heskja Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Jeg har tenkt å redigere/lage videoer, av fotballspillere og slikt. Noen forslag til et bra redigeringspogram jeg kan bruke ? Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 (endret) Sony Vegas. Kan brukes til all videoredigering, også fotball... Endret 28. desember 2010 av Aqualong 1 Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Du kan strengt tatt bruke alle slags filmmakere; alt kommer ann på hvor avansert filmen skal bli. Du kommer ganske langt med MS Movie Maker for en kortfilm. Skal filmen være lengre, kanskje på mer enn 3 minutter kan det være lurt å se på de semi-avanserte redigeringsprogrammene ala Adobe Premiere Elements, Pinnacle eller Vegas Movie Studio, eller linux-alternativene som eks.Open Shot. Til felles har disse disse flere effekter og muligheten for å bruke flere lag. Tenker du å lage en lengre film, kanskje spillefilm ville jeg selvsagt gått over til pro-versjonene. Både Adobe og Sony Vegas har dette, men da til en langt stivere pris. Her får du en drøss med innstillinger for fargejusteringer, effekter som kan finjusteres i det uendelige og mye mer snacks som jeg strengt tatt ikke tror du får bruk for i fotball-filmen din. Som en Adobe patriot som jeg er, ville jeg gått for Adobe sin elements pakke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå