Gå til innhold

Civilization 5 eller Starcraft 2?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om Civilization 5(V) eller Starcraft 2 er best? Har lyst på et bra strategispill med helst multiplayer også.

Og eventuelle forskjeller:

Er det noe forskjell på grafikken?

Handliger i spillet?

Hvordan er singleplayer?

Hvordan er multiplayer (hvis det er der)?

Ps: er ikke så farlig med prisklasse og aldersgrense.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg lurer på om Civilization 5(V) eller Starcraft 2 er best? Har lyst på et bra strategispill med helst multiplayer også.

Og eventuelle forskjeller:

Er det noe forskjell på grafikken?

Handliger i spillet?

Hvordan er singleplayer?

Hvordan er multiplayer (hvis det er der)?

Ps: er ikke så farlig med prisklasse og aldersgrense.

Du kan ikke sammenligne disse 2 spillene. Starcraft 2 er en rein RTS og det eneste de har til felles er "strategy".

Jeg ville kjøpt begge, spørs på hvilken genre du liker best.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan du samenligne spillene selv om de ikke har samme sjanger. Jeg vil påstå at multiplayer biten i CIV5 er ødelagt og ikke fungerer som den skal ( ting blir meget trege). Singeplayer biten er ikke serlig langvarig da AI i civ5 er fryktelig dum, det er likevell et flott spill men ikke noe som blir langvarig.

når det gjelder starcraft så har du en knakende bera singleplayer bit, som ikke varer like lenge som civ5, MEN du har en multiplayer bit som varer og varer lenger en enrgizer og duracell bateriene dine.

Liker du å sitte å slappe av og tenke deg om for deg selv er civ5 spillet, men liker du å konkurere og at ting skjer litt hele tiden så anbefales sc2

Lenke til kommentar

Ja, liker absolutt at det skjer ting hele tiden! Er ikke morsomt med 30min dødtid osv. som i f.ks. Age of Empires 2 - the age of kings.

Tusen takk, dere har besluttet for meg at jeg skal kjøpe SC2, men blir etter nyttåraften eller i romjula, aldri lurt å kjøpe noe man ønsker seg rett før jul :p

Og en siste ting - kan command and conquer 4 måle seg med SC2?

Lenke til kommentar

[Fanboy]Ingenting kan måle seg meg med sc2 [/fanboy]

sc2 har kostet rundt 300 siden release tror jeg, så tviler på at det blir noe billigere forøvrig.

Okey :) men skjekket på platekompaniet idag - 449kr, men i januar koster det sikkert 399kr.

Men skal jo seff skjekke på spaceworld, siba, elkjøp, expert og gamestop i tilleg ;) (det er alle elektronikkbutikkene der jeg bor)

Lenke til kommentar

Har veldig lyst på starcraft 2, men begynte plutselig å tvile..:

ble nettop tipsa om r.u.s.e av en i familien, lasta ned demo på steam, det lagge som bare det! (var ikek noe bra uansett). Men cod 6 eller cod 4 lagger ikke på pcen min, og har ikke funnet noe sc2 demo, hvis det eventuelt finnes - send meg link? :)

syntes det blir for dumt å betale ca. 400kr for et spill some bare eventuelt lagger.

Lenke til kommentar

Tusen takk alle sammen! Hadde gjerne tatt imot den 7-timers greia, men fant den demonen som du linker til NiRaM, trudde det skulle lagge sykt! Men det gikk helt strøkent! :new_woot:

spill utnytter vist pc-kapastiteten forskjellig.

Valget er tatt - kjøper sc2 i romjula! :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...