snakzz23 Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Hallo, har nå endelig fått jobb, og lurer på når man kjøper leilighet, får man med komfyr, ventilasjon til den, vaskemaskin, oppvaskmaskin, senger og div? Eller er det helt tomt? Har et budsjett som sier at jeg kan bruke 70.000kr på div ting som sof osv... hvordan høres dette ut for dere? Lenke til kommentar
War Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Det er like relativt som hvor langt er et tau. De som selger , selger ofte med om det er innebygget, ofte med om de ikke gidder å flytte det/ eller det er der de skal flytte. Jeg kjøpte og fikk med kjøleskap, resten var borte. Bruker du lefdal og skaffer 3-4K utstyr og ikke 15-20K så får du alt du trenger. Resten tar du på ikea. Har du regnet på fellesutgiftene + lånet? Lenke til kommentar
snakzz23 Skrevet 24. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2010 Var ingen fellesutgifter, og leiligheta koster 1.1mill 55kvadratmeter Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 (endret) Hallo, har nå endelig fått jobb, og lurer på når man kjøper leilighet, får man med komfyr, ventilasjon til den, vaskemaskin, oppvaskmaskin, senger og div? Eller er det helt tomt? Jeg har hørt at det skulle komme en lov om at hvitevarer (som er på visning ?) skal følge leiligheten, men dette må du sjekke ut nærmere. Resten - hva som skal følge med - må det eventuelt gjøres avtale om. Alle fastmonterte ting skal vel følge med. Endret 25. desember 2010 av geirm Lenke til kommentar
snakzz23 Skrevet 25. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2010 okei, tusen takk for svar Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Fant en aktuell link: http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10009744 Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 (endret) En annen ting jeg syns du skulle legge vekt på er at det skaffes eierskifteforsikring før kjøpet. Det koster ikke så mye (eksempelvis har jeg hørt 4200.- for en leil. til ca 1,2 mill) - det kan spare begge parter for ubehageligheter. Selger står for dette. Med kr 70.000 kommer du langt til innbo, vurdér også hva du kan kjøpe brukt til å begynne med. Mange fine sofa- og hylleseksjoner til spottpris på bruktmarkedet. Sørg alltid å ha en reserve på kontoen til uforutsette utgifter. Endret 25. desember 2010 av geirm Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Har/skal du kjøpe leil. via megler ? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Jeg har hørt at det skulle komme en lov om at hvitevarer (som er på visning ?) skal følge leiligheten, men dette må du sjekke ut nærmere. Lovendringen kom vel 1. juli i år, og sier at hvitevarer skal følge med leiligheten dersom det ikke er spesifisert at de ikke følger med. Ta det derfor ikke for gitt at hvitevarer følger med, det krever bare en setning i prospektet for at selger skal kunne ta med seg dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå