united59 Skrevet 25. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2010 Fant ikke valget i Diskbehandling, men skal laste ned en demoversjon av Paragon Part Manager og forsøke det. Spørsmålet er om jeg KAN markere en aktiv os-disk som inaktiv. Men skal prøve, kommer tilbake snart.. (veldig takknemlig for alle forslag ). Lenke til kommentar
johome Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 (endret) Ja, det kan du. Det er nok bare det at det innebygde diskbehandlingsprogrammet i Windows, ikke er bra nok. Edit Er det 32 eller 64 bit OS du har ? Jeg kan evt. fikse gratisversjon. Endret 25. desember 2010 av johome Lenke til kommentar
united59 Skrevet 25. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2010 64 bits W7. Takk for tilbudet om gratis programvare. Gratisversjonen av Par Part Man fungerte ikke her, men jeg kostet på meg en 10-dagers lisens til 9,9 dollar. Dessverre hjalp det ikke på med bootinga å sette hdd'n som inaktiv. (dog hadde jeg jo prøvd å boote med hele hdd'n ute av maskinen, så jeg var vel ikke så veldig overrasket). Nå vil den ikke boote i det hele tatt. Må nok fram med dvd-ene igjen. Men tok fram installasjons-DVDen jeg lagde her forleden, og nå ser det ut som om den prøver å installere W7 på ssd-en. Spennende å se om den kommer igjennom hele og om den booter etterpå. Litt moro også, hehe. Går det ikke, blir det gjenoppretting, og da kan jeg kanskje prøve å bruke ssd-en som os-disk i min ubuntu-server og kjøpe ny ssd til laptop'n. Eller er det kanskje mulig (gunstig) å bruke ssd-en på alle småprogrammene jeg vanligvis bruker. Google Chrome, Mediamonkey mm.? Lenke til kommentar
johome Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 (endret) Jeg tror det er lurt ja. Har nesten alle programmene installert på SSD'en. Bilder, musikk og film er lagret på vanlige snurredisker. Man blir tvunget til å tenke litt anderledes med SSD. De er jo såpass dyre pr. GB at de foreløpig nesten er utelukket som lagringsdisk. Endret 25. desember 2010 av johome Lenke til kommentar
united59 Skrevet 25. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2010 W7 installeringen "gikk i ball" ved første reboot under installeringsprosessen. Gjenoppretter og tar en pause i dette her. Men takk for all hjelp. Gir ikke opp, heller. Lenke til kommentar
Skyhawk20 Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Hei. Sliter med ett lignende problem. Fikk en SSD disk til jul. F120 versjonen til corsair. Har prøvd kloning, klarte ikke boote. Har prøvd fresh install av w7 fra usb, da booter den innimellom... Enda ikke klart å skjønne hvorfor den noen ganger ikke vil boote. Men det pleier å hjelpe å slå av pcen, vente noen min og starte den igjen... Søker som en gal rundt på nettet for å finne ut av dette, så alle tips mottas med takk. Kanskje vi kan løse dette sammen? Akkurat nå kom jeg over en side ang. cloning av w7 http://neosmart.net/forums/showthread.php?t=7550 Så jeg skal se om det kan hjelpe. Akkurat nå leker jeg litt med EasyBCD for å se om noen lure endringer der kan hjelpe... Lenke til kommentar
united59 Skrevet 25. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2010 Lykke til! Reiser bort på en ukes ferie i morgen, gjenopptar prosjektet når jeg kommer tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå