Taylor Swift Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Gutt på 16 år, 170 cm høy og veier 60kg. Tenkt å starte med proteinpulver, men lurer på hva slags proteinpuvler jeg burde kjøpe. Har lest at Whey protein med isolat (Eller no sånt) er "best". Så hvor bør jeg kjpe dette? Duger f.eks. denne her? Et annet spørsmål er hva kreatin er? Er det noe vits i at jeg tar det? Målet er vel å holde meg mellom 60-70 kg, og fp mer volum på mukslene og mer markerte muskler (og sterkere, men det er ikke det viktigste). Lurer også på når jeg skal ta dette? Mange sier før frokost og før trening OG etter trening, men blir ikke det mye? Mitt vanlige kosthold: Frokost: Havregrøt + banan Lunsj: 2 skiver med brunost.. (Trenger tips til lunsj, går på skole så kan ikke lage no omelett eller lignende..) Middag: Variert. Ris + grønnsaker + fisk/kjøtt Mellommåltid: Yogurth eller frukt Kvelds: 2 skiver med brunost Trenger tips til et "bedre" matprogram også Mest lunsj, fordi jeg blir ofte ikke mett.. Takker for svar! Trener forresten 3-4 ganger i uken. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Er det lurt å begynne med proteinpulver før man er ferdig med puberteten? Lenke til kommentar
Taylor Swift Skrevet 23. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2010 Vil nok tro jeg er forbi puberteten når jeg er 16, men hva vet jeg? Så det er ikke no smart å starte med protein pulver hvis man er 16? Har trent i 11 måneder (on and off) uten pulver btw.. Lenke til kommentar
BlueCreature Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Er det lurt å begynne med proteinpulver før man er ferdig med puberteten? Nå er ikke akkurat proteinpulver et giftig stoff du putter i kroppen og det har lite å si om du er ferdig med puperteten skulle jeg tro. Jeg vil anbefale Denne 50/50 myse og kasein. Lenke til kommentar
boxxx Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Ikke noe i veien for å ta proteinpulver om man ikke er ferdig med puberteten. Er tross alt bare vanlige proteiner i en mer praktisk form og som kroppen din tar opp lettere enn et måltid etter trening. Jeg vil anbefale den å kjøpe myse fordi kroppen tar det opp fortere enn kasein. Om du har råd eller gidder, så bruk kasein om kvelden før du legger deg, så kroppen din får noe å jobbe med gjennom natten. Det du linket til funker bra, men jeg synes ikke smaken er noe særlig. Det fra gymgrossisten er noe billigere meener jeg og huske, pluss at det er litt mer protein i . Whey 100 / 80 tenker jeg på da. Har ikke helt skjønt greia med kreatin, men har hjulpet meg med styrken. Det binder opp noe vann og du vil gå op 2-3kg mens du går på det. Tar det som regel morgen, før trening, etter trening og kvelds; selvf i mindre doseringer. Evt før+etter trening som kanskje er litt lettere. Er ikke alle kreatin funker på, men så lenge målet ditt ikke er styrke, så er det kanskje ikke det viktigste? Et spm; hvorfor vil du beholde en vekt på 60-70kg når du er 170? Om du vil ha muskler burde du vel komme deg høyere enn 70. Men jeg haar jo ikke sett kroppsbygningen din, så er kun noe som faller meg inn å tenke. For å bygge muskler må du nok spise en del mer enn det der! Bra frokost Lunsjen; er vel ikke noe i veien for å lage en omelett på morgene og slenge med i en matboks? Mye bedre enn brødskiver. Skyr er bra, speltlompe med kjøtt og salat, tacosalat, tunfisk og guacamole.. Dropp yoghurten og frukten kan du ta før eller etter trening. Legg inn et bedre kveldsmåltid! Ala frokosten eller lunsjen Husk å få i deg nok fett hver dag! Brunost=karamell Lenke til kommentar
Taylor Swift Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2011 Tusen takk Boxxx. Forslag til bedre pålegg? Tror jeg holder meg til proteinpulver først før jeg prøver kreatin.. Går det ann å få kjøpt Whey-80 fra butikker i Oslo? Evnt. hvilke? Takk:) Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Er det lurt å begynne med proteinpulver før man er ferdig med puberteten? Nå er ikke akkurat proteinpulver et giftig stoff du putter i kroppen og det har lite å si om du er ferdig med puperteten skulle jeg tro. Jeg vil anbefale Denne 50/50 myse og kasein. du foreslår et pulver med Acesulfam K? gå heller for noe 100% naturlig som ikke kommer ifra syke kuer og inneholder gift http://www.sunwarrior.com/store/protein-3-pack.html Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Gjør ikke kreatin bare at vannet i kroppen din når musklene, eller blodårene raskere? Proteinen blir jo fraktet med vann, så det er vel bare for at mer av proteinene skal nå musklene. Men jeg er ingen ekspert på området. Lenke til kommentar
boxxx Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Tusen takk Boxxx. Forslag til bedre pålegg? Tror jeg holder meg til proteinpulver først før jeg prøver kreatin.. Går det ann å få kjøpt Whey-80 fra butikker i Oslo? Evnt. hvilke? Takk:) jeg har ikke peiling på dette med kreatin og gidder ikke sette meg inn idet enda. Noen får utrolig mye ut av det, andre ingenting. Så man må bare teste det ut sjæl om det funker el ikke Om du har lyst på noe søtt pålegg kan du mose bær og blande med sukrin eller splenda. Splenda får du kjøpt i alle dagligbutikker -50kr, sukrin får du på helsekost -65kr. Litt kunstig i smaken, men det vender du deg til med en gang! Eller eple med søtning + kanel? Det er en god dessert og btw. Skjær opp epler og ha det i en ildfastform, ha søtning og kanel over og ha inni til det blir mykt! Fantastisk godt!! Annet bra pålegg er ost, kjøttpålegg, tunfisk, laks, peppermakrell, avocado for eksempel Ja, jeg er ikke kjent i Oslo, men gymgrossisten ligger ved rådhuset i noen gater mellom der og karl johan. Suger i retninger. Proteinfabrikken ligger vel over monki i karl johan og? Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Tusen takk Boxxx. Forslag til bedre pålegg? Tror jeg holder meg til proteinpulver først før jeg prøver kreatin.. Går det ann å få kjøpt Whey-80 fra butikker i Oslo? Evnt. hvilke? Takk:) jeg har ikke peiling på dette med kreatin og gidder ikke sette meg inn idet enda. Noen får utrolig mye ut av det, andre ingenting. Så man må bare teste det ut sjæl om det funker el ikke Om du har lyst på noe søtt pålegg kan du mose bær og blande med sukrin eller splenda. Splenda får du kjøpt i alle dagligbutikker -50kr, sukrin får du på helsekost -65kr. Litt kunstig i smaken, men det vender du deg til med en gang! Eller eple med søtning + kanel? Det er en god dessert og btw. Skjær opp epler og ha det i en ildfastform, ha søtning og kanel over og ha inni til det blir mykt! Fantastisk godt!! Annet bra pålegg er ost, kjøttpålegg, tunfisk, laks, peppermakrell, avocado for eksempel Ja, jeg er ikke kjent i Oslo, men gymgrossisten ligger ved rådhuset i noen gater mellom der og karl johan. Suger i retninger. Proteinfabrikken ligger vel over monki i karl johan og? Splenda ? Kjøp heller Stevia ifra utlandet det er en naturlig urt som er 200x søtere en sukker trenger kun 1 dråpe i en protein shake så er den søtt i smaken. Søk litt om splenda på nett så kommer du fort til samme konklusjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå