abene Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Virtualbox 4.0 er klar med nytt brukergrensesnitt, og flere spennende nyheter. Les mer Lenke til kommentar
Malinkb Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Dette blir spennende å prøve ut. Jeg bruker virtualbox en del til å teste ut distroer, etc Lenke til kommentar
danerik Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 (endret) Noen som vet om Virtualbox 4.0 har fikset programfeilen som oppstår når gjeste-OS har utført et stort antall I/O-operasjoner? Jeg har sett dette skje på mange ulike gjeste-OS. Det vil si alt fra Debian Lenny, Ubuntu 10.04, Ubuntu 10.10, Fedora 14 til FreeBSD 8 og Solaris 10 (!). Filsystemene har vært ext3, ext4, UFS og ZFS. Selv om dette burde vært irrelevant. I/O-benchmarks utført av Phoronix viser at VirtualBox definitivt driver med noe "juks" for å forbedre I/O-ytelsen. Dessverre så betyr det også at programmer slik som databasesystemer ikke kan garantere pålitelig drift. Endret 23. desember 2010 av danerik Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Utvidelsene er selvfølgelig Oracles måte å snike inn mer lukket kode og på sikt ta betalt for det. Lenke til kommentar
bjakolle Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 haha kimble. akkurat det jeg tenkte. Grøsser når jeg ser en oracle logo, og holder meg unna programmer som: java, openoffice og også virtualbox. faktisk i ubuntu 10.04 hadde de klart å snike inn en stygg oracle logo in virtualbox OSE. Da var det bort med skiten... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Har gått bort fra Virtualbox etter mange problemer, VMware-player er mer stabil og mye lettere å jobbe med imo. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Det er valgfritt å betale. At visse tjenester ikke er gratis er ikke noe argument mot å bruke et utmerket godt verktøy som i utgangspunktet er gratis. Slutt å vær så forbanna dogmatiske, det er kvalmt å lese. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå