petterg Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Hverken jeg eller locate klarer å finne noen xorg.conf på nyinstallert ubuntu 10.10 desktopedition. Hvor har instillinger for å sette opp flere skjermer blitt gjemt nå? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Du burde finne det du trenger under skjerminnstillinger. Xorg har ikke brukt xorg.conf by default på 2-3 års tid. Du kan likevel lage en for å overstyre, hvis du skulle føle for det. Da legges den isåfall under /etc/X11/ Lenke til kommentar
petterg Skrevet 24. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2010 Uh! Er det så lenge siden sist jeg hadde linux i grafisk modus? Man kan visst bare delvis overstyre med xorg.conf. Den lystrer f.eks. ikke rotate. Akkurat det kan settes i gui'en, men når det settes der får man et lag av en annen verden! Og instillingene påvirker ikke loginbildet. Hvor har man globale skjerminstillinger nå? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 24. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2010 (endret) Et eller annet ligger å overstyrer når jeg definerer flere enn 2 skjermer / skjermkort i xorg.conf. Kun de to først definerte skjermene kommer får bilde, og bare de samme to er tilgjengelige i monitor-setup-gui'en. Bytter jeg rekkefølge på skjermene i xorg.conf byttes det om hvilke skjermer som får bilde. Hvorfor kan jeg ikke få alle skjermene? Skjermkort: ati x1300 PCIe og ati 9250 pci med to skjermer på hver edit: (Det jeg tilslutt skal frem til er 4 skjermer på høykant + 2 i normal retning, men glemte å ta med det ene skjermkortet fra jobb, så prøver kun med to kort nå) Endret 24. desember 2010 av petterg Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 xrandr tror jeg er verktøyet du leter etter Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 gnome-display-manager? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Ingen av de verktøyene klarer å finne flere skjermer! Hvis jeg fjerner den xorg.conf jeg lagde, klarer verktøyene kun å finne en skjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå