mfb Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Nettopp fått ny pc. skal installere call of duty modern warfare 2 og lurer på om jeg skal overklokke. I windows opplevelses-indeksen fikk jeg følgende: Prossessor 6,3 Minne (RAM) 7,2 Grafikk 6,7 Spillgrafikk 6,7 Primær harddisk 5,4 Er dette gode resultater? Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 (endret) Ingen trenger å overclocke. dette er som å trimme en moped, trenger du det? er det verdt det? Mister garanti i noken tilfeller. Har en god nok kjøler til det, kan eg komme eit godt stykke, men de koster som regel også. Sjølv overclocker eg cpu ram og gpu, men dette har eg gjort siden eg var 14.. Og har lært mykje sjølv, sjølv om eg også treffer på merklige problem mellom tid til anna. Å gå ut ifra Win opplevelse indekst er som å tro på alle reklamer, dette er syntetiske tester å har fint lite å seie. Får sjølv max score på HDD, og dette med eit billig raid. Så er ikkje state of art, sjølv om eg får max. Ein overclocker når man mener man trenger det, lyst å dra spill på høgere grafikk instillinger etc. Overclocking innen visse grenser skader ikkje, og en merker ytelsen etter alt dette strevet. Men strømforbruket går opp noke sinnsvakt i forhold til kva man får igjen. Så vist du har lyst å overclocke så les litt på guidene til HW.no, de er kanskje gamle, men forklarer ord å utrykk som enda eksisterer, og det grunnleggende er der. div ting har fått nye namn med tida. Da finner du fort ut om dette er noke får deg. Endret 23. desember 2010 av ThaBear Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Så sant du klarer å sette deg inn i overklokking ser jeg ingen grunn til å ikke prøve ihvertfall. I værste fall får du ingenting utav det, i beste fall kan du få en prosessor som er mange hundre Mhz raskere helt gratis. Go for it! Strømforbruker trenger forresten ikke gå opp, mange cpu'er kan undervoltes, slik at strømforbruket faktisk går ned. Kjører f.eks min cpu på 0.99 volt. Så gjør som ThaBear sier, les litt på guider her på hw, og andre steder, og kanskje du får en fin ytelse, selv uten å måtte kjøpe nye vifter, kjølere osv. (som en bemerkning der, fikk jeg broren mins E2160 fra 2.0 Ghz til 2,8 Ghz på stock intel kjøler uten å gjøre noe annet enn å forandre på ting inne i bios) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå