Gå til innhold

Sapphire Radeon skjermkort..

ezcey

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er i gang med å bygge en ny PC, men sliter enda med å velge ut et skjermkort, jeg fant meg da dette på komplett.no etter å ha blitt anbefalt 9000 PRO utgaven av samme kortet på 128mb og uten tv-ut.

PC'en skal brukes hovedsaklig til tv-ut bruk av film og lignende, men det kommer også til å bli spilling.

Sapphire Radeon 9200 Atlantis 256MB DDR AGP, ATI 9200, DVI-I, TV-Out, Retail

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

Selve kortet koster 845,- og ligger da i en ideell prisklasse for meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer litt an på hva du legger mest vekt på. Om det er TV-ut som er viktigst, så ville jeg valgt et Radeon-kort (hva med 9100 ?). Dersom spillingen betyr mye, ville jeg valgt et GF 4200-kort fra demovarene til Komplett.

Lenke til kommentar

9200 er det "nye" 9000 np.

Har nettopp byttet ut 9600 pro med 9000 np fordi det hadde ribbe og jeg hater støy.

Vil tro at 9200 ligger rundt 9000 i ytelse ( tviler på at 256 MB har noen effekt utover markedsføringsbiten). Her tipper jeg bare. Isåfall vil du få rundt 7000 3D marks i 2001 SE uten klokking med tilsvarende oppsett som meg ( se sig). Ikke alverdens med andre ord, men til middels spill og film duger det lenge.

Hvis du er opptatt av støy anbefaler jeg deg Sapphire 9000 med ribbe. 9200 kommer ikke med ribbe før sensommer / høst ( sammen med 9600 np)

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...