Gå til innhold

Erstatte 4870X2 med hva?

MrLee

Anbefalte innlegg

Har nå 4870X2 (som du sikkert forstod fra trådetittelen ;) ).

Har oppgradert alt annet i maskinen til:

Core i7 950

12GB RAM

Corsair C300 128GB SSD

Og vil gjerne bytte ut "beistet" med ett nytt skjermkort.

Ett 4870x2 er vel på ca samme nivå som ett 5870? Er det bare jeg som synes at ytelsesforbedringen opp til 6970 er litt i minste laget?

Hadde helst lyst til å bare bruke ett skjermkort. Samtidig vil jeg drive 2 skjermer (DVI) og en TV (HDMI) uten å måtte ha ett ekstra skjermkort i maskinen, slik situasjonen er nå, så da er det vel ATI som gjelder...

Men føler nesten som jeg må kjøre to 6970 i crossfire for å få skikkelig ytelsesboost i forhold til i dag. Men hvis jeg skal ha to skjermkort i maskinen, kan jeg jo like godt kjøpe nVidia? Som jeg hører har bedre drivere, men er det noe som henger igjen hos folk fra gammelt av?

Hjælp!

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er du nødt til å oppgradere? Er det rett og slett for å kaste litt penger ut av vinduet? Det du har nå burde du jo klare deg med hvertfall en stund til men selvsagt vil du så skal du få lov.

Isåfall ville jeg gått for toppmodellen til nvidia da jeg føler at ati har litt slitsomme crossfire drivere samt at det ikke er like bra utviklet som SLI er.

Kjør SLI med det nyeste du finner fra nvidia så er det i boks.

*Sarkasme alert*

Derimot så kan du heller gjøre noe som er enda smartere... sende pengene til meg :D

Lenke til kommentar

Tror jeg har is i magen og "lever" med middels grafikk i Bad Company til 6990 er ute og ser da.

6970 alene gir ikke ytelseshoppet jeg vil ha og med 580 så må jeg ha ett ekstra kort i uansett.

Hadde helt glemt at det kom :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Isåfall ville jeg gått for toppmodellen til nvidia da jeg føler at ati har litt slitsomme crossfire drivere samt at det ikke er like bra utviklet som SLI er.

Kjør SLI med det nyeste du finner fra nvidia så er det i boks.

Dine følelser ovenfor teknologi du selv ikke har noe som helst slags erfaring med hører vel ikke hjemme i denne tråden?

Men det hadde vært fint om du tok deg tid til å forklare oss hva som er forskjellen på CF og SLI, og samtidig forklare hva som gjør at SLI er bedre utviklet.

Lenke til kommentar

Det er vi flærne som vil ha svar på ja, såvidt meg bekjent skalerer vel de nye AMD korta opp mot 100% i veldig mange spill.

De største problemene man får med CFX er spill som ikke har god multi GPU støtte, men det er også ett problem for de grønne ;)

@op: Er ytelse den eneste faktoren som teller? (bortsett fra at det skal være 1 kort) Eller har støy, varme eller effektforbruk noe og si?

Og har du dn prisklasse?

Lenke til kommentar

Tja, jeg ville prøve å slippe unna med 1 kort litt p.g.a. prisen sin del, men så kommer vel 6990 til å koste omtrent det samme som 2 6970 kort uansett, antar jeg. Prisklasse, tja, omtrent det to 6970 kort koster er vel så langt jeg vil strekke meg, så ca 6000 er yttergrensen. - men skulle like å holde meg <4000 for å være ærlig.

Når det gjelder ytelse, så vil jeg føle at jeg Oppgraderer med stor "OPP", og ikke bare får noen få prosenter i forhold til nå. Effektforbruk har lite å si, sitter på en HX1000, så alt som klarer seg med den er greit. Støy/varme er vel relatert og jeg vil helst ha noe stillegående (hvem vil ikke?) men jeg tipper det ikke er forenelig med ytelseskravet mitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...