joakimdizzle Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 (endret) hei! har nylig kjøpt meg Rampage III Extreme, i7 950 og Dominator GT 2000mhz. Har funnet maks bclk på 205, dog 200 er vel der jeg vil ligge med tanke på at da kan jeg kjøre rammen på 2000mhz. Når jeg kjører bclk på 200, ram under normalt og det meste av andre saker på normalt, klarer maskinen og boote å stresse litt. Da er vcore på 1.275, QPI/DRAM V på 1.38. Men om jeg prøver og justere opp rammen til 2005mhz/uncore 4009mhz, når ikke maskinen post engang. Da har jeg også satt opp ramvolt til 1,65 og ram timings 8-9-8-24, som altså står på rambrikkene(kun de, resten auto). Nå er altså cpu multipl. på 14, mens bclk på 200. Rammen er justert til 2000mhz, uncore til 4009mhz og QPI-Link på det minste. C1E, HyperThreading disabled Noen som har forslag til og få dette til og poste/boote stabilt?.. eller framgangsmåte for og få dette til og boote og få dette i orden. På forhånd takk! Endret 23. desember 2010 av joakimdizzle Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Har du god nok kjøling eller er du på stock? Rekner med att en core i7 på rundt 4ghz vil vere rundt 200w, dette må vekk! vist man ikkje skal steike pizza. Du har ALT for lav volt siden du bare får BSOD, øk v-core. ville heller ikkje gått rett på 4 ghz, med mindre du kjenner komponentene dine godt. Øk gradvis, ha underclocket ram, da du har en mindre faktor som kan ødelegge for deg. Du må kanskje øke NB-volt også. Du kan google "intel spec 950" da vil du trolig finne info om din cpu på intel sine sider, (en av de tre første postene) En kald cpu klarer nok å nå høgere frekvens, så vist du ligger oppunder 60-70 grader er jo ikkje dette helt lett, da du nesten er komt til max i følge intel. sett alt på manuelle innstillinger, blck, v-core. ram volt, nb volt. etc etc (alt som har med cpu ram og nb å gjere) Pass på å ikkje gå over 2000mhz på ram! deretter er det bare å øke blck til systemet blir ustabilt, øk vcore til dette blir stabilt igjen og forsett med å øke blck. og slik forsetter du til du møter veggen ^^ Vist ikkje vcore hjelper, kan du teste ut nb-volt. Pass på temp hele tiden, prime95 er flott til å teste stabilitet med Til slutt vil du ende på ein eller annen frekvens som du kanskje er fornøgd med. Så kan du underclocke cpu og gjere det samme med rammen, å se kor langt denne kommer på stock timings *Mulig det vart litt rot her, håper du fårstår kva eg mener * Lenke til kommentar
joakimdizzle Skrevet 25. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2010 Har du god nok kjøling eller er du på stock? Rekner med att en core i7 på rundt 4ghz vil vere rundt 200w, dette må vekk! vist man ikkje skal steike pizza. Du har ALT for lav volt siden du bare får BSOD, øk v-core. ville heller ikkje gått rett på 4 ghz, med mindre du kjenner komponentene dine godt. Øk gradvis, ha underclocket ram, da du har en mindre faktor som kan ødelegge for deg. Du må kanskje øke NB-volt også. Du kan google "intel spec 950" da vil du trolig finne info om din cpu på intel sine sider, (en av de tre første postene) En kald cpu klarer nok å nå høgere frekvens, så vist du ligger oppunder 60-70 grader er jo ikkje dette helt lett, da du nesten er komt til max i følge intel. sett alt på manuelle innstillinger, blck, v-core. ram volt, nb volt. etc etc (alt som har med cpu ram og nb å gjere) Pass på å ikkje gå over 2000mhz på ram! deretter er det bare å øke blck til systemet blir ustabilt, øk vcore til dette blir stabilt igjen og forsett med å øke blck. og slik forsetter du til du møter veggen ^^ Vist ikkje vcore hjelper, kan du teste ut nb-volt. Pass på temp hele tiden, prime95 er flott til å teste stabilitet med Til slutt vil du ende på ein eller annen frekvens som du kanskje er fornøgd med. Så kan du underclocke cpu og gjere det samme med rammen, å se kor langt denne kommer på stock timings *Mulig det vart litt rot her, håper du fårstår kva eg mener * jaja, sjønner hva du mener. Har coolermaster v8 til kjøler. Fikk til en stabil clock på 4.2 med rammen på 1600mhz.. da kjører jeg vcore 1.275. På load blir det vel 80grader, men det er jo ingen 24/7 clock. Men klarer ikke å poste om jeg går opp til 2000mhz på rammen, litt irriterende Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Virker som du har gjort leksa di Når det kommer til OC av ram, så er eg nok ikkje den flinkeste her inne. men kan basic's. Du kan alltids sette ram timings på 9-9-9-26/27 (T1 command rate*) Og øke ram spenning med 0.1-0.2v VTT kan også hjelpe å få ram oc betre, er usikker på om det faktisk heter VTT på intel kort. Er ikkje den innstillingen på mitt asus 890 HK (amd) Og sette høgere timings fører jo til høger latency, men ein får også betre hastighet med mer mhz, men det finnest jo selfølgelig unntak begge veger. Tror det er Hyper ram du har, siden det er cl 8 ved 2000mhz Kan prøve å øke NB volt, kan vere dette som gjere att ramen din ikkje er stabil, er jo tross alt stock frekvens du ønsker å kjøre på. Er egentlig ikkje noko anna å gjere enn å prøve seg fram da alle komponeter er forskjellige. Bare ikkje overdriv med volt Lykke til Lenke til kommentar
cadplm Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Er superfersk i OC, men har også Rampage 3 og i7-950 (+24GB Crucial DDR3 1333MHz CL9 og 4x Corsair F40 i Raid0). Hvis du har 3-4 tips til en nybegynner som ser etter mer gass under rendering i Pinnacle 14 så er jeg veldig takknemlig. Er auto-oc i bios ok? Får Kylare Noctua NH-U12P SE2Socket i posten i morra. Skulle du også komme over 1GB/s i skrive/lesehastighet med disker rett på hovedkortet .. kom gjerne med tips! Evt. hvilken kontroller?! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå