AnonymDiskusjon Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Hei! Her kommer et kaotisk innlegg fra en fortvilet ung mann som ikke vet hvorfor han har rotet til kjærlighetslivet sitt. Jeg kan si masse ”om og men” og legge ut tanker og følelser i det uendelige, men jeg har forsøk å gjøre en lang historie kort. Jeg håper noen der ute har interesse av å lese og hjelpe meg å tenke over hva jeg burde gjøre i min situasjon. For et år siden slo jeg opp med kjæresten min, da hadde vi vært sammen i ca. et år. Grunnen til at jeg slo opp med henne var at hun hadde vært utro. Hun fortalte meg dette, av eget initiativ, etter å ha vært sammen med denne andre personen i 3 måneder. Jeg hadde spurt henne om det var noe på gang med denne personen 3 måneder før, dvs når det startet, men hun sa det ikke var noe og at de bare var venner. Jeg stolte på henne. Når hun fortalte meg at hun hadde vært utro løy hun masse rundt hvor lenge det hadde pågått, og andre ting rundt forholdet deres. Til slutt var dette avgjørende for at jeg slo opp med henne. Det at hun ikke var ærlig og ikke kunne fortelle meg hva hun følte. Hun ba på sine knær om at jeg ikke måtte gå fra henne, men jeg gjorde det likevel. Selv om jeg ikke hadde spesielt lyst. Jeg kan ikke være i et forhold der partneren min ikke har respekt for meg. Jeg var overbevist om at det ville være det rette å gjøre, uansett om vi kom til å bli sammen igjen senere eller ikke. Om ikke annet kom hun til å lære noe som kunne hjelpe henne i et senere forhold. Når vi skiltes sa jeg at jeg skulle prøve å komme over henne, noe jeg viste kom til å bli vanskelig siden jeg elsker henne, og at jeg ønsket å gå videre i livet med hun som venn. Jeg sa også at vi kanskje i framtiden kunne bli sammen igjen hvis vi begge ønsket det. Hun sa at hun skulle vise meg at hun elsket meg og at hun skulle kjempe for å få meg tilbake. Vel, et år er gått uten at noe spesielt er skjedd… I dag har jeg bevist forstått at jeg virkelig ønsker å få henne tilbake, og at jeg for et år siden gjorde den største tabben i livet mitt. Jeg har tenkt på henne hver dag, og har ikke klart å komme over henne. Jeg har truffet andre og fått mange nye venner, dvs. ikke stengt meg selv ute, men gått videre med livet mitt så godt jeg kan. Jeg ser henne av og til, men hun oppfører seg litt merkelig. Det gjør sikkert jeg også. Men når vi snakker om noe, og glemmer hvordan ting har vært, har vi det virkelig fint sammen! Jeg ville gjort alt i min makt for at hun skal ha det bra, og når jeg ser henne smile… Kort fortalt savner jeg henne fryktelig mye. Hun er sammen med noen andre for øyeblikket, og de har vært sammen i et halvt år. Det er hennes andre forhold siden vi var sammen. Jeg ønsker å få henne tilbake, og har ikke peiling på hvordan jeg burde gå frem. Hva burde jeg si, gjøre, tenke? Jeg blir uansett å vente og se. Men hvis muligheten byr seg i fremtiden ønsker jeg å fortelle henne hva jeg føler, og spørre om hun vil gi oss en ny sjanse… Jeg er kanskje ute etter å få vite hva jeg burde gjøre, men jeg forventer ikke å få konkrete svar på det. Men hvis noen har erfaringer, tanker og refleksjoner som kan hjelpe meg til å finne de beste valgene for at: ”1. Hun skal få det bra. 2. Jeg skal få det bra sammen med henne”, hadde jeg vært svært takknemlig. Ja, og God jul :-) Lenke til kommentar
Drunk_Panda Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Jeg skjønner ikke at du gidder å tenke på den hurpa, hun var utro i TRE MÅNEDER bak din rygg. Utro er utro, men at hun holdt det skult i evigheter burde jo si sitt. Prøv å ikke tenk på det positive men bare det negative, så skal du nok klare å glemme henne (delvis). Og nei, hun har ingen respekt for deg hvis hun knuller en annen fyr... God jul forresten Har vært i et forhold nå i 1.5 år, ups and downs, men ingen har vært i nærheten av å røre noen andre. Hadde hun vært utro hadde jeg glemt henne på flekken. Respekterer hun ikke meg, så skal hun faen ikke få noe tilbake heller. 1 Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 La meg bare få noen fakta på bordet. - Hun var utro med deg i deres tre siste måneder som kjærester. - Hun gikk rundt grøten og ville ikke si alt når hun skulle innrømme det hun hadde gjort. - Hun sa hun elsker deg og at hun skal vise deg hvor mye hun elsker deg, men har nå vært sammen med en type i et halvt år. Bare for å få sagt det med en gang, så er du ganske dum som vil ha henne tilbake. Men mennesker med kjærlighetssorg er ofte dumme når det kommer til valg av hva som skal skje videre med livet deres, så du er ikke alene. Det er sikkert tøft for deg å høre det, og du blir kanskje litt irritert over måten jeg skriver dette til deg på, men noen må vel gjøre det. Hvis du vil at hun skal få det bra: La henne være i hennes nåværende forhold. Hvis det blir slutt mellom de, så kan du prøve å bli sammen med hun igjen. Da kommer hun til å være fornøyd fordi hun da har deg å være sammen med, og andre gutter å flørte med. Etter ditt innlegg så skjønner jeg at hun ikke har forandret seg særlig så du skal ikke se bortifra at hun kommer til å være utro igjen. Hvis du vil at du skal få det bra: Få deg først og fremst et knull på byn. Kanskje ikke det som hjelper mest, men det er digg da. Jeg skjønner forøvrig at du kommer til å si at dette året som du har vært borte fra henne ikke har hjulpet og at du fortsatt savner henne, men det er fordi du ikke er over henne. Hun på sin side kom vel over deg for minst et halvt år siden, når hun ble sammen med en ny. Det er nok ganske vanskelig for deg å svelge, men du må bare gi det tid. Du har tydeligvis ikke sluttet å tenke på henne, men sånn er det å oppleve utroskap. Det sucks, og det er alltid den som blir holdt narr av i forholdet som sliter med det i etterkant. 3 Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Hun er verdiløs, helt fantastisk at du kan tenke tanken engang. Har du ingen selvrespekt? 1 Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Ikke bry deg om hva folk skriver her. Lytt til det du selv tenker, jeg har vært i din situasjon, ja faktisk flere ganger, og vet at det kan ende bra. Jeg ville tatt en prat med henne rett og slett, dere har tross alt vært sammen tidligere og da burde det la seg gjøre. Fortell henne hva du føler, men pass på å ikke presse henne på noen måte, og gjør det klart for henne at hun ikke trenger å dele hva hun føler slik at hun får latt det synke inn før du forventer noe fra henne. Håper det ordner seg for deg, hvis du har så sterke følelser for henne er jo det ett godt grunnlag for en bra fremtid. Men pass på å ikke gå i "grublefellen", sørg for at om det skulle skje noe mer så er fortid glemt og det som er skjedd ikke noe man tenker på lenger. Lenke til kommentar
pi. Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Sannsynligheten for at du kan bygge opp tillit til henne igjen er drastisk lav. I 99% av tilfellene er det ikke verdt det, å ta opp et slikt forhold igjen. Først og fremst, følg magefølelsen din. Hold hodet kaldt! Ikke la åh jeg savner henne-tåken blinde deg. Har noen fortalt deg om alle fiskene i havet? Lenke til kommentar
Masque Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Om hun har vært utro en gang, kommer hun til å være det igjen, så det er bare å legge til rette for at DU blir han hun er utro med hvis du absolutt skal ha henne. Men jeg er enig med resten av tråden. Det jeg hadde gjort hadde vært å forføre henne for så å psykisk ødelegge henne helt i senga når jeg ble ferdig med henne. Men så er jeg ganske så hevngjerrig og umoralsk. Så ja, beste er å drite i henne og komme deg videre. Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Det er greit å synde en gang, være ærlig å fortelle om det, og deretter bli tilgitt. Som Jesus sa i Bibelen; "Gå videre og synd ikke mer" og "den som aldri har syndet kan kaste den første steinen", om jenta som var utro. Nå er ikke jeg en kristenfanatiker, men jeg setter fortsatt pris på moral, verdi, tradisjon, respekt, ja etikk. Du skulle kanskje ha tilgitt henne så mye som hun ønsket at du skulle gjøre det, men vær realistisk, hun gjorde det ikke bare en gang, men i en periode på 3 måneder med samme person. D.v.s at du ikke er bra nok for henne og at mens hun hadde deg sikret, var hun på jakt etter noe bedre og mest sannsynlig, når dette skjerte seg, så var du plutselig nummer 1 igjen. Når hun atpåtil ikke har vist deg det hun sa hun skulle gjøre og gått til to andre gutter siden hendelsen skjedde, da kan ikke denne jenta se på deg som så mye mer enn støv. Dessuten kan ikke jenta klandres fullt og helt, fordi vårt samfunn i dag har brutt ned alt som heter verdi og moral. Det er ens eget ego som gjelder, ingenting annet. Dette har med postmodernismen å gjøre. Den fanen av "frihet" de operer under er falsk. De er besatt av frihet, uten egentlig å vite hva frihet innebærer, men deres system fører all reell frihet og mening ut av system. Det er snart ikke lengre noe som betyr noe i livet, det er ingen mening, og hvor skal da motivasjonen ligge for å ville leve? O' hellige felleskap og sosialistene i makten? Det er kun nihilisme som rår og du gjør rett i å sette et eksempel for denne jenta. Det er uakseptabel oppførsel. Uten respekt for hverken seg selv eller andre. 1 Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Hei. Du tenker jo bare på deg selv da egentlig. Tenker du ikke på hva hun mener også da. Hva sier du f. eks om du vil at dere skal bli sammen igjen, også spør hun følgende: Jaha. Hva er det som gjør at du stoler på meg nå da? Hva sier du da? At hun har vært utro begynner ikke automatisk at hun er det mer. Har du spurt henne om hva som gjorde at hun var utro? Det må hun vel være i stand til å svare på? Hvis du da vil bli sammen med henne igjen så for guds-skyld for sikkre deg om at hun ER singel når dere blir sammen. Dere er jo tross alt to om et forhold, så dere må jo være enige Helst iallefall. Lykke til uannsett. Hilsen. wil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå