Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvilken del er gåen?

Anbefalte innlegg

Har en stasjonær jeg ikke finner ut hva problemet er.

Slik situasjonen er nå:

Med alle komponentene koblet til klarer jeg å starte maskinen, men jeg får ingenting opp på skjermen (helt svart). Dessuten gir maskinen fra seg konstant biipe-lyd. I tillegg driver maskinen å restarter seg selv hele tiden. Har prøvd et annent skjermkort og det samme skjer.

Når jeg derimot fjerner skjermkortet lager maskinen ingen lyd eller ingen restart. Om maskinen fungerer riktig eller ikke, vet jeg ikke pga hovedkortet har ikke skjerminngang (VGA/DVI).

Noen så vet hva problemet her er? Eller kan være?

Mitt neste steg er kanskje å bytte hovedkort?

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har den fungert før eller er den ny?

Om du har et skjermkort som trenger strøm så må du huske å koble til denne. Dette blir ofte varslet med pipelyder, men mange skjermkort sier også i fra på skjermen.

Det jeg ville gjort er å teste at RAM'en ikke er gåen.

Ta ut alle RAM-brikker utenom en, og forsøk å start.

Om problemet fortsatt er der, forsøk med en annen av brikkene.

Om pc'n er eldre ville jeg også sett over hovedkortet etter ødelagte kondensatorer.

Lenke til kommentar

Takk for innspillet til begge to:)

Jeg har løst det. Det viste seg at hovedkortet likte ikke at rambrikken lå på de to ytterste ram slottene. Hvorfor, vet jeg ikke;P

Anyways, et annet spørsmål jeg har. Har formatert pcn, og har bare en disk atm. Problemet er at pcen bruker voldsomt lang tid på å finne "boot" filene. Hva skyldes dette? Jeg har ikke SSD, så jeg forventer ikke at det skal gå lynraskt, men bare det å finne filene som booter bør vel gå relativt raskt? Eller tar jeg feil nå?

Lenke til kommentar

På det kortet så er det veldig lettvindt å laste over ny BIOS.

Sjekk ut hardware.no sin test av kortet.

Mener det var så enkelt som å bare laste ned filen på en usb stick, sette den i en spesiell usb port, skru av pc'n, for så å holde inne en knapp bak på kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...