Gå til innhold

Ny metode på å bestille reperasjon


Anbefalte innlegg

Halo, jeg har bestillt reperasjon fra xbox.com før, men da har det alltid vært slik at UPS kommer henter og UPS tar med tilbake.

 

En kompis sa til meg at dem har gjort det betraktelig vanskeligere å bestille. Så jeg tenkte jeg skulle spørre her før jeg heiv meg på det.

Hvordan fungerer bestilling av reperasjon nå?

 

Garantiinformasjon

 

Standardgarantien utløper januar 21, 2011

 

Så jeg tenkte jeg kunne bestille rep og fikse dette ;)

Men problemet med xboxen er at nettet ikke virker.

Altså den tar ikke imot nett fra kabelen, dekker garantien dette?

 

Takker så meget for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvorfor ikke bare ringe da?

vi er ikke microsoft.

 

selvfølgelig er det garanti/reklamasjon på defekter.

 

Kan jo hende noen her har hatt xbox på rep nylig og vet da.....

Har hatt min xbox på rep flere ganger....siste gang var for 1 år siden.

Da hadde de gjort litt om på retur ordningen i forhold til første gang men det var

kun snakk om divers skjemaer som måtte skrives ut osv......de kom og henta boksen

da ihvertfall.

Nettverks kabelen bak på xbox har lett for å dette ut....miste kontakt/signal,skjedd flere ganger på mine maskiner :(

Lenke til kommentar

logg inn på supportsiden, og trykk på registrere enhet. Når du har gjort det, så trykker du på bestill reparasjon, og følger anvisningene. Når registreringen av rep er fullført, så får du tilsendt en pdf med fraktpapirer som du må skrive ut. Deretter skal du pakke konsollen (uten noe ekstra utstyr) forsvarlig i en eske, og ringe ups så får du beskjed om når de kommer for å hente esken. Ups henter, og ca 14 dager etterpå så kommer de å leverer igjen ;)

Lenke til kommentar

logg inn på supportsiden, og trykk på registrere enhet. Når du har gjort det, så trykker du på bestill reparasjon, og følger anvisningene. Når registreringen av rep er fullført, så får du tilsendt en pdf med fraktpapirer som du må skrive ut. Deretter skal du pakke konsollen (uten noe ekstra utstyr) forsvarlig i en eske, og ringe ups så får du beskjed om når de kommer for å hente esken. Ups henter, og ca 14 dager etterpå så kommer de å leverer igjen ;)

 

Esken og det bobble papiret må jeg selv skaffe?

Lenke til kommentar

logg inn på supportsiden, og trykk på registrere enhet. Når du har gjort det, så trykker du på bestill reparasjon, og følger anvisningene. Når registreringen av rep er fullført, så får du tilsendt en pdf med fraktpapirer som du må skrive ut. Deretter skal du pakke konsollen (uten noe ekstra utstyr) forsvarlig i en eske, og ringe ups så får du beskjed om når de kommer for å hente esken. Ups henter, og ca 14 dager etterpå så kommer de å leverer igjen ;)

 

Esken og det bobble papiret må jeg selv skaffe?

 

Korrekt ;)

Lenke til kommentar

logg inn på supportsiden, og trykk på registrere enhet. Når du har gjort det, så trykker du på bestill reparasjon, og følger anvisningene. Når registreringen av rep er fullført, så får du tilsendt en pdf med fraktpapirer som du må skrive ut. Deretter skal du pakke konsollen (uten noe ekstra utstyr) forsvarlig i en eske, og ringe ups så får du beskjed om når de kommer for å hente esken. Ups henter, og ca 14 dager etterpå så kommer de å leverer igjen ;)

 

Esken og det bobble papiret må jeg selv skaffe?

 

Korrekt ;)

 

Takker for svar :)

Men vet du hvor jeg kan kjøpe en eske og slik bobble papir? :)

Lenke til kommentar

Ja, det skal du, også sier du ifra når du ringer og ber om henting, så tar sjåføren med seg en "plastlomme" som han putter alle papirene i :)

 

Takker så meget for svar :D

Vil helst ikke gjøre noe feil :)

2s7fm15.png

Der det står brett skal jeg brette klippe ut lime på esken, så putte resten av de 4 sidene i den mappen han fyren kommer med?

Har et par siste spørsmål;

* Jeg må selv be om den plastlommen?

* Hvilket nummer ringer jeg for å be dem hente den?

* Må jeg fylle ut noen av de papirene?

* iomcg3.png

Må jeg betale dette?

 

Beklager for å rase ned en haug med spørsmål, men slik at jeg er sikker og slipper å rote opp i noe :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vel nå er jeg ganske pissed. Dem kom for noen dager siden og fyren kunne knapt norsk og sa til meg at det var noe feil med arkene og nektet å ta den. Ringte nummeret 800-33-470 som dem ikke svarer på. Da beklager jeg men spør igjen så slipper jeg feil siden skal bestille UPS på nytt på mandag.

Bilder i spoiler:

 

j5ec09.png

 

Denne limte jeg rett på esken uten å skrive noe på.

 

Og disse tre papirene som ser sånn ut

 

8zjiaw.png

 

Gjorde jeg ingenting med, skulle gi det til han men han ville ikke engang ta imot pakken.

 

Må jeg fylle ut noe på noen av disse papirene egentlig?

Og nå er det perfekt jeg er ikke hjemme på en hel uke, kan noen av de andre i huset gi pakken for meg?

 

Takker så meget for raske svar vil helst sende få fort som mulig :)

Endret av Verbal Hologram
Lenke til kommentar

Den du limte på esken, skal du ha 3 eller 4 eksemplarer av, fikk du ikke det?

Og som jeg sa tidligere, disse skal du skrive under på, der det står "underskrift og dato", den skal også brettes der det står "brett her"

 

Du må ha vært skikkelig uheldig med han som kom for å hente, for dette skal være en enkel sak, og noe dem gjør maaange ganger hver uke. Men sørg for at du har alle papirene når du ringer inn neste gang, og beskriv hva du har, så burde det gå greit. Du trenger ikke å levere esken personlig, men alle papirene må du skrive under på ;)

Lenke til kommentar

Den du limte på esken, skal du ha 3 eller 4 eksemplarer av, fikk du ikke det?

Og som jeg sa tidligere, disse skal du skrive under på, der det står "underskrift og dato", den skal også brettes der det står "brett her"

 

Du må ha vært skikkelig uheldig med han som kom for å hente, for dette skal være en enkel sak, og noe dem gjør maaange ganger hver uke. Men sørg for at du har alle papirene når du ringer inn neste gang, og beskriv hva du har, så burde det gå greit. Du trenger ikke å levere esken personlig, men alle papirene må du skrive under på ;)

 

Jeg fikk kun 3 stk av denne:

http://i53.tinypic.com/8zjiaw.png

og en av den andre.

Lenke til kommentar

Sist jeg bestilte service på 360 fikk jeg samme greia, med skjemaer og det du beskriver oppover her. Ringte etterhvert kundeservice da jeg lurte på et par detaljer, blandt annet hvordan jeg skulle feste transportetiketten osv.

 

Fikk til svar at service registrert på Xbox.com ble FEIL i Norge, og at de skulle fikse det. Gjorde ingenting mer, og et par dager etter kom det en fyr fra UPS og hentet, pakket og sendte boksen...

 

... Jeg ville ringt å spurt!

Lenke til kommentar

For å stjele tråden litt har min 360 Arcrde begynt å fryse. Den har stått uten strømtilførsel i 2 uker, så kanskje det er grunnen. Anyways, tror jeg jeg kjøpte den i 2008 og har vel fortsatt reklamasjon på den da. Jeg sender den altså direkte til Microsoft, eller må jeg innom der jeg kjøpte den (Spaceworld), og reparerer Microsoft konsoller, eller sender de ut nye? Hadde vært smooth med en Slim.

 

Snakk om sola, fikk Red ring of death (Alle 4 led'ene blinker) og har nå ingen bilde på skjermen what so ever. Skal la den kjøle seg ned å prøve senere.

Endret av RastaXP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...