AnonymDiskusjon Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Hei! Jeg går på p-pillen Microgynon, snart ferdig med mitt tredje brett. Har foreløpig ikke hatt noen som helst form for bivirkninger. Så langt har jeg tatt siste pille på en mandag, og fått mensen på lørdag som har vart fram til ca tirs/ons. Nå har det seg sånn at jeg gjerne skulle ha utsatt mensen da jeg snart skal på en lengre utenlandsreise, og vil derfor gjerne være mensenfri den siste uken da det er en gutt jeg holder på med. Spørsmålet er hvordan jeg skal utsette mensen. Begynner man på nytt brett med en gang, og så tar man piller et par dager før man tar pause igjen? Hvis jeg gjør dette, er det noen som vet når jeg evt får mensen igjen? Siden jeg faktisk får mensen på den 5 dagen i den pillefrie uken, vil det samme skje hvis jeg utsetter mensen, eller får jeg det da med en gang jeg slutter å ta pillene? Er også veldig redd for å få mellomblødninger, hvor fort kommer evt dette? Håper noen kan hjelpe meg med disse tingene Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Les i pakkningsvedlegget! men vanligvis bare begynner du på neste brett rett etter at du er ferdig med forrige, så kan du velge om du vil ta hele det brettet, eller bare litt av det. Mens vil vanligvis komme noen dager etter at du har tatt siste pille Lenke til kommentar
Blowbob Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Uhm, jeg er en gutt, men dama mi tar p-piller. Det jeg har forstått er at, på brettet hennes, så er det en del rosa piller, og noen hvite. De rosa inneholder hormonstoffet(?) og de hvite er "sukkerpiller". Du tar de pillene med virkestoffet i seg, fram til at du kommer til de hvite pillene. Det er da du kan velge om du vil ta de hvite, for å få mensen (de hvite kolliderer akkurat med den dagen du har mensen, slik jeg har forstått det), eller du kan fortsette å ta de pillene med virkestoffet i seg. Dermed så kan du stoppe mensen. Men iflg dama mi, så kan det oppstå små-blødninger når du tvinger kroppen din til å stoppe mensen. Også fikk hun et tips fra legen at det ikke er smart å hoppe over mensen tidlig i p-pille starten. Beklager hvis det var rotete. Prøvde å dele det jeg vet om p-piller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå