Muriazen Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Hei, jeg må bare starte tråden med å informere at jeg er litt på nybegynner nivået akkurat med optisk kabel. Men jeg har et problem. Det har seg nemlig slik at jeg har kjøpt hjemmekino-anlegg og i ventetiden på en brukbar tv for å komme i hus så ønsker jeg å koble anlegget til pc'en. Jeg har før brukt en vanlig aux kabel, men dette gir da bare en 2.1/2.0 lyd (når jeg tester lyd-drivere på pcen gir ikke bassen svar fra seg. Men den gir litt efekt akkurat som alle de andre høytalerene under musikk avspilling ol.). Det jeg ønsket var å koble via en optisk kabel. Jeg har en i hus og koblet den til pc'en og anlegget. Problemet mitt er det at pc'en ikke registrerer at det er noen optisk kabel koblet til, og nekter derfor å la meg spille av lyd. Hvis jeg ser på kabelen (hvis jeg kobler den ut av receaveren og ser i den enden mens andre enden står i pc'en) så lyser det rødt, noe jeg trodde var et tegn på at den var aktiv. Men det kan det da ikke være. Har i en liten stund fundert på om lydkortet mitt kan være ødelagt (det er integrert i hovedkortet, og volumet jeg kan skru opp til er svært begrenset), men jeg får lyd gjennom aux-utgangene. Bare ikke optisken. Hva kan være i veien, og er det eventuelt noe jeg kan gjøre? Takker på forhånd for ALLE svar Lenke til kommentar
Muriazen Skrevet 23. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2010 Beklager forstyrrelsen. Jeg rullet tilbake driveren forså å oppdatere og da fungerte det plutselig slik det skulle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå