headsett/mikk, ikke sant? Her tar du feil. Teamspeak er et av de mest populære kommunikasjonsprogrammene der ute. I det siste har også Ventrilo blitt populært. Ah, tankju! Jeg fant ikke noe særlig på google da jeg skrev "download teamspeak" i går, så jeg gikk ut ifra at det var hardware. Noen som vet hvor jeg får tak i det? web adresse? Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 KriB skrev: Teamspeak er kombo headsett/mikk, ikke sant? Her tar du feil. Teamspeak er et av de mest populære kommunikasjonsprogrammene der ute. I det siste har også Ventrilo blitt populært. Ah, tankju! Jeg fant ikke noe særlig på google da jeg skrev "download teamspeak" i går, så jeg gikk ut ifra at det var hardware. Noen som vet hvor jeg får tak i det? web adresse? www.teamspeak.org Lenke til kommentar
simes Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Ventrilo er mye bedre, men desverre ikke isdn-brukervennlig. Hvis du har adsl så bruk ventrilo! Hvis du er av de mindre heldige (meg) som fortsatt sliter med møkkete isdn fordi noen ikke synes det noe vits å bygge ut akkurat din sentral, bruk teamspeak. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Bør vel kanskje legge til at hvis du skal bruke TeamSpeak eller Ventrilo, så må du/clanen din ha en server med servere versjonen av TeamSpeak eller ventrilo på... Lenke til kommentar
ASDASDKL2131 Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Ventrilo er absolutt å anbefale. Veldig bra lyd. Eneste problemet er som nevnt litt over her kan være hvis du har ISDN, men det bør gå forholdsvis greit. Når det gjelder en server til Ventrilo så er det veldig mange som sponser med slike servere. Stikk en tur innom QuakeNet (IRC) så finner du nok noen som sponser med server der. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Endte opp med å kjøpe denne. Kan henges i skjortekragen, og settes i stativ på toppen av monitor. Nå skal jeg bare teste Ventrilo og Teamspeak, så er vi i gang! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 har prøvd både teamspeak og ventrilo, og lydkvaliteten på sistnevnte er hakket bedre. veldig enkelt å sette opp server til begge to, og ingen av dem bruker så voldsomt mye båndbredde.. (adsl er dog å foretrekke ). Lenke til kommentar
Supradog Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Endte opp med å kjøpe denne. Har samme mic. Fungerer greit nok, ikke überbra men godkjent. Lenke til kommentar
jrrasch Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Har en gammel Game Voice liggende....så jeg sleit av mic'en til det dri**headsettet som fulgte med den og satte på mitt Koss PortaPro. En aldeles suveren løsning! /Jim Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Denne er fin å bruke sammen med headset. Tror du kan kjøpe den gjennom westaudio Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Er det fortsatt interesse for svar i denne tråden(Skrevet: 03 Jul ? ) Uansett må jeg annbefale Clas ohlson. Se på vare nr. 32-7409. Den er genial, du kan henge den på skjermen, på t-skjorten eller på ledningen til headsettet. Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Dog må det sies at de ikke er altfor robuste. Min døde etter kun et par måneders bruk, så jeg stakk på biltema og kjøpte en liknende sak til kr. 25,-. Så får vi se om den holder lengere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå