abrj Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 La oss si at jeg via php vil nekte alle besøkende fra et domene, la oss si online.no, adgang til siden min, hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Sperre dem fra hele siden din(alle filer du har på serveren din mener du), går jo, men er veldig tungvindt. Du kan utestenge fra en bestemt fil. Da kan du bruke koden under. <?php $array = array('IP HER'); if(in_array($_SERVER['REMOTE_ADDR'], $array)) { die('Du er bannet!'); } else { echo 'Du har tilgang'; } ?> Enten må du lime inn koden over i alle filer du vil de ikke skal ha tilgang til, eller så lager du en fil med koden over og inkluderer denne i alle filer du vil at noen ikke skal ha tilgang til. Hvis du vil utestenge en bruker helt fra siden din (kan ikke koble opp mot nettsiden engang) kan det gjøres med f.eks apache. Lenke til kommentar
abrj Skrevet 23. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2010 Går det an å blokkere på host-navn ala online.no? Lenke til kommentar
PuterDude Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 <?php gethostbyaddr($_SERVER['REMOTE_ADDR']); ?> Mye mulig du burde escape'e IP-adressen. Selv har jeg brukt GeoIP til sånt som dette selv, men ser ut til å fungere greit den funksjonen. God jul alle sammen! - PD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå