Gjest Slettet+981287349 Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Hei. Emnetittelen sier egentlig det meste. Har Windows 7 som OS, så å installere noe annet for øyeblikket er uaktuelt (linux f.eks). Prøver å formatere nå via cmd men det tar ganske lang tid, er det normalt? Print screen av prosessen som har stått slik i 20 min: Noen som har noen andre tips som kan hjelpe meg? Blir det fremgang etterhvert? Den eksterne harddisken skal brukes på en PS3. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Det vil ta veldig lang tid. Først vil hele disken sjekkes (tar mange timer), etter det gjøres selve formateringen (tar noen sekunder). Men Windows vil ikke gjøre det når disken er større enn 32 GB. Da velger man andre løsninger. http://www.online-tech-tips.com/computer-tips/formatting-external-hard-drive-to-fat-32/ http://tokiwa.qee.jp/EN/Fat32Formatter/ Lenke til kommentar
johome Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Foreslår at du bruker programvare til det. Paragon Partition Manager (har du 64 bits OS, gi beskjed - så kan jeg vedlegge pogrammet) klarer det enkelt. Gparted er også bra (du brenner programmet på en CD, og booter opp med den) De to programmene bruker sansynligvis noen få minutter på det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Det vil ta veldig lang tid. Først vil hele disken sjekkes (tar mange timer), etter det gjøres selve formateringen (tar noen sekunder). Men Windows vil ikke gjøre det når disken er større enn 32 GB. Da velger man andre løsninger. Så etter den er ferdig i CMD nå så vil den bare bli 32GB stor? God Jul forresten Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Er ikke sikker på hva som skjer, men den kan ikke bli 32 GB. Det er ikke opp til formateringsprogrammet å gjøre noe med, det er bare partisjoneringen som bestemmer størrelse. Du har antagelig først prøvd å formatere i Windows og sett at FAT32 rett og slett ikke er et valg. Vet ikke hvordan den håndterer dette via cmd, ville trodd det skulle komme en feilmelding. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 (endret) Er ikke sikker på hva som skjer, men den kan ikke bli 32 GB. Det er ikke opp til formateringsprogrammet å gjøre noe med, det er bare partisjoneringen som bestemmer størrelse. Du har antagelig først prøvd å formatere i Windows og sett at FAT32 rett og slett ikke er et valg. Vet ikke hvordan den håndterer dette via cmd, ville trodd det skulle komme en feilmelding. Du har rett, kommer opp en feilmelding som gjør at harddisken ikke kan formateres. Lastet ned Fat32Formatter, men det som skjer er at når jeg trykker på harddisken, infoen oppdateres og så skal "initialize disc" så kommer det opp en error som gjør at den blir not allocated. Edit: Ser ut som det fungerer nå, litt ukjent program men fikk det til nå tror jeg. Hårek jeg vil takke deg for at du tar deg tid til å svare i tråden på selveste julaften, slikt står det respekt av Endret 24. desember 2010 av Slettet+981287349 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå