Gå til innhold

2.1 høytalere - bose eller noe annet?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal endelig oppgradere lyden i tven min! Har en LCD så lyden er veldig crap.

Jeg ser så godt som aldri dvd, spiller lite xbox 360 og laster ikke ned dvd-image, så jeg vil altså ikke få bruk for noe surroundlyd så vidt jeg skjønner det.

I og med at jeg aldri ser dvdtrenger jeg heller ingen spiller: jeg tenkte det ville vært mer lønnsomt å kjøpe pchøytalere i forhold til lydkvalitet for pengene (kontra 2.1 dvd/blueray system), og koble til med 3.5mm minijack til tven. Da får jeg som sagt bare stereolyd, men det er jo kun det jeg bruker.

Ønsker å få bedre lyd i pcen når jeg kobler den til tven for å se på 720p som er lastet ned (da med stereolyd), bedre lyd i xbox 360 (surround ikke nødvendig), og fra kabel-tv.

Tenkte det beste da er et sett pc-høytalere. I utgangspunktet hater jeg subwoffere fordi de er stygge og tar plass. Kan dette unngås hadde det vært bra, eller best om det fantes et sett med en trådløs en. Liker å få bra lyd med fine mellomtoner og god klang på de høyeste, men også at bassen er fin. Da kommer jeg vel ikke utenom et annlegg med en sub?

har sett på Bose Companion 3 og 5 og liker godt lyden i Bose - syns egentlig de er overlegne alle pc-høytalere til samme pris, men så er også prisen stiv. Ser at Bose Companion 5 har "surroundeffekt" som jeg egentlig ikke får bruk for. Er det da noen vesentlig forskjeller i lydkvaliteten mellom companion 3 og 5? Hvis jeg like vel ikke trenger den virituelle surroundlyden, er det da verdt å legge i en ekstra tusenlapp fordi lyden i 5 er noe spesielt bedre enn i 3? Andre anbefalte høytalere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bose Cinemate 2 er et utmerket valg. Kjør HDMI fra spillekonsoll, filmavspiller, pc, dekoder osv opp i tven, og optisk ut fra tv til bose. Genialt og enkelt.

Dette settet er veldig mye bedre enn Bose Companion 5, tyngre bass, og penere oppover i frekvensene.

Cinemate er konge, men dog litt i dyreste laget :/

Har egentlig en maxgrense på 4000 på pchøytalere, eller 2500 på 2.1 BD/DVD system (ikke spør meg hvorfor, det bare er sånn :p )

Ser mange sier Bose Companion 3 og 5 er drøyt overpriset i forhold til kvalitet... Mange som heller anbefaler f. eks Creative T3 som alternativ, og den er mye billigere...kan de sammnelignes lydmessig? Akkurat nå står det litt mellom cinemate 3, 5 og T3. Tror dere jeg får bedre lydkvalitet for pengene i en av de enn et bd/dvd-system til max 2500,- ?

Lenke til kommentar

Små Bluray anlegg til 2-3k er helt latterlige, her må du tenke på at en bluray koster fort 1500-2000,-. Så skal den siste tusenlappen gå til en liten forsterker, høyttalere, og subwoofer, da kan du tenke deg selv hvor råttent det låter.

Lenke til kommentar

Små Bluray anlegg til 2-3k er helt latterlige, her må du tenke på at en bluray koster fort 1500-2000,-. Så skal den siste tusenlappen gå til en liten forsterker, høyttalere, og subwoofer, da kan du tenke deg selv hvor råttent det låter.

Når du sier det sånn så er det ikke egentlig noe å tenke på... da går jeg heller for et dvd 2.1 (hvis jeg finner noe bra i butikken, jobber på elkjøp så får litt rabatt) eller 2.1 data på nett... Noen gode forslag til data? Maxgrense på 4k som sagt, gjerne mindre og. Så lenge det gir bra fin lyd...(grensa på BD var 2.5k.. lite logisk, men ikke spør hvorfor:P)

Lenke til kommentar

Når du sier det sånn så er det ikke egentlig noe å tenke på... da går jeg heller for et dvd 2.1 (hvis jeg finner noe bra i butikken, jobber på elkjøp så får litt rabatt) eller 2.1 data på nett... Noen gode forslag til data? Maxgrense på 4k som sagt, gjerne mindre og. Så lenge det gir bra fin lyd...(grensa på BD var 2.5k.. lite logisk, men ikke spør hvorfor:P)

Hvis du jobber på Elkjøp så har du innkjøpspris på Bose Cinemate 2, og når dere selger dette til 5995,- så har jeg stygg misstanke om at dere har noen ekstra kroner å gå på mtp. rabatten. Jeg ville sjekket din pris på den, for den skal ikke være så sinnsvakt mye mer enn budsjettet ditt.

Kjøper du i tilegg en rimelig BR ved neste lønn, så får du et meget potent anlegg :new_woot:

Lenke til kommentar

Hvis du jobber på Elkjøp så har du innkjøpspris på Bose Cinemate 2, og når dere selger dette til 5995,- så har jeg stygg misstanke om at dere har noen ekstra kroner å gå på mtp. rabatten. Jeg ville sjekket din pris på den, for den skal ikke være så sinnsvakt mye mer enn budsjettet ditt.

Kjøper du i tilegg en rimelig BR ved neste lønn, så får du et meget potent anlegg :new_woot:

Blir uansett for dyrt... mulig jeg kan få det ned på 4.5k elsn, men må ned på max 2.5k så tror ikke det går gitt. Men tror bare jeg ser etter et ålreit DVD-system 2.1 på jobb, eller så går jeg for Creative t3

Lenke til kommentar

udate: koblet studiomonitorene mine til tven med jack til phono fra hver monitor (aktive), til stereoovergang til hodetelefonutgangen. Tok minijack (AUX) mellom pcen og tven på pc-in lyd (mini jack). VGA på skjermen: lyden hopper automatisk fra pc til tv avhengi av hvilken kilde jeg velger. Styrer volumet via kontrolen til tven eller på datan. Da var alle mine problemer løst! :p... slipper visst å kjøpe after all!

Endret av mkb88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...