blikkbert Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 32-bit spill på windows 7 64-bit. Jeg kjøpte et spill idag, som er noen år gammel (3år eller no). Spillet er 32-bit. Har fått installert spillet, men det vil ikke starte. Er det mulig å kjøre 32-bit spill på 64-bit windows? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 (endret) Har du forsøkt å sette spillet i kompatibilitetsmodus. Og hva slags spill er det. Endret 23. desember 2010 av arjato Lenke til kommentar
blikkbert Skrevet 24. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2010 Har du forsøkt å sette spillet i kompatibilitetsmodus. Og hva slags spill er det. Ja. Det har jeg prøvd. Spillet er NFS Carbon. Lenke til kommentar
blikkbert Skrevet 25. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2010 Problem løst... Jeg la inn patch 1,4 fra EA Store og kjør med XP SP2-kompabilitet! det funket Lenke til kommentar
myhken Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Bra det løste seg, feilen ligger ikke i Windows men som du oppdaget i spillet. Man kan kjøre alle 32bits programmer (ikke drivere) på Windows 64bit, men du kan ikke kjøre 64bits programmer på 32bits Windows. I 64bits Windows 7 har du to programfiler mapper, en for 64bit programmer og en for 32bits programmer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Bra det løste seg, feilen ligger ikke i Windows men som du oppdaget i spillet. Man kan kjøre alle 32bits programmer (ikke drivere) på Windows 64bit, men du kan ikke kjøre 64bits programmer på 32bits Windows. I 64bits Windows 7 har du to programfiler mapper, en for 64bit programmer og en for 32bits programmer. alle 32bits programmer er vel en liten overdrivelse... Har et 32-bits program som overhode ikke lot seg kjøre på 64-bit OS. Prøvde det på virtuelt xp-mode, men det gikk ikke der heller. På 32-bits OS går det greit, enda finnes der programmer som ikke lar seg kjøre på 64-bits OS... Lenke til kommentar
myhken Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 90% da, alle programmer som ikke krever tilgang til noe hardware eller drivere som ikke er 64bit kompatibelt bør funke. Jeg bruker programvare fra 1997 på mine Win7 installasjoner, så det skal ta det meste. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 jepp. helt enig, men overaskelsen var stor da jeg ikke klarte å kjøre det programmet... Lenke til kommentar
jevli Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Beklager å fyre opp en gammel thread, men jeg sliter med litt av det samme her. Ingen av mine 32-bits programmer (Google Chrome, Spotify, Steam) vil starte opp på min Windows 7 64bit Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 da tror jeg du har andre problemer enn at det er 64-bit OS. Både Chrome og Spotify fungerer glatte her på 64-bit... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Alle programene du nevner fungerer helt fint på min 64-bit installasjon. Har du noen feilmedlinger, så kan vi jo hjelpe med å løse det. Lenke til kommentar
jevli Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Virker som om hele operativsystemet er gått bananas her :S Vurderer å bytte tilbake til 32-bits? Kjapp 32/64-bits pro&con-liste anyone? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 mye con her til 64-biters. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1310705 spesielt fra meg. Har enda ikke en grunn til å bruke 64-biters. Med grunn så mener jeg et program som krever 64-bit og ikke finnes i 32-biters.. Lenke til kommentar
jevli Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Har formatert 3 ganger, og først nå virker alt som det skal Tidligere så stresset jeg med å installere alle drivere og sånt og så tok jeg å restarta en gang helt til slutt. Det var visst ikke så lurt... Men nå funker alt som det skal 64-bits ftw Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 mye con her til 64-biters. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1310705 spesielt fra meg. Har enda ikke en grunn til å bruke 64-biters. Med grunn så mener jeg et program som krever 64-bit og ikke finnes i 32-biters.. Con 32-bit: - Filer over 2 GB kan ikke memory mappes (memory mapping er lett den raskeste tilgangsmåten på filer) - Skjermkort med mer enn 2 GB RAM vil ikke kunne mappes til adresser fullstendig - Støtter ikke UEFI - Støtter ikke utvidet instruksjonssett - Tregere ettersom alle memcpy instruksjoner må bruker mer enn dobbelt så mange instruksjoner - Støtter ikke 64-bit programmer - Hvert 32-bit program får ikke tilgang til mer enn ~3 GB RAM Con 64-bit: - Gammel maskinvare er sjeldent støttet. Lenke til kommentar
jmosbakk Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Jeg lastet ned PC Liga i dag. Dette er et DOS basert managerspill fra 1990 som jeg tenkte å prøve igjen. Noen som vet om det lar seg gjøre på WIN7 64bit? Åpnet cmd og haltet meg helt inn til riktig adresse, men som forventet så lar det seg ikke åpne pga kompatibilitetsproblemer. Tips? Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Du må nok bruke DOSBox e.l http://www.dosbox.com/ Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 ja, men ble jo nevn tidligere i tråden at 32-bits programmer skulle installeres på en "x86" mappe for og kunne funkjsonere best Hvorfor ikke lage en egen tråd om ditt spørsmål? Det har jo ingen ting med den opprinnelige tråden å gjøre, og tråden er jo over to år gammel. Lenke til kommentar
volvo240turbo Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 siden det allerede var besvarte spørsmål her ville svarerne få varsel.. trengte svar fort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå