Misoxeny Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Hei Jeg klikket meg inn her: https://www.samordnaopptak.no/studier?ord=data&laerestedkode=&utdomrkode=&stikkordnr= For å se litt mer på hvem som tilbyr dataingeniør. Ser at mange skoler har studiet med studienavnet "Ingeniør, data", men når jeg ser til høyre på beskrivelsen av studiet er det ofte ganske forskjellig. Betyr dette at de forskjellige skolene har ulike opplegg for dateingeniør-utdanning? Eller er det stort sett samme greiene? Lenke til kommentar
operg Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Jeg vil tippe at de ulike høyskolene har spesialisert seg innen ulike felt. Den mest generelle dataingeniørutdannelsen finner du nok på NTNU. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 (endret) Alle studiene er stort sett relativt like, det lureste er nok å lese studiebeskrivelsen. Forskjellen på ingeniørlinjene og de tradisjonelle informatikk- eller dataviktenskaplinjene er at sistenevnte ofte er friere med tanke på fagkombinasjoner. Ingeniørlinjene har et litt mer strukturert opplegg med flere forhåndsbestemte fag. Tviler på at NTNU sin er så veldig mye mer generell enn andre universiteter/høgskolers linjer. Noen variasjoner er det selvfølgelig. Endret 23. desember 2010 av strek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå