Gå til innhold

Pc'en registrer ingen optisk kabel


Anbefalte innlegg

Hei, jeg må bare starte tråden med å informere at jeg er litt på nybegynner nivået akkurat med optisk kabel.

 

Men jeg har et problem. Det har seg nemlig slik at jeg har kjøpt hjemmekino-anlegg og i ventetiden på en brukbar tv for å komme i hus så ønsker jeg å koble anlegget til pc'en. Jeg har før brukt en vanlig aux kabel, men dette gir da bare en 2.1/2.0 lyd (når jeg tester lyd-drivere på pcen gir ikke bassen svar fra seg. Men den gir litt efekt akkurat som alle de andre høytalerene under musikk avspilling ol.).

 

Det jeg ønsket var å koble via en optisk kabel. Jeg har en i hus og koblet den til pc'en og anlegget. Problemet mitt er det at pc'en ikke registrerer at det er noen optisk kabel koblet til, og nekter derfor å la meg spille av lyd. Hvis jeg ser på kabelen (hvis jeg kobler den ut av receaveren og ser i den enden mens andre enden står i pc'en) så lyser det rødt, noe jeg trodde var et tegn på at den var aktiv. Men det kan det da ikke være.

 

Har i en liten stund fundert på om lydkortet mitt kan være ødelagt (det er integrert i hovedkortet, og volumet jeg kan skru opp til er svært begrenset), men jeg får lyd gjennom aux-utgangene. Bare ikke optisken. Hva kan være i veien, og er det eventuelt noe jeg kan gjøre?

 

Takker på forhånd for ALLE svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...