eradicatus Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Finnes det en måte å automatisk logge tilbake inn på (standard)brukeren etter at man har brukt remote desktop på en maskin? Windows XP har en genial commando, tscon.exe 0 /dest:console som har tjent meg godt oppgjennom årene, men denne virker ikke i Windows 7. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Trykk Options i RDP Connection-vinduet. Fjern "Always ask for credidentials" Legg til Username. Dette holdt for meg. Lenke til kommentar
eradicatus Skrevet 23. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2010 Tenkte på at maskinen man kobler til, automatisk logger inn på brukerkontoen igjen etter at en ekstern maskin har brukt remote desktop til den. Standard er at når man logger seg på en host med remote desktop, kommer denne "velg brukernavnet ditt for å begynne" velkomstskjermen frem på skjermen til host-maskinen. Denne blir stående etter at remote desktop er avsluttet. Jeg ønsker at host automatisk logger inn på brukeren igjen etter endt remote desktop, slik at windows står i "vanlig modus". Lenke til kommentar
myhken Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Da må du bruke andre programmer enn RDC klienten. Du er ikke den eneste som ønsker noe som dette, eller veldig nært det du ønsker. Du finner en masse tråder om du søker her på forumet og ellers på google. Løsningen er å bruke tredjeparts programvare. Les litt her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1282159 Jeg kommer med forslag til programvare som koster penger, mens trådstarter ender opp med programvare som er gratis. Uansett hva du mener, så får du ikke til å gjøre det du ønsker uten bruk av slik programvare. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Kan anbefale LogMeIn. Der kan du fjernstyre PCen lett, uten at du må bytte bruker. Folk som sitter på PCen fra før av, kan også se mens du styrer musa etc. Brukt den en del i jula på iPad, når jeg fjernstyrte PCen min hjemme. fungerer kjempebra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå