fredrikda Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Hei! Jeg har nettopp bygd meg en ny pc, og kunne tenkt meg et annet grafikkort.. Det skal koste maks 2000kr, og jeg vil gjerne ha det i noen år... Pcen har følgende specs: Intel Core I5 760, 8GB DDR3 Ram, Corsair VX550W Lenke til kommentar
fredrikda Skrevet 24. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2010 Var visst ikke no svar å få her Lenke til kommentar
FWD Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Hei! I 2000-kronersklassen erdette et godt valg. Lenke til kommentar
fredrikda Skrevet 24. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2010 Hei! I 2000-kronersklassen erdette et godt valg. Alright.. Men holder PSUen min til noe slikt da? Hva med 6870? Er det stor forskjell mellom 6870 og 6950? Lenke til kommentar
FWD Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 550 w skal holde lenge for ditt oppsett + et 6950 ja. Hvis du blar gjennom testen jeg lenket til så kan du selv se forskjellen mellom dette dette kortet og et 6870. Lenke til kommentar
fredrikda Skrevet 25. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2010 De to kortene er nesten jevngode såvidt jeg kan forstå.. Men får vel vente å se om Nvidia kommer med noen bedre kort i den samme prisklassen..(?) Eller mener du jeg bare burde gå for 6950? Frister veldig å få kjøpt grafikkort nå... Lenke til kommentar
FWD Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Etter ryktene å dømme kommer nvidia til å lansere gtx 560 en gang i løpet av januar en gang, og det kan være verdt å vente på. Dette kortet vil sannsynligvis havne i omtrent samme prisklasse som 6950. Mulig jeg høres ut som en fanboy nå, men jeg foretrekker nvidia over ATI, dette grunnet noen uheldige erfaringer med ATI's drivere. Dette var dog med crossfire av forrige generasjons kort. Etter omtalen til hw.no å dømme er driverne til de nye kortene til ATI svært stabile, så dersom du ikke vil vente en måned til, så bør 6950 eller 6870 et trygt valg;) Lenke til kommentar
fredrikda Skrevet 25. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2010 Ok, tusen takk for svar! Ble litt usikker jeg nå, for jeg har kun gode erfaringer med ATI.. Lenke til kommentar
Cocho Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Kjøp et ATi-kort du.. jeg har bare hørt godt om dem så langt. Og at nVidia ikke kommer med noe som ligner ATi's kort når det kommer til ytelse og pris før i Januar sier jo mest om nVidia. Lenke til kommentar
fredrikda Skrevet 25. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2010 (endret) Hehe, skader jo ikke å vente litt heller da.. Men det grafikkortet jeg har nå (Sapphire Radeon 4670) begynner å ta kvelden.. Så føler jeg må få gjort noe snart.. Tror det ender med en 6870.. Den koster jo 700kr mindre enn 6950, pluss at den er på lager Endret 25. desember 2010 av fredrikda Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Kjøp et ATi-kort du.. jeg har bare hørt godt om dem så langt. Og at nVidia ikke kommer med noe som ligner ATi's kort når det kommer til ytelse og pris før i Januar sier jo mest om nVidia. Og med det mener du? Lenke til kommentar
fredrikda Skrevet 26. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2010 Fant akkurat ut at komplett hadde fått 6950 på lager til 2195kr: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619256. Men så fant jeg ut at jeg ikke har plass i kabinettet Har plass til skjermkort med en maksstørrelse på 26 cm.. Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Fant akkurat ut at komplett hadde fått 6950 på lager til 2195kr: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619256. Men så fant jeg ut at jeg ikke har plass i kabinettet Har plass til skjermkort med en maksstørrelse på 26 cm.. Hvilket kabinett har du ? Lenke til kommentar
fredrikda Skrevet 26. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2010 (endret) Jeg har et Cooler Master Scout kabinett. Endret 27. desember 2010 av fredrikda Lenke til kommentar
Cocho Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Kjøp et ATi-kort du.. jeg har bare hørt godt om dem så langt. Og at nVidia ikke kommer med noe som ligner ATi's kort når det kommer til ytelse og pris før i Januar sier jo mest om nVidia. Og med det mener du? Jeg mener at nVidia lager gode kort, men at flere av kortene de lager som skal hamle opp, svare eller slå ATi sine kort kommer litt i seneste laget. Dette sier jeg ikke for å favorisere nVidia. Jeg har i mange år vært fan av nVidia, men når 4xxx-serien kom slo ATi gjennom med gode kort til en billig penge. Og siden da har jeg hatt en liten knapp på ATi. Så når de nå i den siste tiden har levert gode kort til en ok penge, som i tillegg har vært på markedet før nVidia klarte å levere, ja, da føler jeg at ATi trekker det lengste strået. Lenke til kommentar
fredrikda Skrevet 27. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2010 (endret) Har kommet fram til at jeg skal kjøpe meg et slikt: http://www.dustinhome.no/pd_5010546448.aspx Noen som har erfaringer med dette skjermkortet? Anyone?....... Endret 27. desember 2010 av fredrikda Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Kjøp et ATi-kort du.. jeg har bare hørt godt om dem så langt. Og at nVidia ikke kommer med noe som ligner ATi's kort når det kommer til ytelse og pris før i Januar sier jo mest om nVidia. Og med det mener du? Jeg mener at nVidia lager gode kort, men at flere av kortene de lager som skal hamle opp, svare eller slå ATi sine kort kommer litt i seneste laget. Dette sier jeg ikke for å favorisere nVidia. Jeg har i mange år vært fan av nVidia, men når 4xxx-serien kom slo ATi gjennom med gode kort til en billig penge. Og siden da har jeg hatt en liten knapp på ATi. Så når de nå i den siste tiden har levert gode kort til en ok penge, som i tillegg har vært på markedet før nVidia klarte å levere, ja, da føler jeg at ATi trekker det lengste strået. Geforce 580 knuser alt ATI har ute for tiden. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Geforce 580 knuser alt ATI har ute for tiden. Bortsett fra 5970. Lenke til kommentar
Cocho Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Kjøp et ATi-kort du.. jeg har bare hørt godt om dem så langt. Og at nVidia ikke kommer med noe som ligner ATi's kort når det kommer til ytelse og pris før i Januar sier jo mest om nVidia. Og med det mener du? Jeg mener at nVidia lager gode kort, men at flere av kortene de lager som skal hamle opp, svare eller slå ATi sine kort kommer litt i seneste laget. Dette sier jeg ikke for å favorisere nVidia. Jeg har i mange år vært fan av nVidia, men når 4xxx-serien kom slo ATi gjennom med gode kort til en billig penge. Og siden da har jeg hatt en liten knapp på ATi. Så når de nå i den siste tiden har levert gode kort til en ok penge, som i tillegg har vært på markedet før nVidia klarte å levere, ja, da føler jeg at ATi trekker det lengste strået. Geforce 580 knuser alt ATI har ute for tiden. Selges det for maks 2000,- da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå