Gå til innhold

SC2: Rangering av norske spillere

Anbefalte innlegg

Vanskelig å si hvem som er best på forumet. Noen av de som er mest aktive i turneringer spiller ikke mye ladder hvertfall. Jeg har rundt ca 140 games i 1v1 for eksempel (og 30 av disse gjorde jeg på én dag nå i januar :p ). Gnurk har 64 games og har også skillz dat killz.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke, men sånn jeg har hørt så er det ikke så lett å sammenligne. Noen diamond-leagues er bedre enn andre, og er du i en dårlig vil du enkelt få mer poeng enn de som er i bedre. Jeg har rundt 2500 poeng og varierer mellom rank 1-5, men tviler på at jeg er best, for min liga suger :tease:

Om du er rank 10 eller 20 spiller ikke så stor rolle, for noen av ligaene er tøffere enn andre poengmessig. Men poengene er likt for alle spillere. Er du ranked som 1500 diamond er du ranket bedre enn en som er ranket som 1400 diamond.

Men det betyr ikke at du er bedre! :thumbup:

Lenke til kommentar

Seff er det få som vil komme i master league, men det er ikke pga det er så vanskelig å komme dit imo, tror det er mer pga flertallet fremdeles hater i bronze/silver/gold/platinum :p

Flere diamond spillere jeg kjenner som er på mitt nivå har kommet seg opp. Jeg er ikke verdens beste akkurat (ikke enda hvertfall :D )

Lenke til kommentar

Master league skulle vel være topp 5% av diamond spillerene, så ja det er litt vanskelig å komme opp. Det er ikke bare poengene som teller da, men du må ha god winratio mot andre top-diamond spillere og gjerne slå noen masters også.

Men alt blir mulig etterhvert, når jeg begynte i november synes jeg gold var bra og platinum var for høyt nivå for meg, ca 300 games senere befinner jeg meg i diamond :new_woot: og prøver å etablere meg der.

Men jeg tror ikke alle som bare spiller kun for moro skyld kan nå opp der, men de aller fleste som driver med en analytisk tilnærming til spillet har mulighet hvis de øver nok. Dvs ser sine egne replays spesielt når man taper, men også når man vinner for å se om du kunne gjort noe bedre, ser replays av proffe, leser blogger og på forum som teamliquid, battlenet.com, day9 og andre. Jeg møtte spillere med over 1000 kamper i silver, da skal de spille leeeeenge før de kommer noe vei.

Lenke til kommentar

Har nok en del med talent å gjøre.

Tja, det og.

Men øvelse gjør mester, en kamerat av meg har alltid vært ganske dårlig i spill generelt, husker i Brodwar var han helt talentløs. Men nå ligger han i diamond-league, som i hvertfall jeg mener er ganske bra. Det er kanskje fordi han har hatt en annen tilnærming til spillet (BW er gankse lenge siden også da) og han har spillt mange andre spill i mellomtiden som gjør at det er lettere å holde oversikten.

Lenke til kommentar

www.starcraft2.no ! alle norske starcraft spillere burde henge her.. Her ser dere ladder blandt norges top spillere og ALT! .. Vist dere også er intrisert i å prøve å komme dere i litt turneringer å få prøvd seg mot litt andre ting enn bare ladder :! Så har www.gamersleague.no ( så på kalender) så har dem veldig bra oversikt over Hvilke turneringer som er ute å går..

DI beste norske spillere er litt vanskligt å si.. men ut i fra dem som spiller på "landslaget" så kan man vell si att dem er di beste.. Hold dere på IRC #starcraft2.no : D kom dere med på det sosiale norske gaming samfunnet i starcraft2 ! : D <3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...