MAEZTRO Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Alt startet med at pcen begynte å fryse 5 min etter oppstart for noen dager siden. Jeg reformaterte for 1 uke siden, og etter 2 dager begynte den å fryse. Reformaterte den igjen, for så å få "disk reading error" ved oppstart. Så fikk jeg bluescreen, og nå står den bare å loader windows, ingenting mer. Kan ikke trykke noen knapper under oppstart. Bare windows vinduet med den forbanna irriterende baren som går frem og tilbake.. Har windows xp btw, og den begynte å fryse etter jeg hadde installert et par oppdateringer. Fikk BSOD når den skulle installere den gigantisk SP3 oppdateringen til XP. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 (endret) STOP kodene fra bluescreenene du fikk hadde vært veldig nyttige her fo å vite hva det er den klager på. alltid skriv ned STOP kodene ved bluescreens. Uten å ha mer info kan diskfeil virke som en muig feil ja - jeg ville testet safemode og se om du kommmer inn da. Evt. kjør system repair fra oppstartsdisken. EDIT: gitt at disk read feilene faktisk oppsto før SP3 installasjonen crashet - for det kan jo lage alt slags mulig krøll. -Stigma Endret 24. desember 2010 av Stigma Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Harddisken er neppe korrupt... Lenke til kommentar
MAEZTRO Skrevet 24. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2010 STOP kodene fra bluescreenene du fikk hadde vært veldig nyttige her fo å vite hva det er den klager på. alltid skriv ned STOP kodene ved bluescreens. Uten å ha mer info kan diskfeil virke som en muig feil ja - jeg ville testet safemode og se om du kommmer inn da. Evt. kjør system repair fra oppstartsdisken. EDIT: gitt at disk read feilene faktisk oppsto før SP3 installasjonen crashet - for det kan jo lage alt slags mulig krøll. -Stigma Disk read erroren kom før SP3 installasjonen krasjet ja. Kommer meg ikke inn i safemode, pcen bare restarter seg utallige ganger.. System Repair funka heller ikke, den sto i 4 timer uten å gjøre en dritt. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Kan være noe feil på disken jeg.. ville kjørt en disk test på den.. noe du finner på ultimate boot cd f.eks.. (finner den gratis på google). Evt laster ned fra produsenten av disken. Opplevd flere ganger at disker ikke har blitt godkjent av testen jeg har kjørt, så jeg har kjørt low level format på disken og testa den på nytt, og da har dem som regel blitt godkjent Lenke til kommentar
MAEZTRO Skrevet 24. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2010 Kan være noe feil på disken jeg.. ville kjørt en disk test på den.. noe du finner på ultimate boot cd f.eks.. (finner den gratis på google). Evt laster ned fra produsenten av disken. Opplevd flere ganger at disker ikke har blitt godkjent av testen jeg har kjørt, så jeg har kjørt low level format på disken og testa den på nytt, og da har dem som regel blitt godkjent Vurderer å levere den inn så noen profesjonelle kan se på den, men takk for hjelpa Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Ville hentet ut viktige filer og tatt backup snarest (via f.eks. Ubuntu live CD). Så ta en harddisk test for å sjekke om det faktisk er noe galt med disken (SMART test + en rask surface test). Hvis du ikke finner noe galt da så er det sansynlig at feilen ligger noe softewaremessig som skjer feil og er urelatert til disken. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå