Fronth Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Hei Når har jeg i de siste uker irritert meg grønn over internettproblemer hjemme. Jeg har en stasjonær xp-maskin som står koblet inn i modemet(denne jeg bruker). Denne fungerer utmerket. Problemet er med de to bærbare datamaskinene som jeg ikke klarer å få på nett. Kobler dem direkte inn i modemet med en ethernet kabel. Jeg mistenker problemet ligger hos modemet, en Paradyne "6211 |1". Pc'en jeg prøver å få på nett kjører forøvrig Ubuntu. Denne pc'en har jeg prøvd hos en kamerat og da fungerte den helt utmerket. Har har drevet med en del troubleshooting i det siste men ingenting har så langt fungert. Dette har jeg prøvd: -Dra ut kontakten på modemet og la det stå en stund og så sette det inn igjen. -Slette driveren til nettverksadapteren(i vista) og så restarte pc'en for å la det bli reinstallert. -Pluss en hel del andre ting. Jeg er på grensen til å kaste modemet så all hjelp er virkelig velkomment! Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Du burde få deg en router. Jeg kjenner ikke så godt til hvordan IP-adresser fordeles av modemer, men om du kun får en adresse som er bundet opp mot XP pc'n så forsøk: -Koble til XP pc'n så du har nett -Åpne kommandolinjen og skriv "ipconfig /release" -Koble i fra XP pc'n og forsøk med en av de andre Men om du har to nettverkskort på den stasjonære XP pc'n ville en idé være å sette opp denne til å dele nett ut til de bærbare. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 De fleste modem deler kun ut en ipadresse. Hvis det er tilfellet hos deg, så bør du bruke en router for å få nett til flere maskiner. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå