Gå til innhold

Surroundlyd i hodetelefoner med nforce2

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvilken settings på nforce2 panel må jeg ha for å

bruke hodetelefoner som surround?

Hva med dolby? Må jeg ha spesielle høytallere?

Msi kn7 Delta-ilsr.

Asus a7n8x deluxe.

fra nvidia:

"NVIDIA nForce2 systems featuring NVIDIA SoundStorm audio.NVIDIA SoundStorm offers a plethora of input and output connections, including digital S/PDIF for access to the Dolby® Digital 5.1 real-time encoder, microphone, CD, TV, line-in, headphones, front left and right speakers, rear left and right speakers, center channel, and subwoofer."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At nForce støtter AC3-encoding er bare interessant hvis man har en reciever som har en SP/DIF-inngang. På denne måten slipper man å trekke 3 ledninger fra PCen til recieveren (noe man med alle andre "surroundlydkort" hvis en skal ha 5.1-lyd). Du kan også bruke de analoge utgangene, men da får du ikke noe nytte av SP/DIF-utgangen på nForce-hovedkortet (se over i parantesen).

Hvis du velger "Headphones" i kontrollpanelet for Soundstorm så regner jeg med at lyden "konverteres" til pseudo 3d-lyd eller noe sånt... Du kan prøve å krysse av for "Dolby Surround Encoding" (ikke Dolby Digital - det vil ikke hjelpe), men det tror jeg bare er kurrant hvis du bruker Pro Logic høyttalere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...