Gå til innhold

SC2: Rangering av norske spillere

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer litt på hvordan nivået på det norske folk ligger i SC2, jeg har nettopp begynt egentlig ( i november) og har begynt å fyke opp etter listene på SC2ranks.com, ligger forøvrig på ca 10.000 plass i europa i platinum ligaen. Men finnes det noe slik liste som blir oppdatert jevnlig for norske spillere?

Hadde vært gøy å sammeligne seg med andre. Og ja jeg vet at rank ikke avgjør hvor god du er, bare indikerer :thumbup: Men de er gøy å krype oppover listene uansett!

Har vi en stor andel med diamond-spillere her til lands?

EDIT: faktisk rank 9275 nå :tease:

Endret av NorvegianDad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mange diamond-spiller her til lands ja.

Vil anslå at det er over tusen, men det er ikke godt å si.

Man vil aldri kunne finne ut hvem som er best ved bare å se på rank, da må man heller se på resultater i turneringer. Ratingen på battle.net vil likevel kunne gi en viss indikasjon om hvilket nivå man ligger på. Når man har spilt mange kamper vil man etter hvert begynne å balansere seg på en viss sum i rating.

Problemet med rating er at mange av de beste ikke nødvendigvis spiller mye ladder, men kanskje heller mer øving med venner / clan mates ol.

Totalt sett vil jeg konkludere med at de beste spillerne er de som jevnlig vinner turneringene hvor det er premier. De premierte turneringene prioriteres av gode spillere.

Lenke til kommentar

Har tenkt å spille en del turneringer fremover nå, blir gøy det. Men har nok ikke så høye forventinger. Er forøvrig en turnering idag, steelseries Go4SC2. med 200 euro i potten. Tenkte å prøve meg der, blir andre turneringen min og det kan vel ikke bli verre enn første ( røk ut i første runde) haha..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmm. Vet ikke så mye om den norske sc2-scenen. Det jeg vet er at den gamle legenden xeqtr spiller det, vet dog ikke hvor god han er, men tipper han er relativt god. Så også at cnc3-spilleren metalon var nr 1 i diamond. Så kansje er det en av de. Noe mer vet jeg egentlig ikke :p

Lenke til kommentar

Hvis vi skal trekke teamgames inn så er nok jeg dødsgod.

Har et 3v3 team som for tiden er rangert 204 i verden. Var rundt 150 på det beste.

http://sc2ranks.com/team/5728768

EDIT: Tydeligvis #120 på topp.

Det er ganske imponerende :)

Satser på å rykke opp i den gjeveste ligaen ganske snart nå, nærmer meg topp 10 i plat ligaen med litt over 1500 i ranking, har 8-2 på siste 10 nå så da er det håp :)

Har ikke møtt så mange diamond spillere enda, så lurer litt på nivået. Men jeg har møtt mange topp 10 plat spillere og synes jeg kommer greitt ut av det og det er vel ikke så stor forskjell fra topp-plat til bunn-diamond..?

Lenke til kommentar

jeg er nok heller ikke å finne på toppen av en slik liste. men ikke i bunnen heller:P

Er diamond 23/15 har ikke orka å spille mye ranked pga att jeg aldri blir konfertabel med mus-tastatur+ att jeg er en svært svært dårlig taper. men får se om jeg tar meg sammen når master league kommer å skaffer pc utstyr som tilfredstiller:P

Hvem er foresten høyest av de som er aktive på forumet her?

Endret av neoman
Lenke til kommentar

Vet ikke, men sånn jeg har hørt så er det ikke så lett å sammenligne. Noen diamond-leagues er bedre enn andre, og er du i en dårlig vil du enkelt få mer poeng enn de som er i bedre. Jeg har rundt 2500 poeng og varierer mellom rank 1-5, men tviler på at jeg er best, for min liga suger :tease:

Lenke til kommentar

Det finnes ikke flere diamond leagues, men forskjellige divisjoner.

Nei, det er ikke vanskelig å sammenlikne, du blir matched med andre utenfor din divisjon. En 2,5k i en divisjon er ikke nevneverdig bedre enn i en annen.

Nr. 1 atm er Meatyowllegs (Naniwa) med 4000 points.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...