Vifteron Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Noen som vet hvilken settings på nforce2 panel må jeg ha for å bruke hodetelefoner som surround? Hva med dolby? Må jeg ha spesielle høytallere? Msi kn7 Delta-ilsr. Asus a7n8x deluxe. fra nvidia: "NVIDIA nForce2 systems featuring NVIDIA SoundStorm audio.NVIDIA SoundStorm offers a plethora of input and output connections, including digital S/PDIF for access to the Dolby® Digital 5.1 real-time encoder, microphone, CD, TV, line-in, headphones, front left and right speakers, rear left and right speakers, center channel, and subwoofer." Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 At nForce støtter AC3-encoding er bare interessant hvis man har en reciever som har en SP/DIF-inngang. På denne måten slipper man å trekke 3 ledninger fra PCen til recieveren (noe man må med alle andre "surroundlydkort" hvis en skal ha 5.1-lyd). Du kan også bruke de analoge utgangene, men da får du ikke noe nytte av SP/DIF-utgangen på nForce-hovedkortet (se over i parantesen). Hvis du velger "Headphones" i kontrollpanelet for Soundstorm så regner jeg med at lyden "konverteres" til pseudo 3d-lyd eller noe sånt... Du kan prøve å krysse av for "Dolby Surround Encoding" (ikke Dolby Digital - det vil ikke hjelpe), men det tror jeg bare er kurrant hvis du bruker Pro Logic høyttalere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå